Ocho is niet meer te houden.....

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

Ocho is niet meer te houden.....

Bericht door Anonymous »

Ik begin nu toch wel een redelijk probleem te krijgen met Ocho onze kitten van 16 weken. Hij is niet meer te houden. Meneer wil persee kosten wat kost naar buiten. En daar ligt het volgende probleem op de loer want onze oudere poes is zeeeeeer interessant en zijn grote voorbeeld.

Onze tuin is rondom afgesloten door een schutting waar onze oudere poes overheen gaat om een blokje om te gaan (zij wil geen kattenbak gebruiken dus is aangewezen om naar buiten te kunnen). Ocho loopt al zo'n 6 weken onder begleiding in de tuin (meneer wist op dag 1 dat hij bij ons was al hoe het kattenluik werkte) en heeft 2 weken geleden ontdekt dat hij ook op de schutting kan. Nu ziet ie dat poes over de schutting gaat en dat daar een hele wereld ligt om nog te ontdekken.

Alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat hij binnen de schutting blijft, tuigje, plantenspuit etc maar nee de wereld aan de andere kant is veel te spannend.

De optie om hem binnen te houden is er niet want uit verveling gaat hij slopen en dan bedoel ik ook echt dingen kapot maken. Wie heeft een goed advies?
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Re: Ocho is niet meer te houden.....

Bericht door Jolanda »

Misschien dat je een tuigje kan proberen. Dan kan hij wel vrij in de tuin lopen.

Grtz. Jolanda
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik zou hem ook echt aan dat tuigje laten wennen.
Hij is eigenlijk nog te jong om helemaal los te lopen.
Succes!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik heb hetzelfde probleem met Lana! Ze wil altijd achter Lady aan, en klimmen ze dus samen in de coniferen; en hups! zo de schutting over.

Ik probeer er bij te blijven, zodat ze toch een frisse neus kan halen.
Met het tuigje heb ik het nog maar 1 keer geprobeerd, maar toen werd ze echt helemaal gek :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja je kan niet verwachten dat de katten staan te springen dat ze een tuigje omkrijgen, dat moet je inderdaad opbouwen. En in het begin doen ze heel moeilijk maar na een tijdje krijgen ze door dat het tuigje voor naar buiten gaan staat en dan komen ze zelf al aanhuppelen :smile:
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Oh het tuigje is geen probleem maar dan is hij heel braaf en rustig. Maar zodra we het af doen omdat we vlakbij hem in de gaten kunnen houden dan gaat ie weer zo de schutting op. Tot op heden hebben we hem met kitbits eraf kunnen lokken. Maar hoe lang gaat dat nog werken. Oh ja en regen is ook goed! Dan heeft hij 2 remblokken op zn poten.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Heleen schreef:Maar zodra we het af doen...
Omhouden...
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Kunnen jullie er een katvriendelijke schutting van maken of is er misschien een mogelijkheid voor een kattenren? Ik weet natuurlijk niet hoe groot of jullie tuin is en of die mogelijkheid er is.Het is maar een idee.
Groetjes Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gesloten