Ene kat eet de kots van andere kat op...?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Ene kat eet de kots van andere kat op...?

Bericht door IngridM »

Voor mensen met meerdere katten.......als er bij mij 1 kat overgeeft, weet mazzel niet hoe snel hij erbij moet zijn om dat vervolgens weer op te eten (heeft een vreetziekte neem ik aan haha) 1 ding is wel makkelijk; ik hoef het niet meer schoon te maken.............. :wink:

Maar........ik begijrp het ergens wel, de brokjes zijn amper op gekauwd, zowat heel doorgeslikt (vandaar het overgeven) dus het is nog eten, maar doen wel meer katten dit ??? vind het toch wel smerig.......
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Volgens mij is het niet zo gek hoor! Ik heb het onze katten nog nooit zien doen, maar de eerste 3 of 4 maanden dat wij ze hadden heb ik nooit ergens kots gezien in huis! Vond ik toch ook wel een beetje vreemd, maar achteraf denk ik dat ze het gewoon weer hebben opgegeten. Of ik heb gewoon hele nette katten! :wink:
De hond die wij vroeger hadden at zijn eigen kots weer op (het was er net uit, moest het er weer in). Volgens mij hoort dat gewoon zo in de dierenwereld!!!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ja, dat geloof ik ook. Maar fris is anders :esick:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Ik heb hier Jesse wel eens de kots van Pippin zien opeten. Pippin wil nog wel eens te snel eten en dan komt het er weer uit. Jesse maakte er die keer dankbaar gebruik van om nog een 2e portie te scoren.

Buiten dat voorval om ligt de kots er vaak nog als ik thuiskom, dus het is niet altijd lekker, denk ik.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb het inderdaad ook wel gezien. Xandor at het van Quinto op.
Ik vind het niet smakelijk en ruim het dus op maar dat nemen ze je niet in dank af!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Hier gebeurt het ook. Mozes likt het direct van de vloer op. Ik probeer het meestal wel tegen te houden. Maar hij is vaak sneller dan ik.
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Goh, dat heb ik nou nog nooit gemerkt.
Mijn katten kotsen bijna nooit (tenminste, niet waar ik bij ben :wink: ).
Minerva heeft 1x gekotst van de wormkuur en Luna een keer van het kattengras. Dat is alles. Wie weet eten ze overdag elkaars kots wel op? :geenidee:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja, dat zei ik ook al. De eerste 3 of 4 maanden dat wij onze poezels hadden, heb ik nergens kots gevonden. Vond ik dus ook al vreemd, totdat ik nadacht en op het briljante idee kwam dat ze 't natuurlijk ook wel weer op kunnen eten!!!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Beau is dol op warm eten :lol: Als hij iemand hoort kotsen, vliegt hij er als een speer op af om de warme brokjes snel op te eten :cool:
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

Emma Boom schreef:Beau is dol op warm eten :lol: Als hij iemand hoort kotsen, vliegt hij er als een speer op af om de warme brokjes snel op te eten :cool:
ja zo kun je het ook noemen ja "warm eten" haha ik lig onder de tafel hier........... :grin:
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ja Redney heb ook die vieze gewoonte. :esick:
Als hij zelf of Missy overgegeven heeft en het ziet er nog smakelijk uit, ach waarom ook niet. :kots: :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Bij mij thuis is het ook regelmatig gebeurd dat een van de katten de kots van een ander opat. Gelukkig heb ik het de laatste tijd niet meer mee hoeven maken! Ik vond het altijd zo'n ranzig gezicht!
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

dat gebeurde hier ook soms, maar wat ik nog viezer vond is dat de uitwerpselen van kittens werden opgegeten terwijl het al mooie vaste drolletjes waren. bah!
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Luna kotste tot een tijdje geleden gewoon veel. Soms waren we er op tijd bij en konden we haar op de bak zetten of konden we het opruimen. Soms zagen we alleen nog maar restjes liggen... Norris en Luna eten het allebei op.

Nu heeft de DA geconstateerd dat Luna een voedselallergie heeft en eten ze allebei hypoallergeen voer. Sinds ze dat eten (weekje of 3 nu) heeft ze nog 2 of 3 keer overgegeven. Vanochtend lag er ook nog een beetje (helft was blijkbaar al opgegeten) en Norris zat erbij.
Ik ben alleen zo benieuwd waarom ze nu nog steeds overgeeft. Ze heeft een middeltje gekregen waar haar maagje weer wat beter van werd, want waarschijnlijk was de maagwand ook ontstoken. Dat hoeft ze nu niet meer te hebben, dus het zal; toch genezen moeten zijn. Als het zo door gaat moeten we weer de DA bellen...... :(
:pdtmat: Gone with the wind
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Raisa at ook altijd de kots van Andor op. Wat ik vooral walgelijk vond was dat ze ook haarballen (van dit hele dikke) naar binnen likte.
Jakkes!!!
Gesloten