Kneden lief maar auw!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Poes en Loes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2021 09:00

Kneden lief maar auw!

Bericht door Poes en Loes »

Sinds maandag avond hebben we een hele lieve poes (5 jaar) in huis!

Ze is al erg aan het ontdooien en komt ondanks de stress die ze wss zal voelen door de verhuizing regelmatig kroelen. Ze knort dan, rolt in het rond, geeft kopjes en is flink aan het kneden.

Dit laatste is het “probleem” ofja, ik denk dat ze dit doet omdat ze zichzelf rustig maakt of omdat ze het heel fijn vind! Wat ik eigenlijk alleen maar fijn vind. Maaarrr, ze doet dit met haar nageltjes eruit waardoor naast dat m’n kleding vol met haakjes zit het ook nog best pijnlijk is.
Het staat nu onder kattenkwaad maar ze bedoeld er niets verkeerds mee haha! Ik ben vooral opzoek naar tips hoe ik m’n schoot en de bank kan beschermen. Of weet iemand of ik haar kan aanleren om bv op een kussentje/zacht dekentje te kneden?

In ieder geval al bedankt voor alle hulp!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kneden lief maar auw!

Bericht door castratenkoor »

Ik heb daar een dekentje voor als ik in mijn luie stoel zit. Ik zorg altijd dat de knedende voetjes in de deken zitten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Kneden lief maar auw!

Bericht door kittentjes »

Ja ik pak eigenlijk altijd meteen een dekentje. Grappige is dat daar zonder deken ook niet bij me komt liggen. Als ik het dekentje erop leg komt ze eraan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk

Poes en Loes
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2021 09:00

Re: Kneden lief maar auw!

Bericht door Poes en Loes »

Aah top! Dan ga ik dat ook gewoon zo aanpakken ☺️
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kneden lief maar auw!

Bericht door Pikachu »

De maine coon van een vriendin van me had de leuke gewoonte om heel hard in je maag te komen kneden xD maar echt met zware ploffen, heel snel achter elkaar poten in je maag zetten. Schattig xD

Als ze je genoeg vertrouwt kan je ook de nageltjes knippen, dat scheelt ook nog wel veel.
Plaats reactie