blazen bij spelen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

blazen bij spelen?

Bericht door mickey »

Mickey is ondertussen al bijna een jaar, maar heeft pas het echte blazen ondekt en doet dit ook te pas en te onpas; ze probeert het uit op de andere kat of als ze ergens van schrikt bijvoorbeeld.
Ze doet dit ook tijdens het spelen. Is ze het dan echt zat of probeert ze haar technieken uit? Ze is altijd weggelopen als ze het zat was en ook nu, als ze begint te blazen en ik ga door, blijft het bij spelen (niet agressief ofzo) totdat ze wegloopt en het dus zat is.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Echt blazen met opengesperde bek of meer briesen? Want dat is wel een verschil.

Blazen met opengesperde bek is toch echt een teken dat je kat het zat is en met rust gelaten wil worden. Ze zegt hiermee: 'laat me met rust!'
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Nee, het is een heel kort blaasgeluid en als ik kijk heeft ze haar mond (al?) dicht.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou bij mij is Xandor eigenlijk de enige die blaast ter waarschuwing en hij zal dan ook niks doen tegen ons (wel tegen de andere katten) maar het is wel duidelijk dat hij er niet van gediend is en met rust gelaten wil worden. Hij doet het vooral als bezoek hem aan wil halen omdat hij dan bang is, te bang om daadwerkelijk te slaan als ze hem aanhalen maar hij laat het dus wel merken. Ik denk dat je het gewoon moet respecteren en haar met rust moet laten. Als het alleen maar uitproberen is zal het snel genoeg stoppen omdat ze dan niet wil dat je stopt met spelen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Volgens mij probeert ze geen technieken uit, maar is het blazen echt een waarschuwing. Ik zou hem dan gewoon met rust laten. Als hij toch nog door wil spelen, komt hij wel weer en zal hij de volgende keer misschien minder snel blazen.
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Dat is waar, als het niet zo bedoelt is, komt zij wel terug. Goed idee!
Het viel me alleen zo op dat ze nu steeds meer blaast, alsof ze het net ontdekt had.
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Doerak blaast in haar spel met Gizmo ook wel eens, maar daar heeft het ook echt altijd de betekenis van "tot hier en zeker niet verder".
Knuffels van Doerak & Gizmo
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Pitou blaast ook wel af en toe als we met haar spelen, maar als we dan stoppen (want waarschuwing inderdaad) dan komt ze gelijk weer af en wil ze verder spelen. Misschien kan het ook een beetje uitdagen zijn? Zoiets van kom maar op, ik krijg je toch wel.

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Willie blaast wanneer hij op zijn falie krijgt. Hij is ook de dominantste van het stel..........maar wij dullen ook geen tegenspraak :twisted:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Renate
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2003 17:15

Bericht door Renate »

Nala blaast ook als Bagheera met haar wil spelen. Bagheera daarentegen gaat gewoon door...
Ook als Nala weg loopt, rent hij haar achterna en gaat gewoon door, net offie het niet snapt :???:

Maar dat heeft hij wel met meer dingen :roll:
ik heb 3 kleine kleuterende kittens :D
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Een kat blaast niet zomaar.Ik merk het als ik mijn langharen kam.
Als ze er echt genoeg van hebben beginnen ze eerst zacht te
grommen en als ik dan niet ophou met kammen beginnen ze te
blazen. Ik ben dan we zo verstandig om op te houden. Ze zullen niet
vlug krabben, maar ik laat het ook niet zo ver komen.
Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Zojuist ben ik me helemaal de klaplazarus geschrokken! Gert is met de katten aan het spelen met die vishengel van Whiskas (vinden ze helemaal het einde). Bo grijpt het visje en begint me daar te blazen, niet normaal meer! Hij stikte er zelf zowat in. Maar hij wil wel spelen en gaat gewoon door. Waarom deed hij dit nou? Ze blazen hier nooit, ik had het ook nog nooit gehoord, dus ik schrok er echt van.
Gesloten