Slechtziende 5 jarige kat heropvoeden.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Macavity
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:42

Slechtziende 5 jarige kat heropvoeden.

Bericht door Macavity »

Hallo, Ik heb de poes van mijn 91 jarige moeder overgenomen. 't Is een gecastreerde kater die ooit bij haar beland is, niet gechipt, geen eigenaar gevonden. Hij is zeer slechtziend en communiceerd door te bijten.
Helaas heeft de laatste beet haar een hospitalisatie gekost en net geen bloedvergiftiging.

Bij mij bijt hij ook, ik noem dat love bites. Ik voel dat wel, maar het doet geen pijn (bij mijn 91 jarige moeder is dat er natuurlijk wel direct door). Ik probeer hem een andere communicatie aan te leren zodat mijn moeder op bezoek kan zonder gebeten te worden. De eerste avond heb ik dus niet op gereageerd op zijn beten, pas toen hij rustig ergens ging zitten gaf ik hem eten. Dat lukt tot hier toe perfect. Het heeft geen zin om hem te straffen gezien het een manier van communicatie is voor hem.

Het bijten om gestreeld te worden is een ander probleem.

Heeft er iemand tips, sites.... om dit op te lossen ?

dank
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Slechtziende 5 jarige kat heropvoeden.

Bericht door Anne »

Misschien kan een kattengedragsdeskundig jou wat advies geven.
Zelf zou ik wat meer je grenzen aangeven, dat doen katten zelf ook onderling.
Beterschap voor je moeder en hopelijk komt het goed met je nieuwe poes, fijn dat jij je over hem hebt ontfermd👍
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie