Ik ben spreekwoordelijk gezien de wanhoop nabij. Ik heb 2 Britse kortharen in huis van dezelfde leeftijd (2 jaar) mannetje en vrouwtje. Beide zijn geholpen en ze accepteren elkaar. Geen ruzie en soms zelfs kort met elkaar spelen maar het zijn geen soulmates zeg maar. De dierenarts kan geen medische redenen vinden voor het gedrag van mijn meisje, ze heeft wel een jaar geleden een klein acne plekje gehad onder haar kaak en ik heb inmiddels van alles geprobeerd/geïmplementeerd om het haar aangenamer te maken. ‘Probleem’ is als volgt;
Ze geeft constant aan dat ze wil spelen doormiddel van miauwen en vervolgens naar 1 van haar favoriete speeltjes te lopen zodra ik op sta. Maar zodra ik dan met haar wil spelen is ze terughoudend en staak ik de poging na een minuut of 10 van alles geprobeerd te hebben om haar te stimuleren. Vervolgens begint gelijk de vocale onvrede weer. Negeren van miauwen en belonen wanneer ze wel (heel kort) speelt heeft geen effect. Constant opstaan om met haar te spelen idem. Ze hebben volop krab en verstop plekken en kunnen op diverse plekken de hoogte in in de kamer. Apart spelen maakt ook geen verschil (het mannetje heeft nogal de neiging om iets ruwer te spelen dan haar lief is, niet naar haar gericht maar naar het speeltje). Nieuwe speeltjes introduceren ook niet. Ze heeft een aantal speeltjes waar ze dol op is maar ook deze inzetten heeft 10 seconden effect. Ze is ook geen knuffelkat (in tegenstelling tot de kater) en komt sporadisch haar aandacht eisen. Ze eet en drinkt normaal maar ik kan maar niet de oorzaak van haar onvrede achterhalen. Uiteraard heb ik veel meer methodes geprobeerd dan hierboven beschreven maar elke tip is welkom. Vooral een goede tip voor een hele goede gedrag expert in de omgeving van Coevorden. Ik moet iets niet goed (genoeg) doen maar ik weet niet wat