Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Synemios »

Herkennen jullie dit?

Ik zal meteen met een voorbeeld beginnen van vanmorgen.

Timmy was Luna aan het uitdagen, nu kan Luna veel hebben maar ze was het zat en haalde uit.
Vervolgens springt Timmy weg en komt Tommy voor Luna zitten en haalt naar haar uit.

Ik heb het ook bij Indy een paar keer gezien dat dan 1 van de 2 aan het klieren is en de ander het dan opneemt voor degene die een tik krijgt.

Ik weet het snel te doorbreken dus een groot probleem is het niet maar ik vind dit echt typisch.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Rik »

Dat moet ik hier ook hebben. Een klein katertje die Yuna beschermt tegen grote lompe Bono :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Anne »

Dit is onherkenbaar voor mij
Dat zijn dus twee handen op 1 buik :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Cerna »

Ik herken het van lang geleden, maar dan met een 'vreemde' kat, Devil.

Die kat was van bewoners verderop in het complex en hij kwam regelmatig buurten. At ook een hapje mee en onze katten vonden het prima. Hij vormde geen bedreiging.
En toen kwam in 1995 Cochi. Cochi mocht vanaf het jaar daarop ook op het dak en kwam daar Devil tegen. Dat was een grote rode kater van zo'n 6 kilo, terwijl Cochi net een jaar was en nog lang niet uitgegroeid. Devil vloog Cochi aan die krijsend naar binnen kwam.
En toen was daar Tabitha. Tenger poesje van net 3 kilo en zij ging het dak op en joeg Devil terug naar huis.
"Ons dak, ons territorium, en je mag hier zijn wanneer je je gedraagt. Zo niet, ophoepelen".

Het hele jaar beschermde zij Cochi tegen Devil. Het jaar daarop was het fifty-fifty en het jaar daarna - Cochi inmiddels zo'n 8 kilo en groter dan Devil - bracht hij hem weg.
Toen hield hij het voor gezien.

Laila en Luna waren echte kattenkoppen naar elkaar.
Gizmo, zwerfkat, kwam bij ons wonen en hij wilde rust. Zodra Laila en Luna elkaar weer te pakken hadden, stapte hij er op af en sprong er tussen. De meiden waren dan zo verbouwereerd, dat ze afdropen.
Hij was de nieuweling, maar een stuk ouder dan zij en ze hadden heel veel ontzag voor hem, terwijl hij een heel lief karakter had en nooit uithaalde.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Asse-Poes »

Hahaha ik probeer me een voorstelling te maken van die taferelen.
Het lijkt me geweldig om in het echt te zien. :grin:
Met "maar" 2 katten, ga ik dit nooit meemaken...
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Synemios »

Ja ik kan er ook wel om lachen.
Die 2 zijn altijd samen, en doen ook eigenlijk alles wel samen.
Voor Timmy had ik geen betere match dan Tommy kunnen kiezen, dezelfde energie.
Ze zeggen dat als katten ouder worden ze rustiger worden, nou deze 2 niet :lol:
Daarom moeten we ook veel met ze spelen.

Ze zijn beiden wel knuffeliger geworden sinds ze ziek geweest zijn dus ze vinden mij nu ook leuk.
Edwin zoeken ze op als ze willen spelen, blijkbaar speelt hij leuker met ze dan ik :lol:

Ja Rik, ik herken dat Indy is ook klein en die kan echt niet op tegen Tommy, en dat is ook een grote lomperik , hoewel ze het wel probeert want ze is best fel ;-)
maar hij bedoelt het meestal wel goed.
Hij wil graag met haar spelen maar zij meestal niet met hem.

Wat een bijzondere band hebben katten soms toch onderling Annet, sommige katten krijgen respect puur om hoe ze zijn ;-)
Prachtige situaties.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Tommy en Timmy nemen het voor elkaar op.

Bericht door Asse-Poes »

Synemios schreef: 02 apr 2023 00:45

Ze zijn beiden wel knuffeliger geworden sinds ze ziek geweest zijn dus ze vinden mij nu ook leuk.
Edwin zoeken ze op als ze willen spelen, blijkbaar speelt hij leuker met ze dan ik :lol:

Zooooo herkenbaar!
Bellow is echt Rolands kat, maar sinds zijn schildklierprobleem tel ik opeens ook mee :grin:
Hij komt nu ook bij mij om te knuffelen en wil ook wel spelen met mij, maar ik blijf toch 2e keus.
Spelen met Roland is toch leuker. Tja...zal wel een mannending zijn. :icon_shifty:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie