Nachtelijke onrust

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Kiembaa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2023 12:24

Nachtelijke onrust

Bericht door Kiembaa »

Goede middag,

Ik heb 2 lieve kittens van bijna een jaar oud. De hele dag weten ze elkaar goed te vermaken.
Ik zit alleen met een probleem waar ik niet vanaf kom.
Voorheen sliepen de kleintjes lekker bij me zonder problemen. De laatste tijd als ik wil gaan slapen gaan de katjes ‘rellen’.

Als ik ze nu in mijn slaapkamer laat is het slaan op de ramen (omdat ze vliegjes zien), en tegen mijn kastdeuren aan slaan/krabben. De deur is gewoon open, en ze doen dit alleen ‘s nachts.

Tegenwoordig hou ik mijn deur dicht omdat ik gewoon niet kan slapen door die katten. In het begin ging dat gelukkig goed.
Tegenwoordig proberen ze de deur open te springen of er tegen aan te krabben.

Ik word helemaal imbeciel hiervan en ze doen dit alleen als ik ga slapen. De rest vd dag vermaken ze zich en tonen ze dit gedrag niet. Ik weet niet wat ik moet doen om het krabben en herrie maken tegen te gaan. Afgelopen nacht ben ik ook al 4 keer gewekt door deze 2 kleine satans. Iemand met een oplossing??🥺

Groet kim
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nachtelijke onrust

Bericht door nellebel »

wat doe je nu als ze dit gedrag vertonen? geef je ze op een of andere manier aandacht? elke reactie is een trigger voor hun voor spelen.
onze gijs heeft dit ook, meestal rond het verzetten van de klok, zomertijd. dan is het ook vroeger licht. negeren werkt het beste. hij komt dan met zijn neus tegen mijn gezicht aangedrukt kijken of ik reageer. dan moet je echt je lach inhouden om niet te reageren. maar uiteindelijk duurt het meestal een week of 2 en dan legt hij zich er weer bij neer dat we snachts slapen en niet spelen. guusje slaapt altijd netjes door. of gijs moet in de aanval gaan om te spelen. ook dan proberen we niet te reageren. heel vervelend voor guusje, maar anders leert gijs het nooit. zij komt vanzelf ook weer terug naar bed slapen daarna
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Nachtelijke onrust

Bericht door Asse-Poes »

Inderdaad, precies wat Wendy zegt. Negeren, negeren en negeren.
Er zit niks anders op helaas. Maar het werkt wel...uiteindelijk.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie