Hoe straffen jullie je katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

:perfect: Je had t niet beter uit kunnen leggen Em, ben t er helemaal mee eens.

Daarom ben ik de aanrechtstrijd vorig jaar gestaakt, ze bleven proberen, dus nu ruim ik gewoon alles op waar ze niet bij mogen, en mogen ze van mij lekker op t aanrecht liggen, doek erover en t is weer schoon.
Eten en drinken laat ik ook nooit staan, puur omdat je dit kan verwachten als je iets laat staan, en doe je dit wel, dan ben je zelf fout.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik denk ook dat ik mijn aanrecht strijd ga staken.
Alleen als ik kook moet ik dus in de keuken blijven, en als ik eet moet de keuken deur dus dicht, zodat ze niet op de hete kookplaat kunnen. (nou ja kan, diesel is de enige gelukkig, anders blíjf ik lopen)
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik heb een keramische kookplaat, maar kon ze daar niet echt voor waarschuwen.
Magic sprong erop en liep recht op het nog warme gedeelte en sprong er gelijk weer vanaf en ging aan d'r pootjes likken, al klaar, ook weer geleerd :eangel:

Geloof me, dit doen ze echt maar 1 keer!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

daantje schreef:Wij verbieden onze katten ook om op tafel en aanrecht te komen, ik kan ze er ook niet op betrappen als ik thuis ben, maar de pootjes op het aanrecht, als we weg geweest zijn, zeggen helemaal genoeg.
Haha, dat is hier precies hetzelfde! :lol:
Deze foto heb ik geloof ik al wel eens laten zien:
Afbeelding
En wij maar denken dat ze niet op het aanrecht komen! :lol:

Katten zijn geen kinderen. Het zijn dieren met hun eigen natuurlijke gedrag. Als je geluk hebt, passen ze zich een beetje aan.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

O die foto had hier gemaakt kunnen worden! Als we thuis zijn proberen ze het vaak al niet eens en als ze het wel doen kijken ze je aan en is nee schudden al genoeg maar o wee als je niet thuis bent! Ik kan daar wel om lachen, dat is juist hun charme :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

.............. :lol_sign: .......... Ja Marije, zoiets dus :grin: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik had ook de illusie dat Redney nooit op het aanrecht kwam als wij er niet waren.
Ja tuurlijk, vanmiddag zag ik 'm prinsheerlijk naar buiten kijken op het aanrecht. :grin:
Ik laat dus ook nooit voedsel onbeheerd staan want ik weet dat hij het pikt. En tja.. gebeurt het onverhoopt wel, dat ik per ongeluk wat laat staan, nouja eigen schuld dikke bult. :edoh:
Ik ben het dus helemaal met je eens Em.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Nou Marije... Dat hoopte ik dus, maar al mijn hoop is compleet naar beneden nul gezakt door de berichten hier. Ach... dan weet ik meteen waar ik aan toe ben. Ik vind het alleen erg jammer dat je katten zoiets dus niet kunt leren. Ik raak er wel erg geinteresseerd door, want een kat kan wel een bepaald geluid associeren met iets wat niet mag, maar iets onthouden kunnen ze blijkbaar niet... Hoe dat zit vraag ik me nu wel af.

De vergelijking met de kinderen maakte ik, omdat ik op dat moment een klein beetje boos was door het aanvallende berichtje van Nanna waarin ze de vergelijking maakte met de vis.

Het is nu dus een keer voor gekomen dat norris mijn boterham met kaar wegsleepte. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo snel bij mijn boterham zou zijn. Die laat ik voortaan maar niet meer staan. Op het aanrecht zullen ze vast wel komen, maar nooit als ik kook. Ze zitten dan keurig in de weg. Mijn kruidenplantjes staan nu op het aanrecht en ik heb nog niet gezien dat die aangevreten waren.

Afgelopen week was ik het gehakt aan het kruiden toen de telefoon ging, ik loop naar de kamer om de telefoon te pakken en loop terug naar de keuken. Toen zat Luna dus al op het aanrecht. Ik heb haar naam geroepen en ze sprong er zelf wel af. Daar deed ik verder niets mee. Als de telefoon gaat kan ik niet zo snel het gehakt in de koelkast zetten en dan de telefoon pakken.
Verder zijn mijn katjes enorme schatjes en kan ik eigenlijk nooit boos op ze worden. Ben nu wel wat extra voorzichtig i.v.m. de nieuwe meubels, maar dat gaat tot nu toe allemaal goed. Ze zijn toch verliefd op hun eigen krabpaal.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

In mijn vorige huis had ik muizen en was ik gedwongen om altijd al het eten op te ruimen in de keuken. Na de verhuizing kreeg ik Puk.... eindelijk niet meer alles opruimen!

