Nieuwe omgeving kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Stijn1990
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2022 21:57

Nieuwe omgeving kat

Bericht door Stijn1990 »

Hoi,

Wij hebben 2 hele leuke poesjes van ongeveer 5 jaar oud. Poezen zijn zowel binnen als buiten, in de avond slapen de poezen zonder probleem buiten. Hiervoor hebben ze een relatief groot tuinhuis 10 m^2 met een kattenluik met chipherkenning. Vroeger kwamen er namelijk nogal weleens vrienden op bezoek. In dit tuinhuis staat de kattenbak, maar ligt op de werkbank ook een kussen waar ze graag samen op liggen. Katten gebruiken zeker nog de kattenbak, maar zijn in de tussentijd ook het gazon gaan gebruiken.

Nu gaan we verhuizen en hebben een tuin met een schitterend gazon, zonder tuinhuis. Mijn plan is om een soort kattenhuis voor ze te maken bouwen, met kattenluik met chipherkenning waar ze kunnen slapen en dan moet ik nog een oplossing zoeken voor een plek voor een kattenbak. Wellicht ook een aanliggend huisje maken, wat afgezonderd is van hun slaapplek. Graag jullie idee hierover. En ook de vraag waarom ik voor dit subforum heb gekozen, hoe zorg ik dat mijn mooie nieuwe gazon niet gaat lijken op mijn huidige gatenkaas gazon.

Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe omgeving kat

Bericht door Rik »

Stijn1990 schreef: 05 mei 2022 22:08 ... hoe zorg ik dat mijn mooie nieuwe gazon niet gaat lijken op mijn huidige gatenkaas gazon.
Maakt het je ook nog wat uit hoe het gazon van de buren eruit ziet???

Als je wilt dat andere (en jouw gazon) geen last van je katten hebben dan kun je je tuin (en gazon) afzetten en/of van je katten grotendeels binnenkatten maken (als dat nog lukt bij 5 jaar).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe omgeving kat

Bericht door Anne »

Ik snap niet zo goed waarom je speciaal voor je katten een tuinhuisje wilt maken? Of heb je ze liever niet binnen?
Je vraagt je af hoe je je gazon mooi kunt houden en dat kan natuurlijk alleen als je katten het gazon het met rust laten en dat stimuleer je niet als je het naar buiten laten van je katten aanmoedigt door nog een tuinhuisje erbij neer te zetten
Wat voor vulling gebruik je in de buitenbak?
Mijn ervaring is dat ze zand preferen dus misschien een idee om een kinderzandbak (schelpenvorm) te gebruiken en daar zand in te doen
Hopelijk laten ze je gazon dan met rust
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuwe omgeving kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Hier geen problemen met het gazon door de katten. Het zijn het de mollen en de woelmuizen die er een puinhoop van maken :lol: Maar dat zijn we gewend, het herstelt vanzelf en we maken er ons niet druk over. Onze tuin is immers een speeltuin voor de katten, kippen en andere diertjes ;-)
De katten plassen vooral buiten (maar ook op de kattenbak binnen) in een grote bloempot vol zachte potgrond, in de door de kippen losgewoelde aarde onder een struik, of in de "zandbak" van de pony.
Poep vind ik alleen helemaal achteraan in de wei en laat ik gewoon liggen :grin: Plas en poep binnen in de kattenbak (met heel zacht grit) schep ik uiteraard direct weg.
Afbeelding
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie