Kitten rijdt op deken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Saskiavand
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2022 10:46

Kitten rijdt op deken

Bericht door Saskiavand »

Hoi allemaal,

Vandaag zag ik voor het eerst dat onze kitten Jan (4 maanden oud en nog niet gecastreerd) rijdt op een dekentje. Begin mei wordt hij gecastreerd. Daarnaast is hij wat jong weg gegaan bij zijn moeder, wij hebben Jan meegenomen toen hij 6 weken oud was. De moederkat was toen al niet meer bij hem aanwezig.

Ik vind het rijden raar gedrag. Is dit normaal voor zo'n jonge kitten? Kunnen/moeten wij hier iets aan doen? Of moeten we wachten tot castratie? Of de castratie juist vervroegen? Hij weegt nu ongeveer 2,7 kilo.

Hoor het graag..
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten rijdt op deken

Bericht door Zotvanpoezen »

Bij onze dierenartsenpraktijk wordt er gecastreerd vanaf 2 kg. Mijn poes Froufrou werd gecastreerd op 4 maanden.
Maar hoe "rijdt" jouw kitten met zijn dekentje? Langzaam terwijl hij spint en "kneed" met zijn pootjes? En valt hij daarna in slaap?
Want dat is een gedrag dat je ziet bij katten die zich vervelen of gefrustreerd zijn. Ze zoeken dan een uitlaatklep om zich lekker in hun vel te voelen. Maar normaal gezien doen kittens dat (nog)niet...
Of snel-snel en dan gewoon verder doen met andere dingen? Want dat zou dan eerder hormonaal kunnen zijn.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie