Heeft jouw binnenkat 'contact' met buitenkatten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Heeft jouw binnenkat 'contact' met buitenkatten?

Bericht door Sjimmy »

Ik heb gisteren zoiets grappigs gezien.
Poco zit heel vaak lekker voor het raam en er maken best wat verschillende katten uit de buurt weleens een wandelingetje door onze voortuin.
Poco volgt ze dan helemaal, en als ze ze niet meer ziet rent ze naar boven om verder te kijken.
Alleen reageren die katten dus niet op Poco.

Maar gisteravond wel! Poco haar staart ging steeds harder zwiepen en ze renden opeens naar de andere kant van de vensterbank. Dus ik dacht dat ik de spiegeling van poco in het raam zag, maar wat was dat nou.... een (hele lieve) buurkat zat aan de buitenkant voor het raam, ook op de vensterbank :lol: Ze hadden echt 'contact'. Niet blazen ofzo. Gewoon kijken, met de snoet zo ongeveer tegen elkaar alleen zat er glas tussen.
Toen Poco weg liep heb ik Mano (13 wk oud katertje) even in dat hoekje bij die andere kat (met glas ertussen dus) neergezet en toen begon die kat meteen te blazen.

Poco heeft sjans volgens mij :lol:
Groetjes,
Petra
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Op 4 hoog sjanzen onze katten alleen met de langsvliegende meeuwen :wink: :edrool:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

6-2love schreef:Op 4 hoog sjanzen onze katten alleen met de langsvliegende meeuwen :wink: :edrool:
precies! en vliegen (die ze vervolgens heerlijk oppeuzelen) of spinnen (zijn erg leuk om mee te spelen) Maar helaas zien ze geen andere katten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

spinnen, vliegen, muggen en kevertjes zijn hier ook favoriet :))
Alles wat beweegt eigenlijk.
Vooral van die dansende muggen voor je raam is leuk (ramen lappen...)
Groetjes,
Petra
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Heeft jouw binnenkat 'contact' met buitenkatten?

Bericht door Carol »

Sjimmy schreef:Ik heb gisteren zoiets grappigs gezien.
Poco zit heel vaak lekker voor het raam en er maken best wat verschillende katten uit de buurt weleens een wandelingetje door onze voortuin.
Poco volgt ze dan helemaal, en als ze ze niet meer ziet rent ze naar boven om verder te kijken.
Alleen reageren die katten dus niet op Poco.
Hier doet Remi dat ook, precies hetzelfde. Ook boven verder kijken en soms zelfs tegen het glas meppen. Met de staart zwiepen en geluidjes maken.
Maar om nou te zeggen dat hij gelijk van ons nieuwe huisgenootje gecharmeerd was, nee. Terwijl ik juist dacht: hij is zo geïnteresseerd in andere katten, hij vindt het vast leuk als er een klein katje bijkomt.
Dat was dus een verkeerde inschatting van mijn kant.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Sushi en sam hebben een haat-liefde verhouding met de grote rooie je-weet-wel van de buren. Die komt af en toe heel parmantig voor het raam zitten knipogen, waarna de heren hier spontaan in macho's veranderen. Vooral Sushi, die mekkert, zwiepstaart en ijsbeert wat af. Sam geeft gewoon flink wat kopjes aan de keukendeur, om zeker te zijn dat zijn geurtje daaraan zit.
Maar als de buurkat dan weer weg loopt, kijken ze hem heel teleurgesteld na. (dat verbeeld ik me dan tenminste... :grin: )
Gesloten