Betekent zachtjes bijten 'houden van'?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Betekent zachtjes bijten 'houden van'?

Bericht door JoBoris76 »

Hallo allemaal.

Ik was vanmiddag aan het knuffelen met Boris en hij hapte me ineens in mijn wang. Hij heeft niet doorgebeten hoor; hij liet ook weer gelijk los en het ging niet hard. Nu heb ik gehoord dat hij dan wil zeggen dat ie van mij houdt maar klopt dat ook??? Of zou er een andere reden zijn?
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Jolanda,

misschien had hij een speelse bui op dat moment. Lana doet het soms
ook, maar dan wil ze spelen.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Luna en Flanna bijten me ook wel eens terwijl we aan het knuffelen zijn.
Het is nooit hard en ze spinnen er flink bij, dus ik laat het gewoon toe en zie het als 'liefdesbeetjes'.
Minerva doet het nooit, maar daar knuffel ik ook veel voorzichtiger/rustiger mee, dat maakt misschien verschil.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik denk dat voorop staat welke indruk je er zelf van kreeg. Had je het gevoel dat het liefkozend was, of kreeg je een andere indruk? Ik neem aan dat je Boris goed kent, dus dan zou ik daar vanuit gaan.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

...LIEFDES BIJTJES...

Onze kat doet dit ook wel eens, maar heel zacht dan daarna gaat ze gewoon weer verder met lief knuffelen, wij noemen dit liefdes bijtjes.
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Stamgast Toppie doet dit ook, het is lief bedoelt van haar en het doet ook geen pijn, ik denk dat het een hele eer is dat ze dit doet bij me, ze vertrouwt me en laat zich dan helemaal gaan tijdens het aaien.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Dit is inderdaad heel positief. Magic doet dit ook, even lichtjes bijten en dan gelijk likken! SUPER SCHATTIG TOCH?!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Yoran en Zody doen het ook allebei tijdens het knuffelen maar zo beet in mijn lipo of wang, hoe zacht dan ook vind ik niet zo prettig dus probeer ik het ze wel af te leren.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Als Minoush dat doet betekent het heeeeeel duidelijk : KOM VAN JE KONT AF EN GEEF MIJ ETEN! ;) (ze is op dieet)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Echte liefdesbeetjes
Tijger, m'n vorige kat deed het heel vaak. Vooral als ze m'n handen of gezicht aan het 'wassen' was, dan kreeg ik heel vaak een zacht beetje tussendoor. Bij een kat is dat een teken echte liefde. :verliefd:
Redney en Missy doen het heel af en toe wel eens.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Ik zie ineens dat mijn Onderwerp van naam is veranderd. Ik wilde eens vragen waarom dat is. :???:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Karel doet dat ook. Ben ik hem aan het aaien dan hapt hij opeens in mijn vinger. Ik vind het niet echt geweldig omdat het meestal onverwacht komt. Maar ik beschouw het ook maar als iets liefs omdat het verder geen pijn doet.
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Bij ons is het Baja die het doet. Tijdens een kroelsessie bijt ze zachtjes maar ook als ik slaap wil ze wel eens zachtjes bijten. Ik vind het lief.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Ja. Luna doet het ook. Zachtjes knabbelen op je vinger als ze heerlijk op je schoot ligt te spinnen. En likken doet ze er dan ook bij. Ik denk inderdaad dat het een soort houden van is, want ze bijt absoluut niet hard.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Hier kan Spooky zo nu en dan heerlijk uitbundig knuffelen door stevig tegen je aan te liggen en kopjes en likjes te geven. Opeens grijpt ze je arm en bijt er eens stevig in. In het begin schrok ik en trok hem terug. Ze deed me dan echt pijn. Nu laat ik hem óf liggen, ze houdt dan op of ik paar haar kopje en trek haar weg, ze gaat daarna gewoon weer kopjes geven en kroelen.
Dit noem ik geen liefdesbeetjes, tenzij ze haar eigen krachten niet kent :silly:
Gesloten