Warmte ....

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Warmte ....

Bericht door Anonymous »

We zijn net verhuisd naar ons eigen stekje, en als we wegwerken zijn krijgen de poezen de veranda, keuken en badkamer als hun speelterrein. Later (normaal in juli ergens) komt daar nog een kattenren bij.

Nu wordt het met dit hete weer echt snikkend heet in mijn veranda. Het is er als de zon schijnt overdag minimum 35 graden, deze week noteerde ik zelfs 49 ! Hun eten staat in de keuken, waar het niet boven de 35 klimt, en daar staat ook fris water. Normaal zou je denken dat ze de koelte van de keuken gaan opzoeken, omdat ze daar ook in de pompsteen kunnen liggen, of op de vloer (die blijft heerlijk fris). Maar nee : zowel Mellow als Kiara kruipen in die hete veranda :???: Zelfs als ik thuis kom van het werk en de deur naar de living openzet, en ik daar bezig ben - komen ze wel ff goeiendag zeggen, maar gaan ze weer daar liggen snoezen.

Ik maak mij continu zorgen of dit wel goed is voor hen ! De keuken / badkamer alleen vind ik een veel te kleine ruimte voor twee poezen, maar kunnen die temperaturen geen kwaad ? Ben al blij dat het de rest van de week gaat regenen hier in België :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het lijkt mij inderdaad te heet. Je zou denken dat ze zelf inderdaad dan wel verkoeling zoeken maar goed als ze dat dus niet doen denk ik dat je op de hele hete dagen ze toch maar alleen in de keuken en badkamer moet laten.
groetjes Sharon
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Nou ik ben blij om te horen dat Millie niet de enige gestoorde kat is! Zij gaat ook op de warmste plekken liggen, buiten en hier binnen. Hier is het boven het warmste en waar ligt ze? Juist, daar....Je zou toch verwachten dat ze weten wanneer het te warm is ergens.

Als het echt 49 graden is dan zou ik ze daar niet laten, waar Millie nu ligt is het max. 30 graden.

groetjes Hilde
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dacht wel dat het te heet was ... Kent iemand trouwens een goed systeem om een veranda te laten afkoelen ??

Mijn mama dacht aan rieten matten op de golfplaten leggen. Zou dat iets uithalen ?

Wij zorgen sowieso dat er dus een kattenren komt, zodat ze een frisse neus kunnen halen, maar echt afkoelen doet de veranda wel niet als het zo heet is :???: Moet ik ze dan overdag binnen houden ? We krijgen er ook een pup bij eind juni - en ik zou de ren groot genoeg maken dat ook hij er dan bij kan als wij wegwerken zijn.... Zou het heel erg vinden moesten ze met zijn drietjes op zo twee kleine ruimtes moeten geplakt zitten tijdens de hete dagen :???:
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

hier staan al de deuren open, wat wil zeggen dat de katten overal kunnen lopen, maar ze kiezen er met dit warm weer voor om buiten in de zon te gaan liggen op de stenen! Zelfs voor mij is het te warm en toch doen ze het! Ze liggen er dan echt te genieten. Heb trouwens iets nieuws gevonden, als ik 's avonds met een nat washandje over hun rug wrijf, dat vinden ze zalig.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ah elaba ! Wie we hier hebben :wink: Tja, ik vind mijn katten er ECHT abnormaal op ! Ik dacht dat alle beestjes de koelte opzochten op hete dagen - maar dus duidelijk poezekes niet ... En nu dat het regent, nu liggen ze in de keuken natuurlijk. Rare beestjes hoor :lol:
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Hier zoeken ze wel een koelere plek op. In plaats van op een kussen of in hun mandje te gaan liggen slapen ze op de grond of op een stoel, of op de houten vensterbank (harde oppervlakken zijn koeler) en absoluut niet in de zon... :smile:

