Buren laten de kat binnen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
DenaEla

Buren laten de kat binnen

Bericht door DenaEla »

Er zijn vast talloze berichten over de onderwerp katten en de buren maar sinds kort ben ik zelf een eigenares van een kater van bijna 2 jaar. Katertje is enorm bevriend geraakt met de oudere kat van de buren en mijn buren vinden zo een katje extra ook hartstikke gezellig. Het komt dus het regelmatig voor dat mijn katertje bij hun binnen zit samen met hun kan terwijl mijn deur open staat zodat hij naar binnen kan wanneer die wilt. Ik heb de buurvrouw subtiel op aangesproken en haar reactie was dat zij het niet erg vond nu dat mijn kater gecastreerd is!? Ze laten ook de deur open voor hun kat (soms ook de hele nacht ) maar ze vinden het prima dat mijn kat bij hun zit. Ze zetten hem dan ook niet naar buiten terwijl ze mij duidelijk horen roepen en fluiten naar hem. Het is gewoon een buitenkat en slaapt regelmatig binnen maar hierdoor merk ik dat zijn thuiskomst ritme enorm veranderd.
Zijn ritme is om rond 7uur naar buiten als de buren naar werk gaan, pleuren ze hun kat dan op straat en merk ik dat mijn kat rond 11 uur weer naar huis komt om te slapen. Op de dagen wanneer ze niet naar werk gaan zie ik mijn kat dus de hele middag niet meer thuis en zowel als de kat van de buren. Vanmorgen een berichtje gestuurd of onze Katertje er was, de buurvrouw berichtte terug dat ze hem hier nergens ziet waarna een paar min later in de tuin als vervolg. Onzin! Want in beide tuinen zag ik hem niet en ja hoor, binnen 3 minuten was die weer binnen bij mij. Het liefst laat ik subtiel weten dat dat ze hem volgende keer een plantenspuiter moeten gebruiken om hem af te schrikken zodat die niet meer in hun tuin komt, ben bang dat het de band tussen ons gaat aantasten ergens.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Buren laten de kat binnen

Bericht door Rik »

DenaEla schreef: 10 sep 2022 12:46 Er zijn vast talloze berichten over de onderwerp katten en de buren maar sinds kort ben ik zelf een eigenares van een kater van bijna 2 jaar.
Gaat dit om Sim?
Want je hebt zo'n zelfde topic in december ook al geplaatst. Daar zijn diverse reacties op gekomen waar door jou niet meer op gereageerd is.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 5&p=761413

Lees dus de reacties en suggesties daar even door.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Buren laten de kat binnen

Bericht door castratenkoor »

Als je weet, al maanden, dat je kat bij iedereen naar binnen gaat, dan is het aan jou de keuze. OF je accepteert het OF je zorgt zelf voor een oplossing om hem bij jou te houden, dus binnenhouden en het huis opleuken voor hem (b.v. een klimmuur) of een afgesloten tuin of kattenren. De schuld bij anderen neerleggen is niet de oplossing.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie