Hond op bezoek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Kerssenpit
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2022 14:04

Hond op bezoek

Bericht door Kerssenpit »

Dag allemaal,

Ik heb even gespit maar kan niet echt een eenduidig antwoord vinden.

Het geval is namelijk dat mijn zus sinds kort een hond heeft. Wij hebben al een tijd twee katten.
We wilden graag wat afspreken maar nu komt mijn vriendin met het feit dat de hond niet mee kan gezien de katten territoriaal zijn en zij wellicht na het bezoek het hele huis kunnen onder sproeien.

Het plan is om de katten even kort op te sluiten in een grote slaapkamer waar ze vaker zitten.

Onze Kat(er) is vanuit zichzelf wel wat agressief maar heeft nog nooit gesproeid.

Is de situatie die mijn vriendin omschrijft een veel voorkomende situatie of ziet ze gewoon beren op de weg die er niet zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Hond op bezoek

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

De katten zullen toch wel gecastreerd zijn???

Dan acht ik de kans op sproeien klein tot nihil.
Wel zullen de katten zich misschien niet laten zien (afhankelijk van hoe sociaal ze naar vreemde zijn).
Tevens is het ook nog een beetje afhankelijk van de hond. Is die druk, blaft ie veel, en jaagt die op katten e.d. Maar als je ze gescheiden houdt is het geen probleem. Zeker niet voor een bezoekje.

Ik heb hier wel eens de hond van mijn zus te logeren gehad. Een friese stabij die op katten jaagt. Katten gewoon boven en hond beneden. Was geen probleem.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie