katers paren met elkaar?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

katers paren met elkaar?

Bericht door Monique »

Ik heb 2 katers (broertjes) van nu 4,5 maand. Wat zag ik vanochtend tot mijn verbazing. Lodewijk ging op z'n broer zitten als of hij wilde paren. :???:
Is dat niet te vroeg? Of is dat normaal (lijkt me niet...)
En Napoleon vond het allemaal best trouwens hoor ook zo iets raars.
Ik moet ook zeggen dat Lodewijk heel vaak z'n piemel naar buiten heeft staan, dan wordt hij wakker, gaat zich wassen en dan steekt die piemel naar buiten
Heeeeeel raar, wat moet ik ermee?
Ze zijn nog veel te jong om gecastreerd te worden dus lijkt me niet een oplossing. Sproeien doen ze gelukkig (afkloppen natuurlijk) ook nog niet.

Wie herkent dit of heeft een tip :oops:
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

:lol: Dit herken ik! ik heb zelf twee katertjes (nu iets meer dan 7 maand oud) en 1 van de 2 vertoonde dit gedrag voor het eerst op de dag dat ie 4 maand was. :shock: Leek mij ook wat vroeg, maar wat doe je eraan he.
Hij doet het nog steeds vaak en als ie in een 'geile' (sorry voor de woordkeus :oops: ) bui is loopt ie er ook als een gek bij te mauwen. :roll: Ik wil hem voor dat ie 8 maand wordt wel laten castreren want ik ben bang dat ie binnenkort een keertje met sproeien gaat beginnen. Zijn broertje, die het gedrag niet vertoont, gaat dan natuurlijk ook direct onder het mes.

Ik denk in ieder geval dat je er weinig aan kan doen. Je hoeft in elk geval nog niet bang te zijn dat ie zal gaan sproeien. Let wel op als ie zn broertje probeert te dekken, hierbij bijten ze namelijk in het nekvel en dat kan voor de ander nogal pijnlijk zijn. Als er gemauwd wordt uit elkaar halen dus!

ps. als ze zichzelf wassen steekt de piemel inderdaad naar buiten. Ik weet niet of dit komt doordat ze de omgeving stimuleren door het wassen of dat het gewoon een manier is om hun pikkie schoon te houden. Charmant is sowieso anders :razz:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Ik heb thuis een katertje van 4 maanden en een poesje van 4 maanden (geen broertje en zusje). Als ze stoeien zie ik wel eens dat norris bovenop haar springt, maar heb eigenlijk nog niet echt veel gezien dat hij haar probeert te dekken.

Nu jullie het erover hebben... Ik begin me trouwens een beetje zorgen te maken nu, want overdag zijn we allebei niet thuis!! :shock:

Ik heb het al eens eerder meegemaakt met een zwangerschap bij een veel te jonge poes. De hele baarmoeder moest er toen uit. Dat vind ik toch wat zonde...
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

dat zou wel naar zijn ja.... :???: misschien even de da bellen? die zou een oplossing kunnen hebben...

Overigens zou je de kater wel kunnen laten castreren. Recent onderzoek heeft aangetoond dat het niet uitmaakt voor de gezondheid van de kat of ie op heel jonge leeftijd of pas later gecastreerd wordt. Het enige verschil is dat ze kennelijk iets groter worden omdat de castratie maakt dat er geen of weinig testosteron wordt aangemaakt. Testosteron zorgt er namelijk voor dat de groeischijven sluiten en dus dat de groei geremd wordt. Na een vroege castratie groeien de katten dus vaak iets langer door...
Je moet wel een dierenarts hebben die het onderzoek kent en bereid is eerder te castreren.

mischien heb je hier wat aan... :smile:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

hmmm... Ja. Ik kan altijd wel even bellen met de vraag vanaf welke leeftijd het beste is om te castreren. Tenminste... vanaf welke leeftijd Zij dat doen
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Nou ben blij dat het niet vreemd is.
Gisteravond leek het erop dat Napoleon Lodewijk er voor ging straffen, ze kregen zomaar "ruzie" en Napoleon probeerde Lodewijk te bijten bij de ballen en de piemel, Ja natuurlijk miauwen etc als een gek. Ik heb ze zeker wel uit elkaar gehaald, maar maakt niets uit hoor, ze gaan gewoon door.
Nu ben ik overdag nog thuis, maar straks ga ik weer aan het werk dus kan het niet in de gaten houden. Ze apart zetten kan niet, want ze gaan elkaar dan vreselijk missen, als de een op een stoel ligt en de ander op de bank dan is het soms al miauwen van waar ben je, ben je kwijt.

Ik wil ze inderdaad ook rond hun 8e maand laten castreren....
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Het zal inderdaad wel normaal zijn, een beetje testen of ze "het" kunnen. Pubergedrag ofzo. Onze hond/reu probeerde het ook bij onze andere hond/teef toen ie nog jong was, terwijl zij toch echt niet loops was...

Ennuh... het zijn toch 2 katertjes? onder eenden komt ook homoseksualiteit voor heb ik me laten vertellen. Misschien ook bij katten? :wink:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Als het 2 katertjes zijn zie ik het probleem niet zo, en als de andere kater (die het ondergaat) het niet leuk vindt laat hij dat echt wel merken. Dit rijgedrag hoort gewoon bij hun sexuele ontwikkeling en als ze eenmaal gecastreerd zijn zal het minder worden. Maar hier zie ik het nog steeds af en toe terwijl Boris (katertje) al 1½ jaar geleden gecastreerd is.
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Carol schreef:Als het 2 katertjes zijn zie ik het probleem niet zo,
Nou weet je ik zie het ook niet als een probleem, maar was benieuwd of het 'normaal' was.
Moet zeggen dat op het moment dat het gebeurt, Napoleon het allemaal prima vindt, maar daarna... dan moet Lodewijk het echt wel vergelden...
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

Ik heb ook twee katers en een poes . De twee katers vertoonde ook dat gedrag en omdat ik ook een poes heb , heb ik ze toen bij 5 maanden al laten helpen. Het lijkt dus wel normaal
Gebruikersavatar
indigo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2005 22:24
Locatie: Rotterdam

zoey

Bericht door indigo »

hooi

ik heb nu ongeveer drie maanden geleden twee katers van 2 jaar uit het asiel gehaald

ze konden nie zonder elkaar..

maar nu gaat ineens mn ene kat zoey op de andere kat doerak rijen,is dit dominantie?
of is zoey nie goed gecastreerd?

wie herkent dit gedrag bij zn katten?

wat kan je hier tegen doen???

indigo
zoey en doerak zijn cool
Gebruikersavatar
Wannie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2005 22:14

Bericht door Wannie »

naomie120 schreef: Ennuh... het zijn toch 2 katertjes? onder eenden komt ook homoseksualiteit voor heb ik me laten vertellen. Misschien ook bij katten? :wink:
Daar zeg je wat! Mijn volwassen kater wast ook mijn kittenkatertje en andersom, zelfs de achterkant :???: Wel een lief gezicht hoor, maar dat had ik echt niet verwacht...
Gesloten