:?: Ik heb nog een aanvullende vraag... Worden jullie katten ook zo lusteloos van die hitte?? :?:
Zowel Pluk als Coco nemen zelfs niet eens meer de moeite om een poot naar elkaar uit te halen als ze elkaar passeren... :shock: Ze slapen de hele dag, bewegen hooguit naar een andere slaapplaats...Ze eten ook minder, drinken heel weinig (waarom?? het is snikheet!!) en Coco hijgt als hij zich inspant. De afgelopen uren is het wat koeler geworden en nu spelen ze weer.. (gelukkig maar..) Maar is die lusteloosheid normaal?
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Als ik naar jouw foto kijk, zijn het nog kittens jouw katten .... Klopt dit ? Ik ken er niet zooo bijster veel van, maar ik weet dat met de hete zomer vorig jaar mij kittens exact hetzelfde gedrag vertoonden als wat jij nu beschrijft. Ook nu zijn ze merkbaar lomer, maar tegen de avond schieten ze wel volop in actie hoor :lol:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hey (hier se) , die rieten matten dat je mama zegt, kan best helpen. Maar dan moet je zien dat ze dik genoeg op je dak liggen en niet één mat, want dan helpt het niet ;-).
Best wel raar hé dat ze zo op die warme plekjes gaan liggen. Goya hier, gaat meer in de schaduw liggen of ergens tussen de bomen van de buurman :cool:
Wij hebben hier trouwens ook zo'n veranda met die golfplaten en dat kan inderdaad zo heet worden. Maar ze kunnen toch alle tijden gaan afkoelen in de keuken of badkamer en ik denk dat ze dat misschien wel eens op tijd gaan doen ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hehe, 't wordt hier echt een onderonsje :lol: Ik denk da'k maar ne keer ga vragen in den Brico ofzo wat die rieten matten kosten. Voor ons is 't nl. ook niet echt zo plezant als 't zo heet wordt in de veranda ... :oops:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Haha da's toch een alom bekende eigenschap van veranda's? Dat ze zo ongelooflijk heet worden. Je kan er in elk geval tomaat, komkommer en van die dingen in kweken :wink: :razz:

Wat de warmte betreft: hier worden ze ook duidelijk lomer. Ze liggen zo maar wat te liggen. Langs de andere kant brengt warmte vliegen met zich mee en daardoor zijn ze dan weer erg actief. Het verschilt van dag tot dag dus :wink: Als het echt warm is zijn ze toch wel erg loom en hier drinken ze juist veel.

(allez salut en de kost en succes me aa poezekes :wink: )
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Haha straks wordt het nog een belgisch topicje :lol: (no defense ;-) )

Je moet ook eens kijken in Hubo, daar zijn ze ook redelijk van prijs. Oop internet kun je misschien vergelijken. Je hebt Gamma, Brico en Hubo. Het zal niet lang meer duren of die matten komen in de reclamefolder. Zo hebben wij die van ons vorig jaar ook gekocht :grin:
Wij laten ook onze ramen openstaan van veranda naar woonkamer en dat helpt ook een beetje (heel klein beetje :roll:) In de woonkamer is het zelfs vrij fris en dan laten we zo wat warmte binnen.
Skatje, Goya drinkt hier ook opmerkelijk veel meer.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Het zijn inderdaad nog kittens! Wel prettig om te horen dat het meer voorkomt.. Die lomigheid is namelijk normaal gesproken niets voor ze.
Het is nu bijna 1 uur 's nachts en we hebben het raam open staan (lekker fris, wel veel beesten) en inderdaad: Ze rennen en spelen (en drinken! phew...) weer.

Bedankt!
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

AngieS schreef:(no defense ;-) )
:eeh:
bedoel je misschien 'no offense'? :lol:
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Hoi hier dan zo'n rare Nederlander :wink:

Wij hadden in ons vorig huis een bepaald soort zeil, het was wit en zonwerend. Ik had het van een buurman gekregen en weet niet waar je dit kunt kopen. Misschien ff op het net kijken?

De poezen zijn hier ook veel lomer, maar vinden de warmte wel weer fijn. Sommigen liggen inderdaad op koelere plaatsen zoals de douche of op de grond in de keuken en kamer. Maar het is niet gevaarlijk hoor, als wij warm zijn, zijn we ook niet vooruit te branden. :wink:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gesloten