Help.. Mijn katten maken veel overlast

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
JustMe97
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2022 21:00

Help.. Mijn katten maken veel overlast

Bericht door JustMe97 »

Hoii,

Allereerst fijn dat je mijn topic leest, ik ben momenteel radeloos met wat ik moet doen en heb ik wel nood aan feedback..

Sinds Januari ben ik verhuisd naar een grotere woning met een groot balkon. Hier heb ik een veel grotere balkon waar mijn twee katten zeker genoeg ruimte hebben om te kunnen bewegen. Voorheen was dit niet zo het geval, ze kwamen alleen het dak op en niet verder. Waar ik nu woon zijn er in de omgeving veel meer katten aanwezig. Ik merk dat één van de twee heel avontuurlijk is en de omgeving wilt verkennen. Leuk... Maar hij gaat dus ook naar andere woningen en heeft aldus bij iemand in de gordijnen gehangen waardoor er allemaal scheuren in zijn gekomen. Gelukkig hebben we dit kunnen oplossen maar leuk is het niet.

Waar ik mij het meest aan stoor is dat hij ook naar andere katten heen gaat en er dan een grote ruzie ontstaat. De andere staat dan al paraat wanneer het gekrijs begint om hem te verdedigen. Ook s'avonds wanneer ik ze niet naar binnen krijg gelokt worden ik en meerdere bewoners wakker rond een uur of 03.00 omdat er weer een heel gekrijs buiten vandaan komt. Ze vechten soms ook met elkaar en dat komt s'nachts dan ook voor. Ik vind dit heel vervelend... Het maakt mij zelfs overspannen omdat ik niet weet wat ik moet doen. Ze binnenshuis houden is eigenlijk geen optie, want ze zijn zo graag buiten. Het geeft ze dan ook stress als ze niet meer naar buiten kunnen komen. Ik heb een geur stekkertje gehaald van Felixway om ze dan toch een beetje te kunnen laten kalmeren
(maar of het helpt?…. Dat denk ik niet)

Ik heb al geprobeerd om ze op tijd te lokken, dat lukt dus niet zoals hierboven genoemd. Als het mij dan eens toch lukt en ze s'ochtends naar buiten laat hoor ik soms weer het gekrijs van het vechten wat ze doen.

Tja.... Ik raak hier echt gestrest van... Ze zijn al ruim 6 jaar bij ons maar ik denk er af en toe toch aan om ze misschien weg te doen, of in ieder geval één van de twee. Ik weet ook dat dit eigenlijk echt niet kan... Een assiel is ook 10x niks om ze daar achter te laten en dat daarnaast, ze zijn gewend aan mekaar. Maar de overlast en de scheve gezichten die ik dan krijg?... Ik heb vandaag al 4 x moeten huilen, ik ben gewoon radeloos...

Heeft iemand tips? Ik hoop het zo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help.. Mijn katten maken veel overlast

Bericht door nellebel »

je zou ook je balkon kunnen afzetten en katveilig maken, kunnen ze toch naar buiten maar geen overlast veroorzaken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help.. Mijn katten maken veel overlast

Bericht door Anne »

Beide poezen zijn geholpen?
Ja wat nellebel al zegt, de balkon afsluiten en tot die tijd ze binnen houden voordat je katten omkomen door een kattenhater in de buurt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Help.. Mijn katten maken veel overlast

Bericht door Pikachu »

Afbeelding

Niks zo leuk als een afgezet balkon! Al heel veel plezier van gehad. Katten blij én veilig :D
Plaats reactie