Poep bedekken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gast

Poep bedekken

Bericht door Gast »


Mijn kitten van 9 weken bedekt haar poep niet in de kattenbak. De andere kitten doet dit wel. Kun je haar leren de poep te bedekken, en zo ja hoe?

groetjes Anja
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik denk niet dat je haar dit kunt leren.

Hier graven ze het de ene keer wel weg (de poepjes die niet stinken)
En de stinkerds blijven soms onbedekt :lol:
Als ik thuis ben, en ik ruik t, gooi ik zelf een schep gritt erover heen.

De ene kat begraaft t wel, de ander niet.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Als ik een blik in de bak werp zie ik drollen liggen, één van onze poezels begraaft het niet maar ik weet niet precies welke het is (het zal de meest luie wel zijn). Het lijkt mij niet echt afwijkend als de drol niet ondergegraven wordt maar het lijkt me ook niet aan te leren.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

nee ik zie het mezelf ook niet echt voordoen moet ik zeggen :lol:
Bij ons in de bak heb je ook altijd begraven drollen en onbegraven. Ik weet ook niet wie het wel begraaft en wie niet. We maken de bak gewoon op tijd schoon, dan maakt het me verder ook niet uit.
groetjes Sharon
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Bericht door Jolanda »

Hier hetzelfde verhaal. 2 broertjes, Tijgertje begraaft het wel, Knorretje niet. Knorretje graaft wel als hij klaar is, maar het beland stomweg niet op de drol zelf. :???: Moet er maar mee leren leven dat de gang af en toe vergeven is van de stank en gelukkig heeft hij er zelf ook last van.

Over het aanleren ben ik het met de andere eens, denk niet dat het kan.

Groetjes Jolanda.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik doe het de kleine kittentjes wel voor, maar ze dartelen vrolijk weg en laten mij het werk doen :cool: Sommige katten voelen daar geen noodzaak toe.
Heb je nou een wilde kat en er ligt een doek in de kooi, dan kun je er op wachten dat ze haar poep in de doek verstopt. Wilde katten bedekken alles wat naar hun nest kan leiden. Dit gedrag hebben sommige jonge katjes gewoon niet geleerd, dus zij snappen niet dat ondergraven prettiger is...
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Mijn twee mannetjes zijn er pas 2 week geleden mee begonnen hun poep te bedekken. Ze waren toen iets meer dan 10 week oud. Kennelijk toch zichzelf aangeleerd... :clap:
Ik ben er in elk geval wel blij mee :smile:
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Lastig ja, voordoen zal misschien wel niet veel uithalen. Of evt samen met het kitten met haar pootje een graafbeweging naar de drol toe maken?
Ik zou niet durven zeggen inderdaad of ze dit kunnen oppakken.

Hier begraaft Linus vaak zijn drollen niet. De andere 2 wel.
Ik heb wel's ergens gelezen dat ze dat doen om een soort territorium/dominantie te laten zien, zo van dit is mijn huis en plek.
Maar ik neem aan dat dit niet voor zo'n jong kitten al op gaat. :roll:

Misschien komt het nog, merkt ie dat het toch wel heel erg stinkt als hij terugkomt :cool: .

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ze bedekken hier ook alles. Het gebeurt wel eens dat door enthousiast gegraaf van de een, de ander haar poep weer boven komt. Maar ach dat stinkt dan toch niet meer.
c@tlover
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2004 16:14

Bericht door c@tlover »

Mijn kitten bedekt zijn poep jammernoeg ook niet. Het kan dus niet aangeleert worden lees ik hier. Wat ik me dan nog wel afvraag is hoe het kan dat de 1 het wel doet en de ander niet. Weet iemand toevallig waar het aan ligt.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ons poesje graaft altijd heel enthousiast in het rond en loopt parmantig door de hele bak (zodat ze er vaak ook nog even lekker in gaat staan) en na veel gegraaf ligt de drol soms nog bovenop. :lol: Maar soms ook niet! :cool:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Lana bedekte haar poep in het begin ook niet. En dan liep Lady langs, rook even; en wierp dan een verwijtende blik op Lana. Alsof ze wilde zeggen: Stinkerd! En dan begroef Lady het voor haar.

Nu doet ze het gelukkig zelf :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het heeft maar even geduurd. De andere kitten bedekte wel haar poep en ze zal het wel hebben afgekeken. Ze was een beetje lui ten opzichte van de andere kat, hoewel je dat niet zou zeggen als je haar door de kamer ziet 'vliegen'.
Gebruikersavatar
klaasenfroukje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:07
Locatie: Geeste (Varloh)

Bericht door klaasenfroukje »

Onze katten begraven hun drollen ook niet altijd, terwijl ze wel altijd als een gek tekeer gaan in die bak (met graven enzo.. :wink: de bedoeling is goed zeg maar...)
Als ik ze in de voortuin zie poepen (katten doen hun behoefte nooit in hun eigen tuin gaat voor die van ons dus ook niet op :???: ) begraven ze het wel altijd netjes...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Max begraaft zijn drollen ook niet en die heeft grote :shock: Ik sta met de schep achter hem of een van de anderen neemt de honeurs waar :wink:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten