Overlast van andere kat.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kyrapip
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 sep 2021 07:54

Overlast van andere kat.

Bericht door Kyrapip »

Zelf al 20 jaar verschillende katten die in eigen huis en tuin blijven, bij de een hielp schrikdraad de ander loopt gewoon niet weg, kippengaas is al eens gespannen, en de laatste jaren geen afrastering meer nodig, de katten blijven keurig binnen onze eigen tuin grens.
Nu heeft iemand in de straat een jonge kater, onder tussen 1,5 jaar oud en die komt steeds in onze tuin en huis. Hij heeft al 2x op de tuinset gesproeid (is wel gecastreerd overigens)em heeft al in ons bed gelegen toen het raam open stond (onze eigen katten komen daar niet)
Mijn ene kat durft hierdoor niet meer naar buiten en mijn andere kat word door deze buurtkat opgejaagt (bijna de eigen tuin uit zelfs)
Jullie snappen dat ik hierover niet echt te spreken ben.

De eigenaar heb ik al 2 keer aangesproken hierover en ook al een paar keer een bericht gestuurd via facebook.
Behalve een "sorry het is nu eenmaal een buitenkat" word er weinig aan gedaan.
Nu mijn eigen katten er onder gaan lijden word ik steeds minder tolerant naar de buurkat (die er zelf ook niks aan kan doen natuurlijk)
Ik wil niet weer stroomdraad of andere afrastering kopen en bevestigen aan de schutting, ik was juist net zo blij dat ik er van af was.
Hebben jullie advies??
Zijn er behalve advies ook nog rechten en plichten wat betreft dergelijk van huisdieren??
Plaats reactie