Spelen met handen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Bij de ene kat duurt het iets langer dan bij de ander maar ik vind inderdaad dat steeds maar weer nee zeggen het beste werkt. Want inmiddels heb ik 2 keurig 'afgerichte' katten die daar ook daadwerkelijk naar luisteren ( meestal :lol: ) Ook au werkt inderdaad goed. Dat deed ik bij Yogi ook als hij in mijn benen klom, eerst zat hij me raar aan te kijken maar later bleef hij dan wel zitten zodat ik hem gewoon op kon pakken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Spelen met katertje

Bericht door Lies77 »

Nu Woefie zo in de lappenmand ligt, moet Musti zichzelf bezig zien te houden.

Tot nu toe lukte dat wel redelijk. Ze hadden alleen wel een spelletje (dat ik worstelen noem) waarbij ze eigenlijk aan het schijnvechten zijn. Met gestamp van de achterpoten, gebijt, ...
Heel leuk dus.

Vermits Woefie niet echt in de stemming is, probeert hij dat sinds gisteren op onze handen uit. Maar wij vinden dat niet zo leuk.

Ik heb zo'n "vishengel" en dat vind ie ook geweldig, maar ik vrees dat dat niet echt veel blijft helpen.

Iemand nog ideeën voor andere leuke spelletjes die we met hem kunnen doen?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Als Aelyn in een klierbui is ga ik net zo lang met zijn muisjes vlak langs hem gooien tot hij er zelf mee verder gaat (wat meestal heel snel al is)
We hebben sinds kort ook kleine stuiterballetjes, die zijn ook helemaal geweldig ;)

(en als hij te ver gaat met jou als prooi zien, in nekvel pakken en tegen de grond drukken werkt hier het beste)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Tja, dat is het nu net. Je krijgt hem niet gepakt zonder dat hij dus aan je hand hangt.
En het lijkt ook helemaal op het spelen met Woefie.

Volgens mij verveelt ie zich steendood en ik wil hem een beetje stoom laten afblazen, maar niet door hem aan mijn hand te laten hangen. Zichzelf bezig houden is voor hem blijkbaar nogal moeilijk. Hij heeft tot zijn 5de maand bij zijn mama en nog een paar broertjes, zusjes en andere katten gebleven en bij ons was er Woefie. Kortom, er was altijd wel iemand die met hem wou spelen en nu even niet meer.
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Re: Spelen met katertje

Bericht door Diesel22 »

Lies77 schreef:Iemand nog ideeën voor andere leuke spelletjes die we met hem kunnen doen?
Heb je al zo'n muisje die piept als hij er tegenaan tikt? Hebben ze het idee dat ze niet alleen spelen... Even dan - haha

Verder ben ik - natuurlijk ook de katten - helemaal fan van het kattenspeelgoed van Petstages - hier zitten sliertjes aan - geluid etc. Ze hebben echt veel verschillende dingen. Hier helemaal geweldig is ook het enige speelgoed wat echt 'kapot' gespeeld wordt !!
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Of zo'n gatenkaas met een balletje erin en een muisje in het midden, vond Dap geweldig toen ie nog binnen speelde (nu liggen alle speeltjes te versloffen, want als meneer van buiten komt wil hij alleen maar lekker lui liggen en geaaid worden, en komt ie alleen in beweging voor voedsel)
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Petstages heeft er een fan bij!!! Helemaal verkocht. Alle twee...
Had er nog nooit van gehoord en ga morgen eens bellen naar de dierenwinkel hier.

Hij heeft daarstrax warempel toch zelf de balletjes met pluimpjes onder de kast geplukt. Dus mss leert ie zichzelf nog wel bezig te houden.

Zo'n gatenkaasding is ook leuk, alleen heb ik vorige week voor hem zoiets op dat idee voor hem meegenomen. Maar dan met ruw touw waar hij dus ook lekker aan kan krabben en tegen stampen. Hij speelt er iets mee, maar niet om te zeggen dat het een fantastisch speelgoedje is. Heb een staaf en een bal meegenomen. De bal vinden ze precies nogal eng. De staaf heeft Musti al een beetje uitgetest. Nou ja, voor 1 min dan.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Heb uiteindelijk dus Petstages speelgoedjes gevonden.

En en en.... vandaag aangekomen en helemaal goed bevonden!!! Woefie wist niet met welk speeltje ze nu eerst moest spelen. Musti vond het na een paar minuutjes al wel weer goed. Maar ik denk dat hij ook nog wel bijdraait. Tjongejonge, dat was ff geleden dat ze nog zo gespeeld hebben. Ik dacht ff dat ik twee kittentjes van 3 maanden in huis had. :lol:

Momenteel liggen ze alle twee uitgeteld, maar met een dikke smile bij mij te maffen.
govert
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2007 11:19
Locatie: rehovot

voorpoten en tanden pakken me vast, achterpoten trappelen

Bericht door govert »

:?: onze poes heeft zo nu en dan de neiging om mijn hand vast te pakken met haar nagels van haar voorpoten. tegeloijker tijd bijt ze me dan absoluut niet hard, en met haar achterpoten begint ze dan wild te trappelen. Weet iemand wat dit gedag betekent?
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Dan vindt ze je lekker smaken en wil ze je opeten... :silly:

Alle katten vertonen dit gedrag. Het is een combinatie van spelen en jachtinstinct. Geen reden voor ongerustheid dus. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hey grappig, ik zag net die petstages-speeltjes voor het eerst in de winkel. Had er nooit van gehoord, maar ze zien er inderdaad erg speel-graag uit. Maar aangezien onze mormels het hele huis (en een hele doos vol) speelgerei hebben, kijk ik later nog wel een keer. 8-)
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Handen 'aanvallen'

Bericht door Mirjam86 »

Omdat ik via de zoekfunctie vooral in fotoalbums van andere gebruikers terecht kom, heb ik besloten over dit onderwerp even een nieuw topic te starten.

Mijn jongste kitten Tsuki heeft namelijk de neiging om handen aan te vallen.
Ze krabt en bijt niet echt hard, maar het kan toch zeer doen.
Ze doet het bijvoorbeeld wanneer ik achter de computer zit en ze ziet mijn handen over het toetsenbord vliegen, of wanneer ik bijvoorbeeld jeuk heb en krabbel. Ze gaat dus af op de beweging.

Nu heb ik al gelezen dat je kittens niet met je handen moet laten spelen, en ik wil het ook echt niet hebben. Iedere keer dat ze het doet zeg ik dus NEE en zet ik haar weg of ik geef haar een speeltje waar ze wel in mag bijten en krabben.

Doe ik het zo goed of is er nog meer wat ik kan doen? Heeft het misschien ook te maken met wisselen van tandjes? Ze is pas 9 weken, wisselt ze dan al?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Handen 'aanvallen'

Bericht door Gootje87 »

Hoihoi, nee Tsuki begint pas op de leeftijd van ongeveer 3 maanden te wisselen.
Maar ik denk dat je het goed doet, zolang je het maar consequent doet, dat is het belangrijkste. Of je zet haar op de krabpaal. Want misschien denk ze wel: Ha, als ik dat doe krijg ik aandacht. En dat is ook niet de bedoeling. Maar met een luide stem NEE of AU roepen en dan wegzetten. Storm doet het ook wel eens, maar wij zeggen dan NEE en lopen dan even bij haar weg.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Handen 'aanvallen'

Bericht door Mirjam86 »

Daar zeg je me wat. Als ik het zo lees is wegzetten dus beter dan een speeltje geven.
Anders denkt ze dat ze op die manier aandacht kan vragen.
Zucht... terwijl ik dit typ doet ze het weer... kleine boef.
Gewoon geduld hebben en aan de kant blijven zetten dus?
Eigenlijk net als met alles wat niet mag ;-)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Handen 'aanvallen'

Bericht door castratenkoor »

Je doet het prima! Sommige kittens kunnen daar heel hardnekkig in zijn. Rik b.v. ook.
Consequent zijn en wegzetten. Dan komt het echt goed.
Rik heeft later nog een "terugval" gehad met een maand of 8.
Toen begon hij weer met me aanvallen, ook mijn hoofd van achteren (au au).
Ook die periode hebben we succesvol af weten te sluiten.
Je moet een lange adem hebben met sommige typjes maar dan komt het echt goed.
Ik heb een heel goede band met Rik, hij komt me atijd kopjes geven tegen mijn neus als
hij uit de ren komt.
Met geduld en liefde bereik je echt veel meer dan met lijfstraffen!
Door hardhandig op te treden druk je het vast sneller de kop in, maar dan ben je het vertrouwen
van de kat ook kwijt en dat is toch zonde.

Ik zou ook zeker niet tegen het kitten schreeuwen, gewoon zonder stemverheffing NEE, wegzetten en verder negeren.

Wisselen is inderdaad wat later 3-4 maanden.

Succes met de kleintjes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie