Katten naar buiten laten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
sabine1989
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2021 12:43

Katten naar buiten laten

Bericht door sabine1989 »

Wij hebben 2 katten van bijna 2 jaar. Ze zijn nu bijna 3 weken bij ons. Het zijn een soort zwerfkatten geweest. Ze hadden wel een huisje maar mochten niet naar binnen. Toen een van de twee zwanger was zijn ze van de straat gehaald en naar een opvang gebracht. Nu de kittens weg zijn zijn ze nu 3 weken bij ons. Ze zijn inmiddels ook geholpen en gechipt.

Ze zijn vanaf het begin al super relaxt en voelen zich volgens mij helemaal op hun gemak. Maar ze willen zo graag naar buiten. Je kunt de deur bijna niet open doen of ze schieten langs je. En ze zitten lang voor de deur te miauwen.

Ik wilde ze eerst 6 weken binnen laten maar nu twijfel ik. Zouden ze ook eerder naar buiten kunnen?
Ik heb niet zoveel ervaring met katten dus ik hoop dat iemand hier raad kan geven. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten naar buiten laten

Bericht door Rik »

Het is 6 weken bij verhuizing samen met huidige baasjes. Bij wat oudere katten die ook nog aan nieuwe baasjes moeten wennen zou ik zelfs veel langer aanhouden. Een kat moet dan immers niet alleen aan een nieuwe omgeving wennen maar ook aan nieuwe huisgenoten.

Het is ook niet alleen een kwestie van wennen aan het nieuwe huis maar ook echt dat nieuwe huis zien als thuishonk (territorium).

Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die korter adviseren. Je zou maar eens het risico lopen dat ze op een avond niet terugkomen. "Ja, dat had die en die gezegd 😿 "

Persoonlijk zou ik ze zeker de winter binnenhouden en daarna alleen het liefst in een afgesloten tuin.

Ps. Katten kunnen nog tot 7 weken na de castratie hormonen in het lichaam hebben. Dus dat kan ook nog voor onrust zorgen. Nee... Ik zou zeker even wachten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie