Waarom staart mijn kat naar het plafond?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gast

Waarom staart mijn kat naar het plafond?

Bericht door Gast »

Doen jullie katten dat ook soms? Als je ze vast pakt dat ze dan soms gewoon eens naar het plafond kijken. Terwijl er niets is :shock: .
Vraag me toch steeds af waarom ze dat doen :?: :???:
Weten jullie misschien waarom :?:
Gr Nathalie
Anonymous

Re: Planfond

Bericht door Anonymous »

Nathalie schreef:Doen jullie katten dat ook soms? Als je ze vast pakt dat ze dan soms gewoon eens naar het plafond kijken. Terwijl er niets is :shock: .
Vraag me toch steeds af waarom ze dat doen :?: :???:
Weten jullie misschien waarom :?:
Gr Nathalie
Ja hoor :) Ik kan je wel een leuk verhaaltje gaan vertellen, maar of je het gelooft. In het boedistisch geloof (weet trouwens niet eens hoe je het correct schrijft) geloven wij dat dieren geesten zien die wij normale mensen niet zien :shock: Dus geesten die er voor hebben gekozen (of niet) om op deze wereld te blijven. In mijn optiek ziet dus de kat een geest (ik noem het liever ziel) die voorbij zweeft/loopt.
Je vraag is net zoiets bij de vraag waarom honden opeens gaan blaffen tegen niets.
Joren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mei 2003 00:46
Locatie: Veldhoven

Bericht door Joren »

Katten willen alles onderzoeken, met name die plekjes waar ze niet kunnen komen. Til je ze op, dan verklein je de afstand tot een nieuw doel. Het naar boven kijken is volgens mij niet meer dan het inschatten van de afstand door de kat, om het "onbereikbare" te kunnen bereiken of aan te raken. Hou ze maar eens zo hoog dat ze het plafond echt kunnen aanraken: dolle pret voor de kat :) Zelf ben ik niet geestelijk aangelegd, dus het verhaal over de geesten gaat er bij mij niet in. Ieder zijn/haar mening he?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

nou sabrina ik heb niet dat geloof,helemaal geen geloof overigens maar ben wel spiritueel ingesteld en weet dat er meer is tussen hemel en aarde en dieren zijn gevoeliger voor 'geesten' dan mensen zonder die gave,en zien wel degelijk iets.heb het zelf meegemaakt met onze hond toen ik nog thuiswoonde.die keek altijd naar 1 bepaalde plek waar voor ons een duidelijke sigarenlucht hing,dat kon niemand anders dan m'n opa zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet ook nooit goed wat ze dan zien. Soms zit er hier eentje naar de hoek te staren, of lijkt ze iets langs het plafond/de muur te volgen. Ieeeee, wat klinkt dat sppppookachtig....Ik geloof ook niet echt ergens in, maar soms vraag ik me wel eens af of ze inderdaad niet meer zien dan mensen. Zoals van de week: Tibbe zit op de bank naar de muur achter de ficus te staren. Nou kan het zijn dat ze dacht dat ze nu wel in de ficus kon springen(ieniemienie dunne takjes maar goed), maar ineens neemt ze een sprong! Zo tegen de muur op en natuurlijk gelijk recht naar beneden! Vraag ik me toch af wat ze zag....
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hoi,

Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik heb op dat gebied al heel wat meegemaakt.

Zo weet ik zeker dat mijn vorige kat Much af en toe even komt kijken hoe het met me gaat.

Wanneer Pippin op mijn arm zit, kijkt hij altijd omhoog, alsof ie denkt, da's een mooi plafond...hoe kan ik daar komen? Dat is dus echt een geval van de afstand inschatten.

Maar inderdaad wordt er bij mij thuis ook wel eens gestaard naar niks en dan vind ik het idee van geesten wel acceptabel. Maar ik denk niet dat het alleen gaat om geesten van mensen, maar ook om die van dieren.

Het hele idee van geesten vind ik niet eng, want zowel Pippin als Jesse blazen en grommen niet in zo'n geval.

Dat heb ik wel een keer meegemaakt met het uitlaten van de hond van mijn ouders. Jock draaide zich ineens om en begon te grommen, terwijl ik niks zag. Hij heeft dat grommen de hele weg naar huis volgehouden, waarbij hij ook steeds achterom keek. Best wel spooky!

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mensen staren toch ook? Ik kan ook minutenlang heel gefixeerd zitten te kijken (enfin zo lijkt het dan toch) hoewel ik eigenlijk ben aan het dromen of denken....
Gesloten