Niet willen eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Niet willen eten

Bericht door fempie-1990 »

Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje.
Ik heb 2 katten thuis die zijn nu allebei bijna 5 jaar oud. En ze krijgen hills voer c/d dus voor de urine wegen .Omdat 1 van de 2 katten een paar jaar geleden last had van blaas gruis. Zitten ze daar nu allebei op. Maar zinds een paar dagen eten ze allebei super slecht . Normaal is de ene altijd een beetje een muts met eten maar de andere eet het liefst alles op. Ik kan niet zomaar ander voer gaan geven omdat ze dat niet mogen . Wel heb ik van de de week urinary van royal canin gekocht . Dit hebben ze 1 dag goed gegeten ( ik was helemaal blij) Maar nu willen ze dat ook niet meer . Ik kan me niet voorstellen dat het komt omdat ze ziek ofzo zijn . Aangezien ze allebei moeilijk doen. Heeft er iemand nog tips. En nee ik willen natvoer geven ( dat willen ze wel maar dan willen ze straks helemaal geen brokken meer)

Alvast bedankt
Groetjes femke
Cerna

Re: Niet willen eten

Bericht door Cerna »

Om bij je laatste opmerking te beginnen: waarom geen natvoer? Een kat drinkt van nature slecht en daarom is natvoer juist zo belangrijk! En dat ze er meer tandplak van krijgen is zo'n fabeltje.

Is het slechte eten begonnen toen je een nieuwe zak CD openmaakte of was de zak al open? Hills heeft namelijk de vervelende gewoonte om de smaak nog wel eens te veranderen (verbeteren noemen ze dat) en dat zou dan de oorzaak kunnen zijn. Eén van mijn katten heeft jaren CD gegeten, niet omdat ze blaasgruis had, maar omdat een andere kat dat wel had, en zij die brokjes het lekkerst vond. Maar opeens was het afgelopen. Wat ik ook probeerde, ze wilde ze niet meer.
Gelukkig lust(te) ze ook andere brokjes en was het probleem verholpen.

Maar wanneer jouw katten persé blaasgruis brokjes moeten (wel eens geprobeerd om Eurologist te geven en dan gewoon voer?) dan zou je aan de dierenarts kunnen vragen of je het eetlustpilletje Mirtazapine zou mogen hebben. Een kwart pilletje per kat is voldoende om uit te testen of het aan het voer ligt of dat ze misschien toch een virusje onder de leden hebben. Wanneer een kat met zo'n pilletje op ook niet wil eten, dan ligt het namelijk echt aan het voer. en wordt het een zoektocht naar een alternatief.

Maar het is belangrijk dat een kat eet. Hoe dan ook. En wanneer dat natvoer is dan zou ik over mijn principes heen stappen. Dan maar even natvoer en misschien kom je dan tot de conclusie dat goed natvoer helemaal niet zo erg is :-P
https://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis.html
Plaats reactie