Bij straffende toon laat kat zich op rug vallen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bij straffende toon laat kat zich op rug vallen

Bericht door Rocis »

Hoi,

Wanneer Woody iets doet wat niet mag, bv in de plant zitten of aan het behang krabben, dan zeg ik luid en duidelijk dat ie weg moet wezen :twisted:

Tot nog toe was die tonatie voor iedere kat toereikend. Ik kan dan ook zeer overtuigend overkomen als u begrijpt wat ik bedoel :wink:
Maar Woody ... echt een geval apart. Hij gaat nl wanneer hij op zijn mieter krijgt direkt plat liggen en is niet meer weg te krijgen. Hij houdt zich als een brok beton op de vloer.

Nou weet ik heus wel, dat wanneer een dier op zijn rug gaat liggen tijdens een confrontatie met een ander dier of mens, dit een teken van onderwerpen is. maar volgens mij gaat dat hier niet op. Deze meneer speelt gewoon een listig spelletje. Hij ligt je gewoon aan te kijken met van die knijpoogjes, wat als een weekmiddel bij ons werkt :wink: Met een blik van....nou, sla me dan....doe dan iets....kan je toch niet he sufferd...want ik zie er veeeels te lief uit zo....ben nu ook zooooo kwetsbaar :twisted:

Ik moet hem dan werkelijk van de grond af plukken. Nu vraag ik me af, zijn er meer mensen met katten die zo reageren ? Ik bedoel dus dat ze zich als een dood vogeltje laten vallen en dan zo onschuldig kunnen doen, terwijl wij als eigenaar ze dus wel beter kennen en weten dat hij zich heus niet een twee drie zal onderwerpen en zeker niet voor zoiets.

Ben benieuwd.
Oh ja, ik heb van te voren nog even het item "Straffen"bekeken, maar daar zag ik hierover niets bij staan.

Het is niet zozeer dat ik dit een probleem vind, moet er eigenlijk wel om lachen en vind hem stijl hebben, maar ik vind het zo grappig en ben daarom heel nieuwsgierig wie dit herkent en wat doen jullie dan ?

Groetjes,
Cis :zwaaien:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Cis!

Ik herken het niet en ik heb er eigenlijk ook nog noot over gehoord. Ik heb wel ergens gelezen dat katten hun buik laten zien als verdediging, ze heeft dan namelijk al haar wapens in de startblokken (nagels en tanden) Misschien voelt ze zich een beetje aangevallen, maar ja, ik weet natuurlijk ook niet hoe ze erbij kijkt. Bij honden betekend de buik laten zien namelijk onderdanigheid, maar katten zijn dan juist klaar voor de aanval/verdediging.....

Wie weet heb je gewoon een gestoord beestje, heb ik namelijk ook.. Is ze aan de grond aan het krabben en dan zeg ik: nee, op de krabpaal....
Doet ze dan ook nog! Tja, ze weet het wel, maar doet het niet altijd...

Gekke beesten, die katten!

Groetjes Muis
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Hahaha Cis, heeeeeel herkenbaaaaar.

nr 1. Kisha
Die moppert terug, ik ook weer boos terug mopperent, zij weer, dan ik weer, en zij hup op haar rug en dan nog met een moppermauwtje terug.

nr 2. Disney
kletsmajoor nr 1.
Disney af!!! af!!! AFFFF!!!!! AAAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!
EN hup op zn rug en mauw.
Ik: Nee niks mauw, ik ben boos......mauw!!!!
Helemaal kroelend op zn rug pootjes wijd, zo zie je zn schattige pampertje...en weer MAUW...

nr 3. Gucci
Die is dus lekker donzig op zn buikje, heeft een klein wit pampertje...Als ik 1x zeg Gucci neeeeee, gaat hij meteen languit liggen ,met andere woorden:Kijk eens naar mn buikje.........
Ik kan het dan ook niet laten, want hij heeft een heerlijke knuffelbuik.

nr 4. Spyke
Daar heb ik eigenlijk nooit last van, die is gewoon braaf, luistert ook goed.
En als ik alleen al zn naam roep, gaat hij al op zn rug, en maar lekker rollen.

nr 5. Mowgli
Een poes waar iedere poes een voorbeeld aan kan nemen haha,

nr 6. Rambo
Noemen we poes, hij luister niet naar zn naam.
Die wacht gewoon op me dat ik hem van tafel ofzo eraf wil duwen...uit zich zelf doet hij het absoluut niet.
Hij is behoorlijk zwaar...hij kijkt mij aan met zn mooie groene oogjes, nou kom maar op als je kan.
En als ik eraan kom, kijkt hij me aan, nou en dan????
Ik pak hem op(ik boos), en hij gaaaaaat keihard KNORREN !!!!
pffffff vermoeiend.

nr 7. Shifra(is mn puppie)
Die heeft alle ondeugend heden van hiervoor beschreven, alles in 1x.

Zo dat was het dan....
groetjes Rolanda
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hoi Muis,

Hij wil zeker niet aanvallen :lol: het lijkt meer een melige humor van 'm. 'k Weet dat het bezopen klinkt :roll: :D
Maar inderdaad misschien is hij gewoon net iets maffer dan de rest :wink:
Ik noem hem ook wel eens "Linke Loetje", hij heeft echt zo'n louche blik. Ik moet er heel vaak om lachen ! Kan dan ook nooit echt kwaad op hem blijven.

Enkele minuten geleden heeft hij de plant van de vensterbank afgeteft :twisted: voor de zoveelste keer ! Die pot stond eigenlijk in 2 delen tegen elkaar aan (van eerdere valpartijen, idem dader), maar nu lag hij dus echt in gruzelementen en de plant kreeg ook een direkte aanval van slaphangen :cry: Ik schiet van de stoel en sjees naar hem toe. Hij houdt zich dan als een zwaar gewicht, geplakt aan de vensterbank, met die drowny eyes :roll: ik til hem op en zet hem op de grond, waarna ik hem verbaal laat weten dat hij erg stout is en hup....meneer ligt :lol: :lol: :lol:
Ik kan hem dan met mijn voet door de hele kamer schuiven als ik wil :shock: enne uhh geloof me, hij geniet ervan. Kat met SM ? :nrofl:

Ach, hij is gewoon maf :wink:

Greetz,
Cis
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Heej Rolanda :D

Te gek he.. die beesten. Zo maf als een deur.
Ik vind het echt leuk om te lezen dat meerdere van jouw kat idem gedrag hebben. Woody is dus niet zoooo maf :roll:
Het grappige van hem is dat straffen, op wat voor manier dan ook (behalve slaan, dat doen we hier bij niks en niemand :wink: ) hem niet deert. Je kan schreeuwen wat je wil, met je armen gaan zwaaien (jij bent dus degeen die voor paal staat en niet hij :D ) maar geen sjoegen hoor.
Oppakken en ergens anders zetten is hier de enige oplossing.
Meestal gaat ie dan meteen door naar het volgende checkpoint, maar goed. Zoals we al zeiden ... ze zijn heerlijk maf :wink:

Greetz,
Cis

Blij weer regelmatig iets van je te horen Rolanda :wink: :D :P
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij ons werkt het bij Aiko niet. Die moet ik echt in zijn nekvel pakken en van de trap sleuren als hij weer eens aan de deur zit te krabben om Luna te pakken. Dan kijkt hij me verontwaardig met platliggende oren aan en gaat in een hoekje zitten mokken. Wel heeft hij respect voor de plantenspuit maar ja de computer staat onder de trap dus dat is niet altijd even slim om dan water te spuiten :lol:
Ziggy is natuurlijk nog een kitten en daar zeg ik heel hard 'nee' tegen als hij op schoot in mijn vingers bijt. Hij spint en bijt rustig door totdat ik hem een klein tikje over z'n neus geef. Dan krimpt hij in elkaar en blijft liggen spinnen..... dan aai ik hem weer en zeg dat hij echt niet zo mag bijten en krabben. Als het me te lang duurt, zet ik hem van mijn schoot af, maar hij is zo weer terug. het maakt hem allemaal niets uit.
Luna kijkt me alleen maar doordringend aan als ik 'nee' zeg en gaat daarna op haar zij liggen zwaaien met haar staart.
En Pieter is volgens mij bijna doof en blind, dus die reageert gewoon niet. Maar die doet ook bijna niets wat niet mag; die kent de regels allang :) Als hij echt iets doet, pakken we hem gewoon op en zetten hem ergens anders neer en dan is hij alweer vergeten wat hij nou ook alweer wilde doen (meestal mijn planten kaalgrazen) :?[Afbeelding
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 20 feb 2003 01:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Nee, de plantenspuit is hier op dit moment ook geen oplossing :wink:
Dat in de nekvel grijpen moet ik dus bij Woods ook regelmatig doen.
Ik zie wel dat we geen uitzondering zijn met Woody :lol:

Groetjes,
Cis
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

wat zijn we een stel neuroten he? We geven ons kitten een tikje over de neus en voelen ons schuldig, pakken de soms onhandelbare kater in zijn nekvel en voelen ons schuldig.... :o
Ik dacht dat ik dit allemaal achter me had gelaten toen mijn kinderen volwassen waren geworden, maar tja. Er is niet veel veranderd. Moeders voelen zich blijkbaar schuldig :) Vanavond had ik Aiko (en Ziggy) even opgesloten in de bijkeuken omdat we met Luna naar de dierenarts moesten (Aiko heeft haar 3 weken geleden nogal toegetakeld ) en die was erg overstuur dat ze in de mand langs Aiko moest. Dus we wilden haar even rust geven. Haal ik 'de mannen' voorzichtig weer binnen, ontglipt Aiko me en ik grijp het eerste wat ik te pakken kon krijgen... heb ik z'n poot beet. :oops: Ik voelde me toch een onmens!!!!! :oops: Het had wel een voordeel: door zijn krijs vloog Luna gelukkig direct de laatste traptree op, dus we hebben een nieuwe confrontatie kunnen vermijden. Maar ik vind het niet prettig, wil eigenlijk een supermama voor alle katten zijn die NOOIT hoeft te straffen of te corrigeren :wink:
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hi,

Het in de nekvel pakken van een al wat grotere kat, is eigenlijk heel erg verkeerd. Dat mag je dus eigenlijk alleen maar bij heel jonge kittens doen. Dit even voor de goeie orde :wink:

Ik pak hem dan ook alleen maar na de tigste keer roepen/dreigen, waarschuwen in zijn nekvel (hij blijft anders nl gewoon waar die is, hij is niet bang te krijgen) wetende dat het niet echt ok is. Maar ik weet ook dat het vaak de enige oplossing is, omdat hij dan bv achter de plant gaat zitten zodat ik hem bijna niet kan pakken. Hij molt de plant waar je bij staat :cussing:

Ik denk dat de meeste wel eens hebben moeten ingrijpen op een manier die ietwat minder leuk is om te doen :wink: :roll: :D

Groetjes,
Cis
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hoi Cis, ik weet dat het alleen bij kittens mag, maar roepen, schreeuwen, laten schrikken, niks helpt. Hij blijft gewoon met zijn logge lijf doen wat-ie niet mag totdat ik kom. En dan kan ik opnieuw dreigen of wat dan ook, hij gaat niet weg bij die deur. Dus ik heb weinig keus.... :(
Het is niet anders, ik weet niet hoe deze kat is opgevoed. Hij speelt trouwens daarna vrolijk verder (of probeert het opnieuw) en is ook niet bang voor me. Ik geef hem altijd veel (positieve) aandacht nadat hij eindelijk van de trap af is gekomen. Ik sla al mijn katten altijd als een sjaal om mijn hals en wieg ze dan :) Dat vinden ze allemaal erg lekker (en ik ook!!!!) Als je nagaat dat Aiko ruim 6 1/2 kilo weegt, is dat een hele sjaal. Het is gewoon een logge sukkel.... :wink:[/img]
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 20 feb 2003 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Goh joh, wat herken ik veel. Maar ik weet zeker dat het niet aan de opvoeding van Woody ligt, want ik heb hem al vanaf dat hij 7 weken was, samen met het zussie. Het is gewoon de aard van het beessie. Die van jou ook :lol: Hier zeggen we altijd van iemand met temperament "Er zit een koppie op" :wink:

Spes kon ik als een baby op de heup overal mee naartoe dragen. Meestal moest ik hem neerzetten omdat hij na een tijdje loodzwaar werd, net een echte baby :P

Hij kwam mauwend naar je toe, hij wilde dan opgetild worden. Dan ging hij gestrekt tegen je op staan en kon je hem onder de oksels pakken en over de schouder leggen. Hij sloeg dan beide pootjes rondom je nek en kon af en toe zelfs klemmen :D Dan drukte hij z'n natte neusje tegen mijn nek en samen waren we dan in de 7de hemel :angel:
Helaas is deze grote brombeerbaby echt in de hemel en is nu een brombeerengeltje :angel:

Groetjes,
Cis
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Nou die van mij kan ook een dondersteen zijn hoor, vooral als het vrouwtje van huis is, dan danst Xena op de tafel waar ze helemaal niet op mag komen. Dat is verder ook de enige verboden plek voor haar. Ik weet dat ze erop kmt omdat er regelmatig dingen van tafel zijn gevallen als ik thuis kwam terwijl er helemaal geen aardbeving is geweest!!
Ook krabt ze graag aan de vloerbedekking. Gelukkig helpt het goed om te zeggen: nee xena, op de krabpaal!! of anders pak ik haar gewoon op en zet haar bij de krabpaal, gaat ze daar verder krabben.
Of ik neem haar 's avonds mee naar de slaapkamer en gaat ze daar als een gek rondracen. Ik hoef dan alleen maar te zeggen dat ze maar 5 minuutjes mag spelen en dan gaat ze na 5 minuten rustig bij mij onder de deken liggen!! Ook als ze weer op de tafel springt of irritant is op het bureau hoef ik ook alleen maar d'r af te roepen en dan gaat ze mokkend eraf....
Is ze nou zo slim of is het allemaal puur toeval??
Ach, nu is ze rustig omdat ze toch niet zo goed kan lopen, dus ik kan mn stembanden sparen.



Groetjes Muis
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Klopt, doen ze bij mij ook. Maar er zijn altijd uitzonderingen :wink: Vaak is het onze eigen schuld dan, omdat we dan bv iets hebben laten openstaan of hebben laten liggen op tafel ofzo.

Iets met eten (behalve zoetigheden met uitzondering van koek gerelateerde etenswaren) kunnen we niet laten liggen hier. Pannen zonder deksel (met een restje ofzo, volgende ochtend pas afwassen :oops: ) worden geheid geleegd of er gewoon compleet afgesodemieterd :twisted:
Laatst stond Woody -altijd Woody :asthanos: - met vier poten in de koekenpan met jus. Was wel lachen eigenlijk, want het leek net of ie schaatsen aanhad met die juspoten op het laminaat :lol:
Gelukkig kon ik hem nog grijpen voor hij op de meubels klom ... pffft, zweetdruppel glijdend van voorhoofd :wink: Lachend hebben we die vette troep van een tegensputterende en spartelende kater afgehaald.

Wanneer we dus veilig wegwillen moeten:
Alle kastdeurtjes gesloten zijn
Al het voedsel weggeborgen zijn
Er geen vazen met bloemen staan

Groetjes,
Cis

Schiet me nog iets te binnen.
Toen ik klein was, had je nog geen grind of grit voor in de bak. Toen had je turfmolm, althans dat is wat wij gebruikten. Nou, als Gompie of Mimi de zak te pakken konden krijgen .... We kwamen een keer thuis en toen lag het hele huis, echt elke ruimte, vol met molm en toiletpapier. De toiletdeur had schijnbaar op een kier gestaan en toen hebben ze een losse rol te pakken gekregen en die (zoals in de Page reclame met dat leuke hondje) door alle kammers getrokken. Ik zag die kop van m'n moeder .... Ze weet het nog steeds :lol: maar toen kon ze er minder om lachen :wink:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ziggy is een enorme vreetschuur: als wij zitten te eten, doet hij aan de andere kant van het bord mee als je niet uitkijkt. Ik vind het wel komisch, Karel wordt er gek van hij doet het dan ook steeds bij Karel, gek he?) :lol: En als Luna erbij is, kunnen we geen pinda's doppen: die mept ze door de hele kamer en gaat er dan mee spelen. Een leuk gezicht, maar erg veel werk om op te ruimen (en dat doet Karel want ik kan nog niet goed bukken. Die arme jongen).
Maar vorige week spande Ziggy de kroon: hij mag altijd mijn lege Optimelschaaltje uitlikken (zoals Pieter Karels lege yoghurtschaaltje mag afwassen). Ziggy ziet de Optimel aankomen (er zat tot overmaat van ramp cruesli bovenop). Hij neemt een sprong naar me toe en springt met twee poten vol in het schaaltje. :tomato: De klodders zaten echt overal door de kamer heen, tot aan het plafond. Ziggy was helemaal verbouwereerd en heeft zich wel een uur zitten wassen (hij vond het erg lekker :) en wij hadden de slappe lach en zijn toen samen alles schoon gaan maken. :nrofl:
Gesloten