Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.

Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Ja, na een x-aantal maanden vliegen de planten helemaal uit de vensterbank;
1
17%
Dat hoeft niet persé;
3
50%
Nee, na een x-aantal maanden is het eindelijk weer rustig in huis.
2
33%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door MissMeow »

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Mijn kittens zijn nu 11 weken. Kan ik erop rekenen dat de ergste drukte nog moet komen? Of kan het ook zo zijn dat het langzaam minder wordt?
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Cerna

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Cerna »

Haha.
Het blijft nog wel 'eventjes' zo. Een maand of twee na de castratie worden ze over het algemeen wel wat rustiger, maar dat verschilt ook per kat en per ras.
Eigenlijk wordt een kat pas rustiger na de puberteit, maar ook daarna kunnen de vonken er nog wel vanaf vliegen. Dat zie ik nu tussen onze 5-jarige Jip en 5 maanden jonge Yarah. Jip is weer net zo dol als vier jaar geleden (en dan blijven wij rustig op de bank zitten en wachten af totdat de storm weer geluwd is :lol: )
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Anne »

Hier is het heel anders. Donna is ongeveer 17 weekjes oud en ligt hele dagen te slapen
Wij hebben nog nooit zo'n rustige kitten gehad

Onze ervaring is ook dat ze met een maand of 7 wat rustiger worden, nadat ze geholpen zijn en de hormonen zijn geluwd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 17 okt 2022 15:22 Hier is het heel anders. Donna is ongeveer 17 weekjes oud en ligt hele dagen te slapen. Wij hebben nog nooit zo'n rustige kitten gehad.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Zotvanpoezen »

Duvel is 10 jaar en hij speelt nog even graag (en onstuimig) als in zijn kittentijd :grin:
En Froufrou (7jaar) speelt heel graag mee!
Ook met speeltjes kunnen deze twee zich goed uitleven :grin:
Filou heeft "maar" een drietal jaar gespeeld...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Rik »

Tsja, je vraag is voor elke kitten.
Maar elke kitten is weer anders.
(Dus ik heb het middelste antwoord gekozen.)

Hier zijn ze wel heel rustig geworden (slapen grootste deel van de dag). Maar dat kan dus heel verschillend zijn.

Ik denk wel dat je met 11 weken het ergste zult zien. En dat kan nog wel een paar maanden doorgaan. Maar je zult dus moeten kijken of ze na de castratie iets rustiger worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door MissMeow »

Jullie zijn ontzettend lief, maar ik ben niet echt opgeschoten met jullie antwoorden :-D Als in; duidelijker is mijn vooruitzicht niet ;-)

Ik schrijf jullie deze reactie met op de achtergrond flink geroffel van kittenpootjes op de trap en nog moe van een nachtje racebaan op mijn buik :-D

Maar ik zou ze voor geen goud meer willen missen!!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Rik »

Knikita is er net anderhalve week. Volgens mij moeten ze saampjes ook nog wat routine vinden.

(Maar ja... wat is er nou leuker dan over de buik van het baasje sjeesen :lol: )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door MissMeow »

Rik schreef: 17 okt 2022 22:08 Knikita is er net anderhalve week. Volgens mij moeten ze saampjes ook nog wat routine vinden.
Als je het zo zegt, is het natuurlijk helemaal niet gek dat het nog is wat het is. Want; wat is nou anderhalve week? Al lijkt het al zoveel langer ;-)

Ik laat ze maar een beetje begaan, huis is kittenproof, spullen zijn veilig. Ik bied structuur en beweging aan op gezette tijden. En natuurlijk genoeg mogelijkheden tot spelen. Zolang het steeds beter gaat, maak ik me geen zorgen. Ze slopen niets en krabben aan de paal. Als het zo gaat, zijn die 20 galopperende paarden op de trap nog wel te handelen :grin:
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Cerna

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Cerna »

Ik zie nu dat ik Anne gequote heb, maar dat de tekst eronder wegvallen is. Vreemd.
Ik stel de vraag wel via PB want het is eigenlijk off-topic.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Dinky »

Ik heb (nog) geen ervaring met kittens maar ik verwacht dat als ze volwassen zijn ze minder onstuimig zullen zijn. Uiteraard mede afhankelijk van karakter hoe rustig dat zal zijn ;-)

Overigens is het hier zo dat als wij slapen de slaapkamer verboden terrein is. Ook overdag is die deur dicht. Alleen s ochtends als ik ontbijt klaar maak en partner ligt nog in bed dan is de deur open en de mogelijkheid tot knuffelen op bed. Dit om te voorkomen dat we in onze slaap worden gestoord.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door MissMeow »

Dinky schreef: 18 okt 2022 10:17 Overigens is het hier zo dat als wij slapen de slaapkamer verboden terrein is. Ook overdag is die deur dicht. Alleen s ochtends als ik ontbijt klaar maak en partner ligt nog in bed dan is de deur open en de mogelijkheid tot knuffelen op bed. Dit om te voorkomen dat we in onze slaap worden gestoord.
Ik vind het juist heerlijk, samen slapen. Ze liggen in hun mandje bij mij aan het hoofdeinde. Nu is het inderdaad soms even wat onrustig in de ochtend, maar dat gaat vanzelf over :-)
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Cerna

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Cerna »

Hier hetzelfde.
Milka bovenop mijn voeten en Yarah tussen ons in. Lekker warm in een holletje.
Maar gelukkig niet alle zes op bed want ons bed is maar 1.40 meter breed.
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door MissMeow »

We zitten nu op 4,5 maand en ik vlieg af en toe nu zelf tegen het plafond; wat een stelletje.. :-D Geen moment rust!

Ik laat Knox op 4 januari helpen, mede omdat hij zijn zus nu ook begint uit te dagen (en daarbij soms zijn lippenstift laat zien :-D)!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wordt elke kitten drukker na verloop van tijd?

Bericht door Rik »

MissMeow schreef: 12 dec 2022 12:11 Ik laat Knox op 4 januari helpen, mede omdat hij zijn zus nu ook begint uit te dagen (en daarbij soms zijn lippenstift laat zien :-D)!
Laat je Knikita ook niet tegelijk helpen?
Of wil de dierenarts dat nog niet doen op 5,5 maand (of is zij nog jonger)?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie