Slapen in kattenbak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gast

Slapen in kattenbak

Bericht door Gast »

Mijn kat heeft een hele rare gewoonte, namelijk slapen in de kattenbak. Heeft iemand enig idee hoe ik hem dit kan afleren??
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Joyce, welkom op dit forum!
Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt dat je kat op de bak slaapt. Heeft hij wel een mandje op een rustig plekje voor hem alleen? Ik denk dat hij rustig wil liggen en daarom in de bak gaat liggen. Zou dat kunnen?
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Zet naast de kattenbak een dicht mandje (waar natuurlijk wel 1 opening in zit om in te kunnen). Als je kat hierin gaat liggen schuif je het mandje in de dagen daarna steeds een beetje verder op (niet als hij erin ligt natuurlijk) en als je kat het mandje blijft gebruiken om in te slapen is het probleem verholpen. Als je kat weer terug gaat liggen in de kattenbak zet je het mandje er weer dichterbij. Ik denk ook dat hij de beslotenheid prettig vindt en zulke slaapmandjes zijn ook te koop.
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Ik weet niet hoe lang de kat al bij je is, maar Gizmo heeft dit in het begin ook gedaan. Hij moest toen nog heel erg wennen bij mij en de kattenbak was voor hem een veilig plekje.
Ik moest even zoeken, maar ik wist dat ik er nog een foto van heb gemaakt destijds, zie hier het resultaat:
Afbeelding

Bij mij is het uiteindelijk overgegaan, nadat Gizmo zich prettiger begon te voelen in huis.
Knuffels van Doerak & Gizmo
Gesloten