Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Anne »

Het lijkt mij beter dat je voor je onderwerpen een eigen topic aanmaakt
Ik adviseer je om dan eerst wat dingetjes te vragen zodat je weet waar je het over hebt, dat maakt jou wat meer geloofwaardiger en kan ik jou van mijn kant wat serieuzer nemen
En ik zou het dan ook fijn vinden als jij ook op vragen reageert, want dat doe je niet altijd. Zo blijft het makkelijk om dingen in iemands mond te leggen
Ik vind het overigens wel goed van je dat je dit soort dingen onder de aandacht brengt
Maar hou het serieus daarin, wat ik wel of niet van mezelf vind doet er niet toe
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Cerna »

Anne schreef: 15 mar 2022 13:34 Het lijkt mij beter dat je voor je onderwerpen een eigen topic aanmaakt
Hoezo? Rik begon over het castreren (even teruglezen?) en ik heb daar daarna ook iets over gezegd en vervolgens begin JIJ over de overvolle asiels en dat het fokken van katten sowieso nooit verantwoord is en val je mij aan zoals je wel vaker doet zodra het onderwerp raskatten in welk topic dan ook, aan de orde komt.

En op welke vragen heb ik niet gereageerd? En wat had ik aan jou moeten vragen? Over die eieren? Dat heb jij mij anders zelf vorig jaar verteld via PB. Want die dubbeldoel eieren (Kipster) van de Lidl waren volgens jou een geweldig systeem. Maar misschien dat je inmiddels wat wijzer bent geworden?
Volgens hun site worden de haantjes 14 weken en doet Kipster iets aan het haantjesprobleem. Ten eerste is er geen haantjesprobleem wanneer iedereen zou stoppen met het eten van eieren en ten tweede zijn die haantjes met 14 weken nog steeds kuikens. Een geweldige verbetering? Dacht het niet. :-( Greenwashing; ik zei het al eerder.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Rik »

Cerna schreef: 14 mar 2022 23:33 Ik heb het al vaker gezegd: in Nederland krijgen honden en katten geen spuitje vanwege overbevolking.
Alleen zieke dieren en dieren met heel veel gedragsproblemen waar ook een therapeut niets mee kan, krijgen soms een spuitje.
Anne schreef: 15 mar 2022 09:39 Dat zijn mooie sprookjes voor mensen die zich graag ontlast voelen als ze voor georganiseerde goedgepraate raskatten kiezen
Even om enigszins op topic te blijven (en geen steken uit te delen), Anne, heb jij een voorbeeld van een asiel in Nederland die gezonde katten een spuitje geven?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Anne »

Nee, geen specifiek voorbeeld
Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt, dat soort dingen houden ze achter de schermen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Rik »

Anne schreef: 15 mar 2022 15:26 Nee, geen specifiek voorbeeld
Dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt, dat soort dingen houden ze achter de schermen
Dat geloof ik niet. En dan wordt het dus gewoon een welles nietes spelletje.
(Lijkt me ook niet echt een reden om Annet daarvoor een steek onder water te geven.)

Maar goed... het is een algemeen standpunt in Nederland en van de Nederlandse asielen om gezonden dieren geen spuitje te geven. Ze worden overigens wel heen en weer gependeld tussen asielen wanneer ze te lang in een asiel verblijven (om ze een betere kans te geven). De andere argumenten van dat er katten in het asiel zitten en soms dus ook geen 'leven' hebben blijft natuurlijk wel staan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Anne »

Rik ik kan me voorstellen dat je dat niet gelooft
Soms is het beter om het onzekere voor het zekere te nemen
In enkele asiels zitten de katten in kooitjes tijdens sluitingstijd dus dat is inderdaad geen fijn leven

Annet ik ga hier geen discussie met jou aan, open een andere topic
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw gevoelens als ik mijn mening uitdraag
over raskatten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Rik »

Anne schreef: 15 mar 2022 15:56 In enkele asiels zitten de katten in kooitjes tijdens sluitingstijd dus dat is inderdaad geen fijn leven
O, dat geloof ik wel. Ik geloof zelfs niet alleen tijdens sluitingstijd maar dat er ook plaatsen zijn waar ze permanent 24/7 in zo'n kooitje zitten (gebrek aan medewerkers die tijd voor ze hebben). Zeker niet goed voor hun gezondheid. En als die gezondheid achteruit gaat dan zijn ze natuurlijk wel weer in gevaar voor een spuitje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Moeder is bevallen op een onveilige plek. Hoe krijg ik haar ergens anders naar toe.

Bericht door Anne »

Ja dan werkt het ene het andere in de hand
Ik snap niet waarom het vermeerderen van deze dieren nog niet bij wet is verboden zolang deze praktijken zich voordoen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie