Poes zindelijk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
chrisice
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2021 18:42

Poes zindelijk

Bericht door chrisice »

Hallo,

Wou even een vraagje stellen mbt het volgende.

Heb een kat reeds een paar jaar die vanuit het niets bij mij gekomen is, waarschijnlijk van een ander baasje aangezien deze reeds gecastreerd is heeft de dierenarts mij gemeld.

Nu het beestje heeft niet liever om bij mij in de zetel te liggen en zou hem snachts ook binnhuis laten willen slapen. Heb dit reeds geprobeerd maar snachts wil hij naar buiten. (wacht aan de deur om naar buiten te gaan)

Heeft dit te maken met zijn behoefte of gewoonte van vroeger?

Alvast bedankt voor een seintje te geven nadien.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Poes zindelijk

Bericht door Zotvanpoezen »

Was de kat niet gechipt? En heb je het nodige gedaan om de eigenaar op te speuren?
Of hij al lang rondgezwerft heeft kon je wellicht ook aan zijn conditie zien.

Maar nu een antwoord op je vraag ;-)
Heb je een kattenbak binnen voor hem?
Indien hij 's avonds naar buiten wil kan het zijn omdat:

-Hij inderdaad zijn behoefte wil doen
-Dat hij het gewend is van vroeger om 's nachts op pad te gaan
-Dat hij ergens een ander baasje (of baasjes ) heeft waar hij 's avonds graag naartoe wil.

In onze straat loopt er ook zo'n gecastreerde goedgevoede kater rond waarvan niemand weet vanwaar hij plots gekomen is.
Iemand heeft hem in huis genomen, maar toen ik hem echt overal zag tijdens mijn wandelingen heb ik eens aan de mensen bij wie ik hem zag eens nagevraagd. Iedereen had hetzelfde verhaal :lol: . Nu is er afgesproken dat hij maar 1 "officieel" huis heeft waar hij de meeste tijd doorbrengt en dat hij alleen daar eten krijgt. En dat hij bij de anderen alleen maar "op visite" mag komen. Maar of iedereen zich daaraan houd is een andere vraag :lol:
Hij kwam in het begin ook vaak bij ons, maar ik heb hem steeds weggejaagd omdat hij met mijn katten vecht. (Waarschijnlijk om "zijn" koninkrijk op te eisen ;-) .)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Poes zindelijk

Bericht door marloes501 »

Het kan ook zijn dat hij zijn teratorium met andere katten moet delen.
Dan ontstaat ritme waarbij iedere kat een bepaalde tijd/dagdeel heeft waarin hij in zijn teratorium patroeieert.
Dit is om gevechten te voorkomen.
Het kan zijn dat jou kat dat snachts doet een een andere kat overdag
Plaats reactie