Maar nee, Puk bleek net als de muizen!

s'Avonds betrap ik hem nog wel eens op het aanrecht, hij springt er dan altijd snel weer van af. Wat een slimme kat toch: hij heeft geleerd dat ie niet op het aanrecht mag als ik in de buurt ben!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

naomie120 schreef:In mijn vorige huis had ik muizen en was ik gedwongen om altijd al het eten op te ruimen in de keuken. Na de verhuizing kreeg ik Puk.... eindelijk niet meer alles opruimen!

Maar nee, Puk bleek net als de muizen!

s'Avonds betrap ik hem nog wel eens op het aanrecht, hij springt er dan altijd snel weer van af. Wat een slimme kat toch: hij heeft geleerd dat ie niet op het aanrecht mag als ik in de buurt ben!
Zo kan je het ook bekijken. :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ja, ik vind eigenlijk ook wel dat katten vooral leren dat ze bepaalde dingen niet mogen als jij in de buurt bent. Ik weet zeker dat ze dingen die ze niet mogen doen als je wel in de buurt bent. Eten enzo laat ik ook nooit staan waar pitou aan kan (behalve rode kool, daar komt ze niet aan) doe ik het toch en is pitou ermee weg, dan heb ik pecht gehad, had ik er maar aan moeten denken. Het enige wat ze echt niet mag en waar ik echt boos om word is als ze de kersballen die nog van mijn grootmoeder zijn uit de boom mept (maar ik begrijp ook wel dat dat een beetje uitdagen is van mijn kant) die ballen hangen dus onbereikbaar hoog voor haar en dan corrigeer ik echt. Ik wist trouwens ook niet dat het gevaarlijk was een volwassen poes in haar nekvel te pakken. Ik deed het nog niet, ik blaas ook meestal in haar gezicht of corrigeer met mijn stem, maar steven doet het soms wel met pitou, ik kan hem nu eindelijk overtuigen dat hij het echt niet meer mag doen.

groetjes,

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Maar ja, Freija, Pitou weet natuurlijk niet dat die kerstballen van je oma zijn :razz: Ik heb ook een kerstbal uit mijn jeugd, maar die hang ik op een plek waar de katten niet bij kunnen (en niet in de boom).

Als ik Aiko al eens aan zijn nekvel van de trap af sleur, doe ik dat altijd zonder zijn gewicht aan dat nekvel te hangen. 6,5 kilo lijkt mij wat belastend voor hem :knifehead:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Nee hoor, dat kan zij niet weten, ik hang ze dan ook onbereikbaar hoog in de boom. (ze komt niet in de boom, dus da's wel zo veilig)

kerstballen zijn sowieso uitdagend denk ik, tenslotte zit je haar een heel jaar te stimuleren om met een balletje te spelen en dan ineens mag ze 14 dagen niet met balletjes spelen. Onderaan komen plexi-ballen waar ze tegen mag meppen en bovenaan antieke glazen ballen waar ze niet aan kan meppen. Vorig jaar hingen er onderaan ook klokjes, da's ook heel leuk, heb je steeds kerstmuziek in huis.

greetz,

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dat dacht ik ook, nadat ze de boom over zichzelf hadden laten vallen toen hij net in de kamers stond (zonder spulletjes erin) totdat ik thuiskwam en ze besloten hadden om m niet alleen om te trekken, maar er ook maar in te springen met spulletjes erin :roll:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Als mijn jonge katje Lisa iets doet wat niet mag...dan fluit ik met een fluitje dan gaat het goed.

Ik gebruik zo min mogelijk plantensputje.
Maar ik doe heel vaak zeggen Lisa NEE NEE NEE.

Dat lukt momenteel wel.

Lisa is heel makkelijk op te voeden.,...zij speelt graag met kattentunnel en krabpalen en knuffeltjes...en katteballetjes.

Mijn Loekie was moeilijk te opvoeden... is altijd heel ondeugend geweest...en nu zij wat ouder is geworden is ze makkelijker geworden.

Nicky was ook heel makkelijk op te voeden....maar Nicky was wel schuwe poes tegen andere mensen....en was erg opzichzelf.

Nicky was veel te jong bij mij gekomen wonen zij was 5 weken oud en die mensen wou haar weg doen.
Dat was zielig.
Ik had mijn best gedaan om haar moeder te zijn.....maar zij bleef schuw tegen andere mensen.

Loekie is heel sociaal en waaks....Lisa....dat moet ik haar nog leren kennen,..vermoeddelijk wordt ze niet echt schootpoes...zij wil wel op schoot als ze zin in heeft ,...Loekie is echte schootpoes.
Ik hou heel veel van katten
Gesloten