Warmte ....

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Hier nog meer vloermatten :razz: . Ze houden zich alle vier doodkalm en beginnen pas tegen de avond te leven. Ik kan eigenlijk ook niet zeggen dat ze meer drinken. Kleine zweetpootjes zie ik momenteel door het hele huis, gelukkig maar :wink: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Afkoelingstip:

Leg een oude handdoek (NIET DE KAT ZELF! :catcold: ) een uurtje in de vriezer. Daarna leg je iets lekkers op de handdoek om de schuwheid te overwinnen. Wanneer ze op de handdoek zijn willen ze er niet meer van af :wink:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Caddy gaat met dit warme weer rustig t weiland in muizenvangen :roll:

Nu ligt hij onder de tafel, onze vloer is lekker koel...
Xonya en Gizmo liggen buiten, Xonya achter een boom, en Gizmo onder de panelen voor t dak van onze nieuwe schuur..

Voor de ratjes staat er een bak water, maar daar zitten ze niet bij..

Ook doe ik ijsklontjes door de waterbak, en voor de ratjes doe ik een klontje in een bakje, laat deze wel eerst een beetje smelten ivm met het vast kunnen blijven zitten van de tong...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

hier hadden we ook zo'n poes; zij ging gewoon met haar koppie tegen de gloeiende verwarming liggen 's winters?! :shock: :roll:
onze poesjes nu liggen 's zomers ook liefst in de vensterbank te bakken
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

yana schreef: zij ging gewoon met haar koppie tegen de gloeiende verwarming liggen 's winters?! :shock: :roll:
dat doet Biggles ook altijd. Wij zeggen dan spottend dat "weer op de gezichtsbruiner ligt"
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

6-2love schreef:Afkoelingstip:

Leg een oude handdoek (NIET DE KAT ZELF! :catcold: ) een uurtje in de vriezer. Daarna leg je iets lekkers op de handdoek om de schuwheid te overwinnen. Wanneer ze op de handdoek zijn willen ze er niet meer van af :wink:
Is zo'n handdoek dan niet te koud? Ze zullen dan toch niet onderkoelen? :geenidee: Een uurtje is nu wel niet zo heel lang, maar ik weet het niet.
Anders wel een goede en makkelijke tip ;-). Spijtig zijn die lekkere warme dagen voorbij ...
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Nou Chanel hier was ook niet vooruit te branden met het hete weer. Daardoor kwam er 's avonds een monster in haar naar boven om vervolgens de schade weer in te halen. Maar water ging er echt wel in!
Maar ook wel eruit. Zweet heb ik niet echt gezien, maar de kattebak zat vol! Dat is nu dus weer over.
Wij hebben plavuizen, waar ze eerder mooit echt op ging liggen, maar met die hete dagen dus wel.
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

AngieS schreef: Is zo'n handdoek dan niet te koud? Ze zullen dan toch niet onderkoelen? :geenidee:
Ik heb nog geen onderkoelingsverschijnselen bij de katten gezien hoor!! En wanneer ze het echt koud hebben lopen ze gewoon van de handoek af :wink:
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik heb nog een vraag over warmte.
Mijn kat gaat in het weekend altijd mee naar mijn ouders. We zijn dan minstens 2,5 uur onderweg en al die tijd zit Xiara dus in haar reismandje.
Nu is het op het moment steeds erg heet en in de bus en trein is het dus ook erg warm.
Hoe voorkom ik dat ze het te warm krijgt in haar reismandje?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat is niet zo goed te voorkomen helaas. Je kunt wat koele handdoeken meenemen en daar het mandje mee bekleden, en haar uit de zon houden. Verder onderweg veel water laten drinken.

Veel meer kan ik ook niet bedenken :???:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Thanx,

drinken onderweg wil ze niet. Heb er wel eens een bakje bij ingezet, maar ze wil dan niet drinken.
Maar zal met die handdoeken eens uitproberen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

Ik heb ook nog wat vragen ...
Wat de meesten hier al melden de katten zijn niet vooruit te branden en ze liggen zowaar voor dood op de grond. :???:

Maar onze katten eten als een idioot, maar we moeten ze echt bij de drinkbak zetten. Nu zijn wij er overdag niet en op 3 plekken in huis staat vers water en dus kunnen we niet zien of ze wel drinken, maar eigenlijk zien we ze niet drinken.
Ik heb voor verkoeling ook wel gedacht aan een lauw/koude douche, alleen weet ik neit of dat mag, of een teil met water voor verkoeling. Katten houden niet van water, maar misschien is het een idee... Met deze warmte heb ik ook m'n voeten in een teil koud water...
Ik vind het wel "eng" dat ze zo zijn... He konden ze maar echt praten... ;-)
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nou als je ze in een teil zet, kunnen ze wel degelijk praten hoor :lol: Ik denk niet dat je ze er een plezier mee doet.
Ze drinken echt wel want een kat weet wel wat goed voor hem is, dus maak je niet al te veel zorgen ;-)
Gebruikersavatar
Monique
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:18
Locatie: Assen

Bericht door Monique »

thnx
We laten ze ook wel zoveel mogelijk met rust
Moet wel zeggen dat Napoleon de wasbak nu meer dan interessant vind... hij vind water uit de kraan sowieso al lekker maar nu :grin:
Mensen die niet van katten houden zijn vast in hun vorig leven een rat geweest
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

ook hier zijn ze niet echt vooruit te branden!
Ik had ze vanmiddag even buiten maar ik heb ze maar weer naar binnen gezet want ik vond het toch veel te heet!
En hier drinken ze wel heel goed moet deze week tot 2 x toe op een dag de bakjes bijvullen.
Ook hier liggen ze het liefst op het laminaat, in de venseterbank of ik de wasbak allemaal koude ondergronden.
Zal strax even kijken of ze nog even naar buiten kunnen.
Liefs Linda en haar vriendjes Mickey, Misty en Simba
Gesloten