Zijn katten telepathisch?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Zijn katten telepathisch?

Bericht door freija »

Hallo,

hebben jullie het ook wel eens dat je zit te denken, hé waar is poes en dat ze dan ineens voor je voeten verschijnt? Ik heb er de laatste tijd op zitten letten en iedere keer als ik even denk 'tiens waar is pitou' komt ze binnen de twee minuten aangelopen, ook 's nachts als ik onbewust voel dat ze niet bij me ligt en een beetje onrustig lig te draaien en keren doet ze het. Nu las ik ergens dat poezen soms thelepatische gaven hebben (of anders gezegd extreem gevoelig aan signalen uit hun omgeving). Zijn er onder jullie die hier ook enige ervaring mee hebben, of denken jullie dat ik gewoon té gek ben op mijn kleine meid?

Ben benieuwd...

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ik denk dat dit inderdaad wel waar kan zijn.
Wat jij mee maakt is bij mij niet, maar als ik me ergens druk over maak of verdrietig ben komen ze altijd (ongeacht of ze aan het spelen zijn) naar me toe en komen dan knuffelen.
Een beetje in de trent van: je hebt ons toch! :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou wonen wij op een kleinere ruimte, dus misschien is het toeval. Maar telkens als ik me afvraag waar ze is, duikt ze binnen een paar seconden op.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Bij mij is het juist andersom. Als ik denk "Verrek, waar is Belle?" dan kan ik hem ook echt niet vinden, en ligt hij toch altijd op de plaats waar ik als eerste had gekeken! :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

claudiajansen schreef:Bij mij is het juist andersom. Als ik denk "Verrek, waar is Belle?" dan kan ik hem ook echt niet vinden, en ligt hij toch altijd op de plaats waar ik als eerste had gekeken! :grin:
Haha, dat heb ik ook! :lol:

En toen ik moest huilen omdat mijn cavia was overleden, keken Minerva en Flanna me wel raar aan, maar ik had niet het idee dat ze me wilden troosten.
Luna maakte van de gelegenheid gebruik door een stuk stof van de bank los te rukken. :???: :lol:

Mijn vader heeft dat wel met zijn poes. Als hij zich rot voelt, wijkt zij niet van zijn zijde!
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Telepathisch durf ik het niet te noemen, daar ben ik iets te nuchter voor aangelegd. :oops: Ik geloof wel dat katten haarfijn zaken aanvoelen en dan vooral veranderingen van sfeer en dergelijken. Honden hebben dit ook heel sterk. Het schijnt dat mensen anders zweten wanneer ze bijvoorbeeld gestresd zijn. Dit ruiken honden. Bij mijn kat merk ik dat wanneer ik ziek ben, hij mij heel erg bijstaat door bij me te komen liggen. Dit is iets wat hij normaal gesproken minder gauw doet. Dit geeft een gevoel van troost, waardoor ziek zijn een stuk minder erg is dan voorheen. :wink:
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik had dat met mijn vorige kat Mickey. Als ik me rot of down voelde
kwam hij altijd koppies geven :grin: Ik denk wel dat katten telepatisch
aangelegd zijn.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Ik heb migraine en iedere keer als ik hoofdpijn heb komt Norris even bij me. Heb het ook al gehad dat als ik dan in bed lig, hij met zijn pootjes aan de deur zit van "Laat me nou binnen. Jij hebt auw en ik wil bij je zijn!"
Bij Luna heb ik het nog niet echt gemerkt.
Tijdje geleden maakte in me vrij veel zorgen om mijn vader en toen kwam norris ook wel extra vaak knuffelen.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ik heb dezelfde ervaringen met katten.
Als ik me rot voel komen ze bij me liggen en als ik niet kan slapen ook.
Ze gaan op je zonnevlecht liggen heb ik gehoord en geven je zo weer kracht.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Vorige week, in Inçi's laatste nacht, ha ze veel pijn en wilde dicht bij me liggen, maar niet tegen me aan. Alle katten respecteerden dat en gaven haar ruimte. Nu Inçi er niet meer is, komt Beau weer als vanouds in mijn arm slapen, maar is Rosa plotseling veranderd. Kwam zij vroeger alleen kopjes geven als ik in bed lag met het licht uit, nu komt ze zodra ik in bed stap, naast me staan, kijkt me aan en gaat spinnend bij me liggen.
Ik denk dat zij weet dat ik daar behoefte aan heb.

Luna is erg eigengereid en doet wat zij wil. Toen wij op vakantie waren geweest, draaide ze zich beledigd om toen we thuiskwamen. Ik mocht haar niet aaien, ik was weggeweest en kennelijk moest ik daar voor gestraft worden.
Maar de vier keren dat ik naar het ziekenhuis ben geweest, keek Luna me bij thuiskomst aan en begon meteen met me te knuffelen.

Ik denk dat een kat precies aanvoelt hoe je je voelt en wanneer ze wel of niet 'boos' op je kunnen zijn. Ik vond de voorvallen die ik hier noem getuigen van heel veel respect en liefde van de katten voor de ander, in het ene geval voor Inçi, in de andere gevallen voor mij.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik denk dat ik dan een stel eigenwijze kerels heb want als ik huil dan lopen ze juist hard van me weg :roll: Waar Xandor altijd wil knuffelen wil hij dat niet als ik huil. En als ik me afvraag waar ze zijn moet ik nog steeds zoeken, dan komen ze niet.
Alleen na het overlijden van Yogi merkte ik wel iets fijngevoeligs in Quinto, die kwam toen ineens veel vaker knuffelen. En hij kwam ook met mij knuffelen terwijl hij dat normaal alleen met Pepijn doet.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik heb een sutuatie gehad waarin ik me zo verschrikkelijk gesteund voelde. Mijn ex was hier op bezoek onder het mom van bijklesten. In die paar uurtjes heeft hij me fijn even verteld wat hij al had uitgespookt met een meisje wat altijd tussen ons heeft lopen stoken.
Ik heb hard verscheurend zitten huilen op bed. En toen ik opkeek zaten mijn twee dames samen bij me op bed (terwijl ze toen nog niet zo goed met elkaar konden) en tegenover me zat mijn ex (op een gelukkig flinke afstand). Toen steunden ze me echt. Dat was zo fijn en ik heb toen ook gezegd tegen mijn ex: 'Nou het is wel duidelijk wat ze van je denken.' (eikel)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat vind ik echt een ontroerend en lief verhaal, Elsje!
Op zo'n moment steunen ze je echt! :wink:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

O, Shaz, het komt me zo bekend voor! De eerste keer dat ik in huilen uitbarstte (toen we die kleintjes net in huis hadden), renden ze allebei gauw de gang op en kwamen ze af en toe om de deur loeren wat er gebeurde. Ze hadden dat natuurlijk ook nog nooit meegemaakt. Maar als ik nu huil doen ze niets anders dan anders. Het is net of ze het niet eens in de gaten hebben. Hoewel ik de laatste keer Belle pakte om te knuffelen en hij likte mijn tranen op. Dat was echt heel lief (maar het ging om 't zout natuurlijk).
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Lady en Lana doen ook net of hun neusjes bloeden als ik huil :???:

Maar mijn vorige kat had wel alles door.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gesloten