Prolaps kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Marliel49
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2021 23:14

Prolaps kitten

Bericht door Marliel49 »

Hoi hoi,

Wij hebben sinds 2 weken een boerderij kitten.
Een echte schat, maar helaas is er 3 weken terug (1 week voordat wij haar op zouden halen) een prolaps ontstaan bij Molly.
Na al diverse bezoekjes aan de dierenarts zijn we best bezorgd om onze kleine lieve schat.
De dierenarts vertelde ons dat ze de komende 3 a 4 maanden geen brokjen mag en daarom morten we haar voorlopig op natvoer houden.
Op zich geen probleem en we geven haar 4x per dag een kleine portie, maar dit schrokt ze op alsof ze nooit niks krijgt, ook rent ze wel 4x het aanrecht op om al voordat haar eten in het bakje zit op te peuzelen....we zijn hier consequent in en zetten haar steeds op de grond maar in no time staat ze naast je.
Na het eten is hetvevenbrust maar daarna gaat ze volledig los, en met volledig is dat echt volledig...niks wordt gespaard, 1,5 tot 2 uur aan 1 stuk rennen, springen etc etc.
Echter doordat ze zo ontzettend druk is en nergens naar omkijkt, blijkt dat hierna iedere keer haar stukje prolaps weer uitsteekt....als ze gaat slapen gaat deze wel weer naar binnen maar zo kan het toch allemaal niet genezen???
Wat kunnen / mogen we doen want we houden enorm van haar maar als de prolaps niet hersteld dan wordt het een lastig iets vertelde de dierenarts.

Heeft iemand hier antwoord op of ook zoiets dergelijks meegemaakt??

Laat aub iets weten dan.

Alvast bedankt
Mark en Lilian
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Prolaps kitten

Bericht door Anne »

Google eens op tabakzakhechting
Misschien dat zoiets werkt bij jullie kitten

Wat een vervelend probleem
Ik hoop dat jullie iets vinden !
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Marliel49
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2021 23:14

Re: Prolaps kitten

Bericht door Marliel49 »

Hi Anne,

Bedankt voor je reactie, maar helaas al geprobeerd maar toen kwam ze juist verstopt te zitten en kon ze haar ontlasting niet kwijt....nu al 4x bij dierenarts geweest en nu soort van glijmiddelcreme gekregen, dus proberen dat maar weer...dierenarts hoopt dat ze eroverheen groeit...dus we hopen mee 🙏🙏
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Prolaps kitten

Bericht door Anne »

Pfff wat vervelend zeg!
Ik hoop dat de glijmiddel gaat werken!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Prolaps kitten

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kderksx
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2022 11:27

Re: Prolaps kitten

Bericht door kderksx »

Ik zit een soort van in het zelfde schuitje… 2x tabakzak hechting zonder succes… 1e keer moest hij er na een dag al uit door verstopping, 2e keer na 3 dagen ook door verstopping.

Na die 2e keer was het de eerste 24 uur heel minimaal, en ging het terug als ik met een nat koud watje zachtjes drukte. Nu lukt dat niet meer en moet er een thermometer aan te pas komen.

Ze is nu ondertussen bijna 11 weken oud, en nog een narcose is te riskant zegt de DA. Voor nu moet ik zorgen dat het zsm weer binnenboord zit. Hun hopen nu dat ze wel wellicht overheen gaat groeien….

Prolaps komt er elke keer uit met poepen… eerst had ze behoorlijk harde drollen, dit probeer ik nu zachter te krijgen. Maar ook dit lijkt niet te werken.

Ben benieuwd hoe dit bij jouw kitten is goedgekomen. Of is er misschien iemand anders hier die ervaring heeft met anale prolaps bij een kitten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Prolaps kitten

Bericht door Anne »

Wat sneu
Lukt het om de ontlasting wat zachter te krijgen?
Je zou eventueel nog psyllium vezels kunnen gebruiken daarvoor mits je dat nog niet hebt geprobeerd
Sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kderksx
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2022 11:27

Re: Prolaps kitten

Bericht door kderksx »

Ik heb onlangs Isogel geprobeerd maar ondanks dat kwam het nogsteeds met poepen naar buiten… nu maar met wat kattenmelk proberen. Ontlasting lijkt wel zachter te worden, maar ondanks dat toch nog de prolaps naar buiten bij ontlasten…. Afgelopen week al 2 narcoses gehad voor de hechtingen…. DA raad het af om nu nog te gaan opereren ivm zo’n korte tijd op elkaar 😔 voorlopig maar zelf terug blijven zetten en er met m’n neus bovenop blijven zitten als ze naar de bak gaat… hoop dat ze er over heen gaat groeien, maar ik vrees het ergste. Daarom hoopte ik hier als antwoord te krijgen dat de kitten waarvan dit forum gestart is er wel overheen gegroeid was ….
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Prolaps kitten

Bericht door Anne »

Ja logisch, ik snap dat je met je handen in het haar zit!!
Ik ga duimen voor jullie, ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je hier steun krijgt en inzicht
Heel veel sterkte!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie