2 katten samen in de bak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Y+I
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2022 22:51

2 katten samen in de bak

Bericht door Y+I »

Wij hebben 2 katten, nog jong, 1 is 1 jaar oud en de andere bijna. 2 verschillende rassen: 1 Chantilly Tiffany en de ander een Siberische kat. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat als er 1 op de bak zit, de ander er gewoon bij in gaat en alvast "helpt" met begraven. Resultaat is natuurlijk overal ontlasting aangezien ze beiden langharig zijn.
Heeft iemand dergelijk gedrag eerder meegemaakt? Het zijn beiden overigens katers en beiden zijn gecastreerd.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: 2 katten samen in de bak

Bericht door Pikachu »

Hier heeft Wolf ook geen notie van persoonlijke ruimte. Hij is heel af en toe wel eens bij Mae in de kattenbak gekropen terwijl zij nog bezig was, en zij denkt dan "Kerel, wat??" en rent weg xD inderdaad met viezigheid tot gevolg.

Gelukkig maar een paar keer gebeurd.

Heb je dichte of open bakken?
Y+I
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2022 22:51

Re: 2 katten samen in de bak

Bericht door Y+I »

Dichte bakken en de kat waar de ander bij is gekropen vindt het allemaal prima. Ze zijn heel close, ondanks dat ze een ander ras zijn en ze beiden al resp. 6 maanden en 4 maanden oud waren toen ze samenkwamen. Op zich heel snoezig hoor maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Enige echte probleem is dat ze samenspannen tegen onze oudere poes, die wil ook niks van ze weten en blaast de hele tijd, ze pesten haar de hele tijd en dat wordt geloof ik niet meer beter, is nu al driekwart aan de gang.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 2 katten samen in de bak

Bericht door Rik »

Ik denk dat het gewoon instinct is. Sowieso is het instinct om je eigen ontlasting onder te graven. Maar als je in een groep leeft en de ander doet het niet kan ik me voorstellen dat je eigen instinct boven komt drijven en er nog een schepje bovenop doet :)

(Hier wachten ze echter wel op elkaar tot de ander van de bak is om even te kijken of die het goed ondergegraven heeft. En als er iets uit de bak meekomt dan gaan ze ijverig op de laminaatvloer rondom lopen krassen. Zo weet ik dan dat er ergens iets los ligt ;) )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dvschaijk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2022 22:14

Re: 2 katten samen in de bak

Bericht door Dvschaijk »

Hi,

Heel grappig, wij hebben 3 katten waarvan 1 ook een Chatilly- Tiffany of naja bijna zo goed als zeker dat ze er een is (ze is een vondeling), en zij doet dit dus ook. Bij een ander in de bak, maar ook zelf er echt zeker 5 minuten over doen. Tot mijn verbazing ook gewoon met haar poot tegen het plafond van de kattenbak haha. Dus ja ik herken het gedrag wel!
Plaats reactie