Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie

Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Waar; mijn katzels/ poezels zien mij alleen als het personeel, het maakt ze niet uit wíe er hier in huis rondloopt;
1
8%
Ik weet het niet;
0
Geen stemmen
Onwaar; mijn katzels/ poezels zijn wel degelijk aan mij gehecht, ik merk dit aan...
12
92%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door MissMeow »

Benieuwd naar jullie ervaringen!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door Dinky »

Dinky kwam ons altijd enthousiast begroeten. Onze vakantie oppas die tijdens vakanties in ons huis woonde zei ook altijd dat ze kon zien aan Dinky dat ze blij was als wij weer thuis kwamen. Dat terwijl vakantie oppas meer thuis was als ons wanneer ze er was. Toch kwam Dinky dan enthousiast naar ons bij thuiskomst. Ik denk daarom dat het zeker meer is dan alleen omgeving.

Overigens is omgeving ook van groot belang want toen wij verhuisd zijn heeft Dinky weer blaasgruis ontwikkeld als gevolg van stress.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door marloes501 »

Lily komt ook altijd aanrennen als ik thuiskom.
Zelfs na de nacht is ze heel blij mij te zien.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door Ani »

Winston blijft in de ochtend altijd bij mij als ik douche, me aan kleedt, snorrend en bijt soms zachtjes in mijn voeten. Ze loop dan samen met mij de trap af. Ook als ze in de ochtend al eten heeft gehad.

Khári staat op de aanrecht te mauwen voor het raam als mijn man thuiskomt en Winston voor het raampje van de gangdeur.

Winston kijkt me soms lang aan en gaat dan ‘knipogen’ als ik dat ook doe.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door Rik »

Ik heb waar en onwaar aangevinkt hier in de poll.

Het hangt helemaal van de kat af.
Ik denk wel eens dat het Bono niet zo uitmaakt wie hem eten geeft, als er wat te halen valt dan is ie erbij.
Yuna is meer terughoudend en die komt alleen tevoorschijn voor mij.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door nellebel »

het feit alleen als dat gijs de eerste 4 jaar van zijn leven door niemand gezien is als door mij en mijn man, en wij hem toen al een knuffelbeer vonden zegt denk ik genoeg. zodra er andere mensen in huis kwamen was meneer verdwenen onder het fornuis achter de keuken. bezoek weg, daar stond hij weer te knuffelen tegen ons aan.
ook guusje laat zich door niemand anders aanraken. zij staat bij de voordeur als mijn man thuiskomt, maar als het iemand anders is staat ze er niet. alsof ze het ruikt. hij laat altijd even de tel rammelen als hij op weg is naar huis. kwartiertje later komt hij thuis. we wonen op de 1e etage boven garages. mw zit de hele tijd voor het raam en weet precies wanneer ze bij de voordeur moet gaan zitten.(of languit liggen)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door MissMeow »

Op Netflix staat nu een leuke docu over katten en ook daarin wordt gesproken over dat katten wel degelijk aan hun baasje hechten :-) Met een mooie test, die keer op keer werd herhaald, werd aangetoond dat katten steeds weer hun baasje verkiezen boven een vreemde!

Ook andere ideeën over katten worden hierin besproken. Blijkt dat het onderzoek naar kattengedrag jaren achterloopt en dat een hoop dingen die mensen denken over katten, niet waar zijn. Zo zijn ze bijvoorbeeld wel degelijk goed te trainen.

Een leuke aanrader: "Inside the Mind of a Cat".
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Nicole V
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 dec 2022 02:38

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door Nicole V »

Ik denk dat ze dat allebei even belangrijk vinden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5149
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door Synemios »

Ik moest Lizzy tijdens opname zelf eten geven want ze weigerde te eten.
Toen ze in Gent was hebben ze mij gebeld om mijn stem aan haar te laten horen want ook daar at ze niet.
Vervolgens ging ze terwijl ik tegen haar sprak toch eten.
Lizzy is heel eenkennig en op mij gericht ook hier in huis.


Ik kan veel meer voorbeelden noemen.

Ik ben het wel met Rik eens dat het ook aan de kat ligt

Ik heb die docu ook gezien inderdaad
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Lola2020
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 dec 2020 16:19

Re: Stelling: een kat hecht niet aan een baasje, alleen aan een omgeving

Bericht door Lola2020 »

dit geldt absoluut niet voor Lola, zij hecht zich heel erg aan mij. Ze vindt het fijn om op m'n schouder te liggen, en doet dit dan ook alleen bij mij. Als mijn zoon bij mij is, en hij gaat op de plek zitten waar ik normaal altijd zit, doet ze het niet. Ook word ik sochtends helemaal suf-gelikt door haar. Het voelt echt alsof ze mij als haar 'moeder' ziet.
Plaats reactie