niet/weinig drinken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

niet/weinig drinken

Bericht door yana »

Ik zie onze Angora poes (14mnd)eigenlijk nooit drinken, va het begin al niet.
Ze is heel levendig en speels, maakt geen zieke indruk (behalve dat ze soort chronische verkoudheid heeft waar ze weinig last van heeft), ze plast en poept normaal en eet vnl blikvoer.
Ze is heel rank en niet zo groot en zwaar,maar ze valt niet af (2.35k)
Vlg de DA is dat juist góed dat ik haar niet zie drinken, is juist een teken dat de nieren efficiént werken?
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Vind dat een raar antwoord...

Bij zieke katten of its dergelijks hoor je altijd áls ze maar drinken!!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

eerlijk gezegd ik zie pitou ook nauwelijks drinken (maar ze plast wel voldende) maar toen ze net gesteriliseerd was dronk ze wel veel. Dus misschien is het inderdaad zo dat zieke of slappe poezen moeten drinken, maar dat het bij gezonde poezen niet zo erg is als ze weinig drinken? Het is maar een ideetje. Ik ben voor de rest ook wel benieuwd naar de reacties van anderen of het 'erg' is als poezen weinig drinken.

Groetjes,

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik vind dat ook geen logisch antwoord. Als katten weinig drinken is de kans op blaasgruis bijvoorbeeld groter. Ik geef mijn katten daarom vaak aangelengd water zodat ze voldoende drinken of week wat brokjes in water. Wat kan helpen is het in een ander bakje doen. Hier drinken ze niet uit de gewone voerbakjes maar wel uit glazen schaaltjes bijvoorbeeld.
Ik kan me wel voorstellen dat je haar weinig ziet drinken omdat ze voornamelijk blikvoer krijgt, daar zit al heel veel vocht in. Mijn katten krijgen voornamelijk droge brokken en dan is het dus wel heel belangrijk dat ze veel drinken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk inderdaad dat jouw poes het grootste deel van haar vocht uit het natvoer haalt. Hier is het heel verschillend hoeveel ze drinken, de ene keer haast niets, en dan weer heel veel. En wat Freija zegt: toen ze net gekastreerd waren dronken ze heel veel!
Waarschijnlijk is het net zo als bij mensen, de een heeft veel meer behoefte aan vocht dan de ander!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ja, ik denk ook dat jouw poes veel vocht uit haar natvoer haalt en haar lichaampje daaraan genoeg heeft en ze daarom weinig 'erbij' drinkt.
Onze Spooky drinkt als ze dorst heeft wel uit de vijver en Desy goed uit een waterbakje.
Ik denk dat als ze (het lichaam) behoefte heeft aan vocht, ze wel gaan drinken en anders heeft het al genoeg.
Denk ik dan :wink:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Dat doen ze bij ons ook, smerig water drinken! Als ze buiten zijn moeten ze altijd uit de vijver drinken, uit waterplassen, bloembakken etc. Ik dacht dat dat een hondentic was?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Nee, mijn poezen doen dat ook..... Hoe smeriger het water, hoe lekkerder
ze het lijken te vinden :roll:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Mijn katten drinken het liefst water uit de guppenkom :roll:

Overigens is dit niet echt een ziekte-topic, ik vind het meer op zijn plek bij Gedrag.
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

ehhh dit is gedrag....

Wij hebben een ander probleem... Onze katten willen alleen nog maar uit de kraan drinken... vooral Napoleon. In het begin was het wel grappig, maar nu niet meer... We zijn er dus mee op gehouden alleen ben ik nu bang dat ie niets drinkt... napoleon slikt wanhopig een druppel uit de gootsteen maar dat is het ook.
Overdag ben ik er niet en ze krijgen schoon drinkwater elke dag, dus misschien dat ie overdag wel drinkt, maar als ik wel ben dan zie ik het hem ook niet (meer) doen...
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik ken het. Onze Bo drinkt ook het liefste uit de kraan. Hij springt zelfs in de wasbak (op de douche) en begint dan gewoon aan de kraan te likken. We proberen hem dit af te leren. Beneden doet 'ie het ook niet. Alleen drinkt hij wel gewoon uit zijn waterbak. Maar goed, als Napoleon dorst heeft, dan zal hij wel drinken. En als je 't niet vertrouwt, moet je even bij de da langs!!!
Gebruikersavatar
Irma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2004 22:13
Locatie: Schiermonnikoog
Contacteer:

Bericht door Irma »

Hier staat ook een waterbak in de bijkeuken, maar ze drinken het liefst uit de emmer, die onder de regenpijp staat :roll: En Silly en Basil willen het liefst stromend vers water, uit de kraan! De enige die ik uit het drinkbakje zie drinken, is Nuki. De waterkraan heeft ie nog geen kaas van gegeten, dat stroomt over z'n kop heen
Afbeelding
Groetjes Irma
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik ken dat ook, de kraandrinkers. Earl Grey was zo erg dat hij zodra iemand naar de wc ging, er langs schoot om maar op tijd te zijn voor het doorspoelen :cool: Je kreeg hem dan niet uit de wc, dan kreeg je een lel.

Ik heb de cat-it fontein gekocht en daarmee was het probleem opgelost. Dat stromende water heeft alijd de voorkeur.
Hij staat nu vòòr de vissenkom, als afleidindsmanoeuvre, en zolang er voldodende (koud) water in zit, werkt het heel goed.
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 26 nov 2004 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Werkt bij mij ook perfect. Ik heb de waterfontein ook en de meiden zijn er dol op.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

wat is dat voor iets dan? En waar haal je dat? Ik ken het niet
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gesloten