Mijn kat gaat bij een ander op bed slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Bericht door Iris »

Toevallig ging gisteren bij ons de deurbel en...het waren de buren!
Ze hadden 's middags hun tuin opgeruimd en waren woedend, want de hele tuin lag onder de kattenpoep :oops:
Mijn vriend deed open en heeft met ze gepraat. We begrepen het wel en vonden het best erg om te horen. Maar wat kunnen we hier nu nog aan doen?
Een gaas of iets spannen heeft (denk ik) weinig zin, want dan gaan ze er overheen en komen ze alsnog bij de buren in de tuin.
En een ren maken vind ik nu ook een beetje sneu voor ze want ze zijn nu al een tijd gewend om gewoon vrij te lopen.
Ook weet ik dat wij niet de enige met katten zijn in onze buurt. Dus is het niet alleen ons pakkie aan om het zo maar even te zeggen :roll:
We willen er heel graag iets aan doen, maar weten niet precies hoe.
Alle tips zijn van harte welkom!
Alvast bedankt weer... :-P


Groetjes Iris
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nee, het is inderdaad niet alleen jullie pakkie-an, maar je kunt er wel voor zorgen dat er verder niemand last heeft van jullie katten. ;-)
Er zijn ook al meerdere topics over het afzetten van de tuin, zodat de katten er niet uit kunnen. Maar als je dat niet wilt doen, dan is er denk ik geen andere manier om te voorkomen dat je katten bij de buren in de tuin komen. Denk er eerst nog maar eens over na!
Gebruikersavatar
Iris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 17:20
Locatie: Almere

Bericht door Iris »

Dankjewel voor de snelle reactie. Ik ga die topics maar zoeken dan. En kijken of er iets aan te doen is. Hmmm...ik hoop het echt, want ruzie met de buren is ook niet alles!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ik zou niks doen, maar dat is ook geen oplossing. Alleen jouw katten uit hun tuin houden is ook geen oplossing, dan moet iedereen dat doen, dan pas bereik je wat.
Mij lijkt het beter dat de buren een hek met schuin afstekend gaas neerzetten (eventueel bekostigd door jullie en anderen?) dan dat alle kattenbezitters rennen moeten gaan bouwen...
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Maar hoe moeten ze dat dan doen Miranda? Als je het naar binnen toe laat lopen dan kunnen katten de tuin wel in, maar juist niet meer uit.
En om eerlijk te zijn, als ik last zou hebben van andermans dieren, dan zorgen die anderen er ook maar voor dat het opgelost wordt, maar mijn tuin wordt dan niet verbouwd. Ik denk niet dat die buren daar aan meewerken!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Zijn die mensen ook bij de andere katteneigenaren aan gaan bellen?
Mijn schoonouders zijn ook pisnijdig op alle buurtbewoners die katten hebben, want je voelt 'm al aankomen...... ze poepen massaal bij hun in de tuin. Ik denk dat je buren (hoe vervelend het ook voor ze is) toch zelf naar een oplossing moeten gaan zoeken want je kunt niet van de hele buurt verwachten dat er rennen gebouwd gaan worden. Er is van alles te koop om in de tuin te doen, misschien zou je zoiets voor ze kunnen kopen, daarmee laat je zien dat jij het ook vervelend vindt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Waarschijnlijk is het probleem van je buren helemaal niet opgelost als jullie je tuin afzetten, omdat er nog veel meer katten in de buurt zitten. Ik denk ook dat ze zelf een oplossing moeten verzinnen. Je kunt ze er wel bij helpen, zowel met ideeën als financiëel.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk dat je beter wel een ren kunt bouwen. Als er dan nog klachten zijn, weet jij dat de buren jullie niets meer te verwijten hebben. Dat zou ik zelf een prettig gevoel vinden, want daarmee is het niet meer jullie probleem en zullen de buren verder op zoek moeten.

Het is wel zo dat als 1 kat in een tuin poept, dat gedrag aanstekelijk werkt, dan gaan andere katten dat ook doen.
Maar zodra jullie je verantwoordelijkheid voor je eigen katten nemen, is dat niet meer jullie pakkie-an ;-)

Overigens is de allerbeste remedie tegen ongewenste katten in je tuin, zelf een kat nemen 8-) Dan weten andere katten dat er sprake is van een territorium en zullen ze minder snel de tuin onderpoepen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

claudia schreef:Maar hoe moeten ze dat dan doen Miranda? Als je het naar binnen toe laat lopen dan kunnen katten de tuin wel in, maar juist niet meer uit.
Nee, dus moet je het anders doen. Bijvoorbeeld én naar binnen laten lopen én naar buiten.
Ik blijf vinden dat 1 iemand beter iets kan gaan bouwen, dan 10.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik niet :-P Ik had zelf vroeger geen katten en tuinierde graag. Het was letterlijk strontvervelend om telkens in kattenpoep te graaien, en ik ben toen ook de hele buurt af geweest omdat ik vond dat het hun verantwoordelijkheid was, niet de mijne. Ze hebben toen van die stokjes gekocht en in de tuin gezet, maar het hielp helaas niet.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Sorry Miranda maar ik vind niet dat de buren voor een oplssing horen
te zorgen, maar de eigenaren van de desbeteffende katten.
Het zou toch te gek zijn als iemand die zelf geen katten heeft ,
maatregelen moet treffen om de katten van anderen uit de tuin te houden.
Je loopt ook nog het risico dat zo iemand ´ harde´ maatregelen gaat nemen omdat ze de overlast zat zijn. Dat risico zou ik als katteneigenaar helemaal niet willen lopen.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Mijn schoonouders zijn nu met koffieprut in de weer. Schijnt wel te helpen en kost (bijna) niets. Die stokjes werkten bij hen ook al niet. Ik vind dit wel een probleempje hoor. Als je katten toch zoveel vrijheid gewend zijn, lijkt het me heel moeilijk om ze in een ren te houden.

Wat jij schrijft Alma, is precies de reden waarom onze katten die vrijheid niet kennen :???: . Wij nemen het risico niet, maar ik had mijn meiden toch liever vrij buiten zien gaan, hoor.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Koffieprut hielp ook niet, en ik heb er menig hard woord met de buren over gehad destijds :???: Ik heb de buren zelfs gevraagd de viezigheid voor me uit de tuin te halen, wat ze trouwens daarna ook deden.
Dat is dan de enige manier om tevreden gehouden te worden 8-)
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

alma schreef:Sorry Miranda maar ik vind niet dat de buren voor een oplssing horen te zorgen, maar de eigenaren van de desbeteffende katten.
Daarom type ik ook: Mij lijkt het beter dat de buren een hek met schuin afstekend gaas neerzetten (eventueel bekostigd door jullie en anderen?) dan dat alle kattenbezitters rennen moeten gaan bouwen...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nou, dat is inderdaad wel een oplossing ja :grin: , zelf de poepsels opruimen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie