Twee katten tijdelijk uit elkaar halen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Kirstennn
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2022 18:08

Twee katten tijdelijk uit elkaar halen

Bericht door Kirstennn »

Hallo!

Ik heb een vraagje over mijn katten en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb twee 10-jarigen katten, die zusjes van elkaar zijn. Ze kunnen al een langere tijd niet goed meer met elkaar opschieten (elkaar aanvallen en nooit samen ergens liggen, behalve wanneer er een ziekjes is. Dan blijven ze wel bij elkaar in de buurt). Nu willen wij proberen ze voor een korte tijd (1 week) uit elkaar halen door ze op verschillende locaties te houden en ze hierna weer te herenigen met elkaar. Mogelijk zullen ze hierdoor elkaar wel kunnen accepteren. Is dit een goede stap of zal het gedrag van de twee hierna juist verergeren?
Cerna

Re: Twee katten tijdelijk uit elkaar halen

Bericht door Cerna »

Helaas heb ik geen glazen bol, maar ik zou het niet doen want ik vrees dat het dan wel eens erger kan gaan worden.

Ik heb twee 9-jarige zusjes en zij zijn ook niet de dikste vriendinnen. Als kitten waren ze onafscheidelijk, maar ergens is het een keer mis gegaan en ik heb geen idee wat de oorzaak is. Ongeveer 1x per dag hebben ze mot en dan vliegen de haren door de lucht, maar verder mijden ze elkaar vooral (de één is meestal boven, de ander beneden en alleen tijdens het eten zitten ze (bijna) naast elkaar).
Zodra ze elkaar te pakken hebben grijpen wij in, maar meer kun je ook niet doen.

In het Duits zegt men: "Was sich liebt das neckt sich". :smile:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Twee katten tijdelijk uit elkaar halen

Bericht door nellebel »

herkenbaar Annet. bij ons is het ook maanden slechter geweest nadat gijs bij de DA was voor een behandeling. guusje ging vanaf dat moment grommen en aanvallen. het heeft hun al niet zo denderende relatie alleen maar verslechterd. gijs was maar een halve dag weg. en stonk wel naar de DA maar ik had een handdoek mee met hun luchtje. het is nooit meer geworden zoals vroeger. het grommen is gebleven helaas.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Twee katten tijdelijk uit elkaar halen

Bericht door Dinky »

Ik verwacht niet dat een week uit elkaar halen een positieve invloed gaat hebben op hun relatie met elkaar. Wanneer het daadwerkelijk een niet acceptabele situatie is nu en dat ook niet beter wordt dan zou ik overwegen om een van de twee te herplaatsen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie