Kitten maakt mij snachts wakker

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
AmberC
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2022 20:40

Kitten maakt mij snachts wakker

Bericht door AmberC »

Hey hey!
Onze kitten is nu drie maand oud, en het is een echte knuffelaar. Als ze spint wilt ze zo dicht mogelijk bij mij zijn, maar ze vind haar ‘plekje’ niet echt en verplaatst zich continu. Eens langs de ene kant, dan de andere en dan op mijn borst. Maar snachts begint ze dat nu ook te doen, wat vervelend begint te worden omdat ik continu wakker word. En dan komt mijn andere kat ook aandacht vragen.

Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het echt superlief en wil ze niet uit de slaapkamer zetten… of is dit iets wat over gaat?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten maakt mij snachts wakker

Bericht door Rik »

Op zich zoveel mogelijk negeren als het slaaptijd is.
Als ze haar routine en plek gevonden heeft zou dat rustiger moeten worden.

Hangt er ook vanaf of ze die rust kan vinden (niet dat jij je per ongeluk omdraait en haar van bed stoot).

Voor Bono heb ik een rieten stoel met kussen naast mijn bed staan. Voor Yuna ligt er op het uiteinde een oude blauwe babydeken. Yuna komt eerst tegen (of op) mij aanliggen (omdat Bono dan soms op het dekentje ligt) maar op een gegeven moment gaat zij op dat dekentje liggen (als Bono op de stoel is gaan liggen).

Allemaal routines die wat tijd kosten. En op een gegeven moment kunnen ze ook zo weer een ander plekkie zoeken en vinden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie