Help, kat wil niet meer door kattenluik naar binnen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Olliejuultjeolaf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 nov 2019 11:54

Help, kat wil niet meer door kattenluik naar binnen

Bericht door Olliejuultjeolaf »

Ik heb al bijna 3 jaar een kattenluik met chipherkenning voor Juultje. Daar maakte ze tot gisteren goed gebruik van. Gisterochtend echter hoorde ik meermaals de klik van de chipherkenning, maar kwam ze niet binnen. Naar buiten gaat ze wel nog steeds via het luikje.
Lokken met wat lekkers werkt niet, maar als ik het deurtje omhoog hou komt ze wel door het luik naar binnen.

Ik heb de batterijen uit voorzorg vervangen, de palletjes tijdelijk vastgetaped, en ook urine off gesprayd omdat er misschien een kat ‘s nachts tegenaan heeft gesproeid? Maar ze blijft ongelukkig voor de deur zitten wachten en als ik het niet op tijd opmerk, loopt ze weer weg.
Het luikje is 2,5 jaar geen enkel probleem geweest, en woensdagavond kwam ze er nog gewoon door naar binnen, maar vanaf gisterochtend niet meer.

Heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen om haar weer vertrouwd te krijgen met het luikje bij het naar binnen gaan? Ik zou het zo sneu vinden als dit betekent dat ze, wanneer ik overdag weg ben, niet meer naar binnen ‘kan’.
Plaats reactie