Aan een lijntje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Aan een lijntje

Bericht door Iet »

Even een vraagje:

We willen Chanel in de achtertuin aan een lijntje leren lopen.
Kunnen we die vastmaken aan een halsbandje of is een tuigje echt nodig?
Tips zijn van harte welkom. Ze is nu 13 weken en nog best klein.
:?: :?:
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Voor de veiligheid van het katje zelf zou ik een tuigje aanraden, het risico dat ze zich eruit weet te wurmen is dan ook kleiner.

Danielle
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja helemaal omdat ze zo klein is. Ik heb voor Yogi ook een tuigje (is bijna 8 weken) terwijl ik voor de grotere katten een gewoon bandje heb. Omdat zoals Yedamy al zegt die kleine katjes zich veel sneller uit een bandje wurmen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

Ik heb 1 van mijn katten ook aan het lijntje en ze heeft wel een teugje om, ik vind het zelf wat veiliger en de kans dat ze zich eruit wurmen is inderdaad kleiner.

Linda
Liefs Linda en haar vriendjes Mickey, Misty en Simba
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Hoe reageren ze de eerste keer op een tuigje?
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
constance
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2004 19:37
Locatie: Roosendaal

Bericht door constance »

hoi Iet!

Bennie onze bengaal gaat altijd naar buiten met tuigje aan. Ik heb hem rustig aan het tuigje laten wennen, met aan- en uit doen "op proef" toen hij ongeveer 4 maanden oud was en hij weet nu (hij is nu 1 jaar) niet beter en vindt het hardstikke leuk om aangelijnd naar buiten te gaan.
In mijn geval is het alleen uitkijken met de lengte van de lijn, want hij kan op een muur springen en da's niet ideaal als je aangelijnd zit...
Veel succes! groetjes van Constance en Bennie
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi hoi, mijn poes Lady vind het ook helemaal niet erg om aan het tuigje te lopen. Maar de eerste keren vond ze echt vreselijk! :sad:
Ze dacht dat ze niet meer kon lopen, en ik kreeg haar ook niet mee. Maar ik hield vol :cool: en ging gewoon elke avond met haar lopen.

En nu weet ze niet beter! :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ze reageerden hier alledrie in het begin nogal onwennig en probeerden dat lastige ding af te krijgen :lol: Maar al snel lieten ze het voor wat het was. Nu komen ze zelfs al op me af rennen als ik ze pak! ze weten inmiddels dat ze alleen naar buiten mogen met tuigje om en ze gaan graag naar buiten, zo associeren ze het met iets leuks.
groetjes Sharon
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Dikkie vond het vreselijk de eerste keer dat tuigje om,kreeg zowat ruzie met hem.Maar ik heb steeds volgehouden en al snel begreep hij dat een tuigje leuk is.Want dan mag hij naar buiten.

Fiona vond het tuigje in het begin ook niet leuk.Ze viel op haar zij en deed of ze niet kon lopen.Tegenwoordig vindt ook zij het geweldig.

Als het mooi weer is,zitten ze samen op de vensterbank te wachten tot ze mee naar buiten mogen.Dan mogen ze op het terrasje zitten aan een lijntje van ongeveer een meter.Geweldig vinden ze dat :grin:

Oja,ik heb nu hondetuigjes voor ze,persoonlijk vind ik die er steviger uitzien dan de kattetuigjes.

Succes met het leren lopen aan een lijntje.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi,

Onze kat Baco mag ook alleen naar buiten met een lijntje. Hij heeft een tuigje om. In het begin wilde we hem eerst laten wennen met een bandje, maar daar werd hij helemaal wild van. Een tuigje vond ie daarentegen helemaal niet erg. Als ik het tuigje pak, komt ie inderdaad al aanrennen en weet hij dat ie naar buiten mag. Dan gaat hij liggen knorren, zo fijn vind hij dat. Let echter wel op dat hij nergens op kan klimmen. Bij ons is het al eens voorgekomen dat hij bovenop een schutting stond. Gelukkig is er niets gebeurd, maar wat was er gebeurd als hij naar de buren was gesprongen? Dus wij laten hem alleen buiten als we in de buurt zijn. Wel een hint is, om aan het begin van de lijn (waar je 'm vastknoopt aan bijv. haak / regenpijp) een belletje vast te maken. Als dit belletje rinkelt, weet je dat hij beknelt zit (dat er spanning op de lijn staat).
Ben benieuwd of jou kat dit leuk vindt.
Succes,
Joyce
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Nu we het toch over het lopen aan een lijntje hebben.Gisteren was ik bij de da met dikkie en ik had hem aan een lijntje.toen moesten we van het ene kamertje naar een andere.En meneer liep netjes aan het lijntje met me mee.Die da stond me toch raar te kijken!Haha.Dit wilde ik even met jullie delen.Groetjes
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat leuk, Fiona! Net een hondje. Zo zie je maar weer dat je katten heus wel wat kunt leren :wink:
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Chanel is nu dus 13 weken, het tuigje is veel te groot.
Ik denk dat we nog even moeten wachten tot ze ietsje groter is.....of vinden jullie van niet?
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik heb laatst een kittentuigje gekocht, was in de aanbieding bij Ranzijn. Die zijn klein genoeg voor Chanel denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

nee hoor Yogi is ook nog maar 8 weken. Ik heb er zelf meer gaatjes bij gemaakt en de riempjes zitten nu niet 1 keer om hem heen maar 2 keer :smile:
groetjes Sharon
Gesloten