Poep bedekken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Pluis heeft een hele aparte gewoonte als hij op de bak zit. Hij graaft zich dan helemaal wezenloos, maar alleen doet hij dat met zijn voorpoten buiten de bak hangend. Het netto effect hiervan is dat er niets begraven wordt. Wat hij ook vaak doet is tegen de zijkant of de bovenkant van de bak "graven". Gebeurt dit bij anderen ook of is Pluis gewoon een beetje in de war wat keutels begraven betreft?
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Wat ik zo grappig vind is dat bij ons de kattenbak iedere keer compleet verbouwd wordt. En vooral door Norris. Je hoort hem echt kweetnie hoe lang krabben op dat ding. Zodra Luna klaar is op de bak (Waar Norris dan recht voor zit met een gezicht van "Dat is mijn bak!" ) Gaat Norris er meteen weer op en begint als een gek te graven en te verbouwen. Ook al het grit moet altijd naar achteren verplaatst worden. Voor in de bak zit niets bijna en achterin complete bergen! :wink:
Bij ons is het verschillend. De ene keer is alles begraven en de andere keer ligt er een drolletje gewoon bovenop.
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Volgens mij is het heel normaal dat de ene kat het wel ondergraaft en de andere niet, tenminste dat blijkt uit alle verhalen.....
ik heb ook 2 katten en hetzelfde 'probleem'.

Suusje zit altijd heel enthousiast te graven, maar op de een of andere manier wordt nooit iets bedekt. ze kijkt ernaar, ziet dat het er nog steeds ligt en gaat weer verder met graven. of en toe denken we dat ze nog eens door de bodem van de kattenbak heengraaft, :D.
Wat ze vaker ook doet, heel gek, is aan de zijwanden van de kattenbak krabben ipv in het zand. dat heb ik nog nooit gezien, maar ja....

Nicky, mijn andere kat, graaft het altijd netjes onder.... Ze weet ook dat Suus het niet doet. Altijd als Suus uit de bak komt, gaat Nicky op inspectie.... en zo nodig graaft ze alles netjes onder. Handig toch?
Gebruikersavatar
Het sprankelende bosbesje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 feb 2003 16:55
Locatie: Driebergen

Bericht door Het sprankelende bosbesje »

Hier doet Kwint het soms wel, soms niet. Al is ze soms als een bezetene aan het graven, alsof ze naar een schat zoekt. Echt een paar minuten. Is dat niet wat overdreven, of doen meer van jullie katten dat?
"Wat is jouw beroeping?", vroeg ze zachtjes, om de rest niet te storen.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Nou, die meiden van mij zitten gerust 5 minuten achter elkaar te graven. Dus volgens mij is het niet vreemd :grin:

Rosie is helemaal grappig met het begraven van haar poepjes.
Als ze klaar is, kijkt ze heel goed waar ze ongeveer moet mikken, en dan gaat het bijna altijd mis! Dan zie je haar heel verbaasd kijken dat het drolletje niet bedekt is :shock: :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Haha, Ilona, ik zie het helemaal voor me :lol:

Desy graafde vanmiddag ook heel enthousiast. De hele bak bijna op de kop. Daarna komt ze miauwend de kamer binnen, volgens mij om te vertellen dat ze trots op haar drollie is 8-) :lol:
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Hier zijn ze soms zo fanatiek, dat de drolletjes over de kattenbak
heen vliegen.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Summer graaft alles altijd heel netjes onder, lukt dit niet meteen dan gaat ze zelf op inspectie tot alles "onder" gegraven is, heel flink van haar :lol:
Sinds kort gaat ze ook buiten naar toilet, en ze graaft ook alles netjes onder! Eigenlijk wel handig, hoef ik niet meer zoveel de kattebak proper te maken :-P
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Anzjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2004 23:02

Bericht door Anzjie »

Hier graaft Dayla ook alsof het in Australie terecht moet moet komen en ze bedekt het ook als een echte tijger.

Eros graaft wel even maar voelt zich te goed om de boel onder te graven :pdtsumo:
Ook vindt hij het gezellig om te komen plassen als ik net de kattenbak aan het leegscheppen ben :-|

Pearly graaft de wand van de kattebak :toiletpaper:
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Nou, het is volkomen normaal.
Zoals ik al eerder zei doen mijn katten heel enthousiast graven. Als de onderbuurman geen radio heeft aanstaan, denkt ie dat de katten nog wel eens door het plafond heengraven :-P

Wat ik me wel afvraag is of jullie katten ook aan de zijwanden van de kattenbak krabben.
Suus die krabt altijd aan de wanden en denkt dat ie daarmee zijn drollen ondergraaft. Ze kijkt heel beteuterd als dit niet zo is.
Doen jullie katten ook wel eens zo krabben???
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Lana doet dat ook! :lol:

Maar ze krabt ook op de muur als ze geen honger meer heeft :???:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Gusta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:46
Locatie: Rijen

Bericht door Gusta »

Miep krabt ook altijd aan de wanden van de kattenbak, als hij al op de kattenbak gaat.

Dit krabben doet hij echter ook als door de deur wil die dicht is. Wel effectief, want ik wil niet dat mijn deuren beschadigd raken, dus doe ik de deur voor hem open. :lol:
Groetjes Gusta
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hier wordt ook erg in de bak gekrabt! En ook aan de deuren, maar ik vind dat ze er niet echt van beschadigen hoor. Op de een of andere manier zijn de nagels daar niet scherp genoeg voor ofzo.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja 2 van mijn katten krabben inderdaad ook steeds aan de wand en verwachten dan dat hun drol verdwijnt :lol: Quinto heeft ook de irritante gewoonte om aan het deurtje van de kattenbak te krabben, dat is helemaal een vervelend geluid.
groetjes Sharon
Gesloten