Kitten 14wkn verjaagt kitten 12wkn

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Carmenv
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2021 13:55

Kitten 14wkn verjaagt kitten 12wkn

Bericht door Carmenv »

Ik heb twee kittens. De ene kwam met 9 weken en de ander kwam 3 weken later en was toen ook 9 weken.

Het was lang leve de lol! De speelden samen, sliepen samen met kopjes tegen elkaar in hetzelfde mandje en gaven elkaar kopjes. Ik was super blij dat ik gekozen had voor een tweede kitten erbij.

Nu is het sinds 1,5 week dat ze niet meer samen slapen. De iets jongere jaagt de ander telkens weg zodra ze ergens wilt gaan slapen. Ze hebben een heleboel plaatsen in huis waar ze graag liggen. Voorheen dus altijd samen en nu niet meer. De oudere begint nu ook te slapen met een oogje open. Ik vind het zo sneu voor haar.

Iemand ervaring? Of tips?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten 14wkn verjaagt kitten 12wkn

Bericht door Zotvanpoezen »

Je kan misschien proberen de jongste af te leiden door met haar (uit het zicht van de andere)te spelen? Waarschijnlijk heeft ze meer energie dan de anderen en zijn haar "batterijen ;-) " minder snel leeg.
Hoeveel maaltijden per dag krijgen ze?
Honger of verveling kunnen tot frustratie leiden, en dan gaan ze zich op iets (mens, ander dier, of voorwerpen) afreageren...
Een beetje observeren en zoeken wat ze tekort komt ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie