Kat negeert mij

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
MNA_3892
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2022 16:51

Kat negeert mij

Bericht door MNA_3892 »

Hi allemaal,

Sinds 3 weken hebben wij de intussen 15 weken oude kitten Luna aan ons gezin toegevoegd 🥰 gelukkig is ze snel geaccepteerd door mijn oudere kat en zijn het al echt maatjes aan het worden. Het valt me alleen op dat de oudste mij compleet negeert als ze met de kleine samen is. In de nacht zitten ze nog wel apart en de oudste slaapt dan bij mij. Dan komt ze echt non-stop knuffelen. Overdag word ik alleen compleet genegeerd 😅 ze loopt ook gewoon weg als ik haar dan wil aaien. Heeft iemand enig idee wat dit is en of dit nog bijtrekt? Thanks voor jullie reacties 🥰
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kat negeert mij

Bericht door Ani »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn ‘oudste’ kat van inmiddels ruim twee jaar. Toen onze jongste erbij kwam veranderde het gedrag van de oudste in de eerste instantie. Na een aantal maanden zocht ze me wel weer op.
Er is natuurlijk best wat veranderd voor jouw oudste kat, je schrijft al dat de twee echt maatjes zijn geworden.. Ze richt zich nu dus meer op Luna. Ook zal ze merken dat jij je aandacht nu over alletwee verdeeld. Dat is wennen, er ontstaan nieuwe verhoudingen, maar dat wijst zich vanzelf door de tijd.

Waarom laat je ze ‘s nachts nog apart? Als ze gewend zijn aan elkaar kun je ze nu gerust na drie weken bij elkaar laten, dan wennen ze daar ook aan.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
MNA_3892
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2022 16:51

Re: Kat negeert mij

Bericht door MNA_3892 »

Bedankt voor je reactie! In de nacht zitten ze op aanraden van de da nog apart, omdat maya niet heel veel ruimte heeft om zich even terug te trekken. Ik denk wel dat ik ze snel samen ga laten, volgens mij kan het gewoon. Ze slapen nu ook samen 😄
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kat negeert mij

Bericht door Ani »

Hoe gaat het nu met de twee snuiten? En trekt je oudste al weer wat meer naar je toe?
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie