Hoe straffen jullie je katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Bijten in je hand kan ook een teken zij van genegenheid, al klinkt
het misschien iets absurt.Een van mijn katers, Griffin doet dat bij mij.
Hij begint eerst mijn hand te likken en dan heel hard te spinnen en
dan zet hij zijn lekkere scherpe hoektanden in mijn hand en begint eerst zacht en dan steeds harder door te drukken met die tanden, tegelijker tijd
is hij met zijn poten aan het trif traffen zoals een kitten dat doet bij de moeder.Ik laat hem altijd even begaan , maar dat hou ik niet lang vol want die tanden zijn aardig lang.Maar ja voor de liefde van je kat moet je wat over hebben :smile: :smile: :smile:
Ik straf Griffin hier dus niet voor, omdat ik weet dat het genegenheid is van zijn kant.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

in dit geval is het zeker geen genegenheid. allé, ze doet hetzelfde met mijn hand als met haar speelgoedjes. maar het is nu wel al beter sinds ik haar weg zet als ze het doet of mij aanvalt. maar ze blijft het wel proberen en soms is ze echt bijna niet van mijn hand af te halen. wel raar, want ze doet het alleen bij mij en ze knuffelt het hardst met mij. De plant heb ik kunnen redden dankzij de plantenspuit.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

sokje schreef:in dit geval is het zeker geen genegenheid. allé, ze doet hetzelfde met mijn hand als met haar speelgoedjes. maar het is nu wel al beter sinds ik haar weg zet als ze het doet of mij aanvalt. maar ze blijft het wel proberen en soms is ze echt bijna niet van mijn hand af te halen. wel raar, want ze doet het alleen bij mij en ze knuffelt het hardst met mij. De plant heb ik kunnen redden dankzij de plantenspuit.
Hallo Sokje
Het is misschien liefde met gevoel :lol: Als ze iets ouder is zal het vanzelf wel ophouden.Toen onze poezen jonger waren deugden ze ook niet
en moest ik vaker mopperen :evil:. Maar wat zijn ze lief he?
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
fsachs78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door fsachs78 »

Als Moby bijt is het ook echt geen teken van genegenheid...
Ze bijt nooit eerst zacht en daarna harder... altijd meteen goed met de tanden erin... :-(

Enige vorm van genegenheid die ik zie is dat ze wel altijd bij mij komt spelen en vrijwel nooit bij mijn vriend. Als ik 's avonds thuiskom, begint ze ook al meteen de rennen en te dollen ("Aha, mijn speelgoed is thuis!!")
8-)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik ben hier voor het eerst en lees al dingen over straffen met een plantenspuit. Naar mijn idee ben je al te laat op het moment dat je de spuit gehaald hebt. De kat weet dan echt niet meer wat hij of zij ook alweer gedaan had. Ik straf mijn katje door mijn stem te verheffen en zijn naam te roepen. Meestal is dat voldoende.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

desiree83 schreef:Ik ben hier voor het eerst en lees al dingen over straffen met een plantenspuit. Naar mijn idee ben je al te laat op het moment dat je de spuit gehaald hebt. .
Daarom staat die ook steeds naast me op de bank als ik in de kamer zit, daar zitten ze steeds aan de planten.
En dat is alleen maar nodig voor de kittens, mijn oudere katten weten het al prima en voor hun is nee alleen al genoeg. Dit begint bij de jongste 2 ook al aardig te werken dus blijkbaar werkt het wel.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Luna is 10 jaar en kan nog altijd gemeen bijten. Meestal zie ik aan haar ogen wanneer ik haar niet moet aaien. Als ze me hard bijt, blaas ik in haar gezicht. Dan laat ze meestal wel los en kan ik met de jodium aan de gang :???:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Over dat bijten in de hand is trouwens nog een ander topic, of het dan wel of dan geen liefde is.
Maar dat terzijde.

Wij hebben het geluk dat we onze snoozle alleen maar echt hoeven te straffen als ze bij de vissenkom is (dat kan ze net sinds deze week.. zucht :)), en in dat geval staat het water om haar nat te spetteren erg dichtbij.. en volgens mij werkt het.. :grin:
Gebruikersavatar
Juutje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2004 12:14
Locatie: Maastricht

Bericht door Juutje »

Ik denk dat je katten gewoon moet laten weten dat jij de baas bent en dat jij grenzen stelt aan hun gedrag. Dat doe ik in ieder geval wel.

Bij Piko verlaag ik mijn stem en schreeuw zijn naam als hij iets stouts doet en hij is wel erg stout.

Hij bijt mij ook in mijn hand, om te stoeien (hij is net over een half jaar) en ik vind dat niet erg. Hij deed dit eerst alleen bij mij en begint dit nu voorzichtig ook te doen bij mijn vriend. Ik heb het gevoel alsof hij dit doet om met mij te spelen of om aandacht te krijgen. Maar hij toont mij veel genegenheid en kruipt altijd dicht tegen me aan in bed (hij slaapt bij mij op bed, af en toe zelfs als mijn vriend ook hier slaapt) en gaat altijd op mijn schoot liggen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Juutje schreef:Hij bijt mij ook in mijn hand, om te stoeien (hij is net over een half jaar) en ik vind dat niet erg.
Tot hij straks een paar kilo zwaarder is ;-)
Gebruikersavatar
dustyfan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2004 20:11
Locatie: Tilburg

Bericht door dustyfan »

Tip:

Om te voorkomen dat onze schatjes de planten vernielen, spuit ik de planten af en toe (ongeveer 1x per maand) in met Lemongrass spray dat etherische olie bevat, en dat heel erg naar citroen ruikt. Zoals bekend vinden ze dat erg vies en blijven ze van de planten af.

Bovendien spuiten we het ook op plekken waar ze (perongeluk of expres) hun ontlasting hebben laten vallen.

Lemongrass-spray is te koop bij alternatieve drogisten en homeopaten.
Personeel van Keesje, Minoes en... Hoe zal ze gaan heten?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wij gebruikken de planten spuit.
Ik heb er dagen mee rond gelopen gewoon aan me broek gehangen zodat ik gelijk kon optreden. Daar riep altijd FOEI. Als ik nu foei roep zijn Jim en floor gelijk weg. Of als ik de plantenspuit laat zien rennen ze ook gelijk weg.

inderdaad later straffen heeft geen zin omdat ze het dan toch niet meer weten.

Gr. Jop
Gebruikersavatar
dustyfan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2004 20:11
Locatie: Tilburg

Bericht door dustyfan »

De plantenspuit en foei-roepen zijn nuttige wapens, als je er bent.... Maar als je niet in de buurt bent minder effectief ;)

-> Als het personeel van huis is, dansen de katten op tafel...

Lemongrass, dat erg naar citroen ruikt, maakt de planten een stuk minder aantrekkelijk om in te happen en te krabben.
Personeel van Keesje, Minoes en... Hoe zal ze gaan heten?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

De plantenspuit werkt bij mij prima, zodra ze dat ding zien zetten ze het al op een lopen. En als ze ECHT niet luisteren werkt een tik op de snuit ook wel. Maar dat gebruik ik liever niet, alleen als ze echt niet willen luisteren. Ik heb ze volgens mij maar één of twee keer een tik hoeven te verkopen.
Nu helpt NEE ook goed genoeg en soms moet ik in mn handen klappen of met de plantenspuit dreigen.
Gebruikersavatar
Martje77
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:43
Locatie: Koudekerk a/d Rijn

Bericht door Martje77 »

dustyfan schreef:Lemongrass, dat erg naar citroen ruikt, maakt de planten een stuk minder aantrekkelijk om in te happen en te krabben.
Zou je dat bijvoorbeeld ook op de leuningen van je leren stoelen kunnen spuiten?

Bikkel heeft namelijk nog wel eens de neiging om op de stoel te springen, dat is niet erg, maar daarna gaat ie aan de rugleuningen hangen met zn nageltjes met als gevolg, halen in de stoel. Dat is natuurlijk niet zo leuk. Zou dat te "verhelpen" zijn met die lemongrass spray denken jullie? De plantspuit vind ie namelijk heerlijk, hahaha

Groetjes van Marielle
Gesloten