Kitten miauwt non-stop

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Ian
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2022 23:50

Kitten miauwt non-stop

Bericht door Ian »

Dag iedereen!

Ik heb sinds een maand een super jonge kitten in huis aangezien de moeder helaas overleden is. De eerste maand had ik geen enkel probleem met haar. Ze speelde, at en dronk, deed ook haar behoefte in de kattenbak, alles dus prima. Vorige week werd ze helaas ziek en ze heeft heel hard afgezien. Maar zelf toen maakte ze geen geluid. Na vele dierenarts bezoeken is ze er eindelijk weer bovenop gekomen en is ze weer super actief. Maar sinds het laatste bezoek bij de dierenarts begon ze met het miauwen. Ik dacht eerst dat dit door het prikje was maar nu stopt het niet meer. Dit evolueerde heel snel naar non-stop miauwen ook in de nacht.

Ik heb ondertussen ook wat research gedaan en vond op het internet dat een Siamese kat nu eenmaal meer miauwt dan andere katten. Maar als mijn katje non-stop miauwt is er toch iets mis?
Ook heeft ze nu enorme vreetbuien. Ze krijgt genoeg eten en is al gecheckt door de dierenarts dus ze is gewoon gezond. Ik las op het internet dat dit ook kan komen om te rouwen. Kan het dan plots na een maand dat deze kitten haar moeder mist ook al was die al op minder dan 4 weken weg? Of is dit een proces dat ik op een bepaalde manier moet afleren bij dit ras?

Ik had ook ergens gelezen dat een feromonen verdamper zou helpen om je katje op haar gemak te doen voelen. Heeft iemand dit al eens gebruikt en is dat wel gezond voor mijn huisdier? Ik dacht dat ze wel gelukkig was bij mij aangezien ze in het begin heel veel spint en nu eigenlijk ook nog maar door het miauw gedrag begin ik te twijfelen.

Ik speel ook nog steeds met haar en op dat moment stopt ze met miauwen, ook als ik haar eens rustig kan aaien (wat meestal niet meer lang duurt omdat ze wegloopt) spint ze en miauwt ze niet. Maar wanneer dit gedaan is begint ze weer met miauwen...

Elk sprankeltje info is welkom want ik ben echt desperate. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes
Ian
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten miauwt non-stop

Bericht door Rik »

Is ze alleen? Zoja dan denk ik dat het belangrijk is om heel snel minimaal één maatje erbij te zetten (van liefst ong dezelfde leeftijd).

Van wie moet dit kitten alles leren?

Zeker een siamees moet niet solo opgroeien.
Het karakter is extravert en zeer gericht op de groep waarin ze leven. Siamezen zijn erg sociaal en hebben veel behoefte aan aandacht van huisgenoten. Ze reageren sterk op externe prikkels, leren makkelijk zaken aan en bemoeien zich met alles wat er in huis gebeurt.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Siamees_(kattenras)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie