Nieuwe bank stof

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Kattenbak
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2022 15:28

Nieuwe bank stof

Bericht door Kattenbak »

We willen onze stoelen opnieuw laten stofferen , met suède stof, ze gaven aan dat dit de stof is voor katten... Stof gekocht, kwalitatieve meubelstof. Precies dezelfde zoals onze nieuwe bank.

Alleen onze kat, die wordt helemaal opgewonden van die stof (suède) hij draait rondjes alsof het katnip is, krabbelt met N pootjes en die stomme 'krassen' zijn met geen mogelijkheid eruit te halen 😔

Nu zoek ik naar oplossingen. Bij mijn ouders hebben we buitenkatten, is het anders een idee als we ze leren van deze binnenkatten buiten katten te laten 'maken' Rex vind het heerlijk in de tuin, flip wat spannender, flip is de boosdoener in dit verhaal. Katten nagels geknipt helpt ook niet van harte, nu zijn het stompige nagels (ja, ik weet hoe ik nagels knip)

Het maakt mij alleen erg boos en verdrietig dat flip altijd onze meubels moet verpesten... We hebben een mooie grote krabpaal, genoeg speeltjes.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe bank stof

Bericht door Anne »

Om die reden hebben wij houten keukenstoelen
Sorry ik kan je niet helpen
Misschien een kleed erover of badhanddoeken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe bank stof

Bericht door Rik »

Kattenbak schreef: 27 okt 2022 15:35 We willen onze stoelen opnieuw laten stofferen , met suède stof, ze gaven aan dat dit de stof is voor katten... Stof gekocht, kwalitatieve meubelstof. Precies dezelfde zoals onze nieuwe bank.
Hoe komen ze er nou bij dat suède stof voor katten is? Volgens mij zie je daar alles op.
Je kunt het geloof ik wel weer een beetje opfluffen (met een borstel) maar het lijkt mij nou niet echt een stof "geschikt voor katten". Dan zijn er betere opties (Microvezel?).
Kattenbak schreef: 27 okt 2022 15:35 Nu zoek ik naar oplossingen. Bij mijn ouders hebben we buitenkatten, is het anders een idee als we ze leren van deze binnenkatten buiten katten te laten 'maken'.
Mmm, dat zou ik dus absoluut niet doen. Bijna garantie dat je straks een kat minder hebt.
Of is je tuin goed (100%) af te zetten en catproof?
Kattenbak schreef: 27 okt 2022 15:35 Het maakt mij alleen erg boos en verdrietig dat flip altijd onze meubels moet verpesten... We hebben een mooie grote krabpaal, genoeg speeltjes.
Die grote krabpaal staat natuurlijk niet op de plek van de bank ;)
Wat voor exemplaar is dat? Zo eentje waar ze echt in kunnen hangen met hele brede stam?

Wat je kunt doen... ? Niet zoveel. Gewoon heel consequent ze van de bank afzetten (op een plek waar je ze wel wilt hebben) en dan daar belonen. Maar dat moet je wel een stuk of 1000 keer doen.

Tevens een krabmogelijkheid direct naast de bank zetten die aantrekkelijker is dan de bank.
Maar als je al zegt dat ze dol op die bank zijn (net als catnip) denk ik dat er niet zoveel kan werken.
(of zo'n spay cat-off o.i.d. maar ik weet niet of dat goed werkt).
En anders inderdaad iets eroverheen totdat ze wat minder geïnteresseerd zijn in de bank.
Laatst gewijzigd door Rik op 27 okt 2022 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuwe bank stof

Bericht door Zotvanpoezen »

Was bij ons vroeger een probleem... tot ik naast (ertegen) iedere bank waaraan gekrabd werd een krabpaaltje plaatste :grin:
Probleem opgelost!
Sindsdien werd er nooit meer aan de bank gekrabt :edance:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuwe bank stof

Bericht door nellebel »

Heb ook zo’n stof. Werkt bij mij prima. Is hij nu extra gek op de bank? Zou bijna zeggen dat de lijm ofzo die gebruikt is hem gek maakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Nieuwe bank stof

Bericht door Cerna »

Ik heb microvezel en al zes jaar ziet de bank er uit alsof hij bijna nieuw is. En dat met 6 katten.
Daarvoor had ik alcantara. Was ook erg sterk en met dat bankstel heb ik 9 jaar gedaan. Op de leesstoel heb ik grove ribstof en die gaat al 12 jaar mee.
Hier heb je op dit moment natuurlijk niets aan, maar misschien een tip voor wanneer er een nieuw bankstel komt.

Maar om mijn katten nou bloot te stellen aan allerlei gevaren buiten vanwege een bankstel, vind ik veel te ver gaan.
Plaats reactie