Iedere kat heeft zijn gewoontes. Welke zijn de typische gewoontes van jouw kat?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gust
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2021 09:32

Iedere kat heeft zijn gewoontes. Welke zijn de typische gewoontes van jouw kat?

Bericht door Gust »

Iedere kat heeft zijn katakter en typische gewoontes. Soms lijkt jouw kat de enige in de wereld te zijn die een bepaald trekje heeft. Ook mijn kat heeft deze. Tijd om deze dus te delen, en eens te zien welke gewoontes anderen katten hebben.

Dus: welke - soms bizarre - gewoontjes heeft die van jou, die een andere kat niet had?

Mijn huidige kat - pluche - heeft onder meer deze gewoontes:
  • als hij kopjes geeft dan gaat ie op zijn achterpoten staan en geeft ie zo hoog mogelijke kopjes
  • als ie gedaan heeft met eten, dan 'kuist' ie met zijn poten op om de geur weg te krijgen, zoals ie doet als ze haar behoefte heeft gedaan.
  • als ik op youtube zit lijkt ie plots aandacht tekort te hebben en komt dan voortdurend kopjes geven
  • als ik aan het bellen ben en zet mijn gsm op speaker, dan probeert ie met heel haar lichaam op mijn arm te gaan liggen en houdt deze vast met haar klauwen.
  • haar oren eindigen in een soort van pluimpjes, wat een beetje lynx-achtig aandoet.
  • ze heeft schrik van de stofzuiger, maar niet van een mixer
  • ze jaagt graag achter spinnen. Als ze niet bewegen zet ie er eens een poot op, en dan kijkt ze wat er gebeurt.
  • als de bel gaat duikt ze onder de zetel
  • als het onweert duikt ze onder de zetel
  • als je een balletje neemt dan verstopt ze zich snel achter een hoek (haag, muur, zetel), waarnaar het balletje dan gerold wordt. Die stuit ze dan terug naar mij.
  • De dierenarts moet ze niet (eigenlijk geen enkele kat)
  • De bench heeft ze tot één van haar slaapruimtes gemaakt
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Iedere kat heeft zijn gewoontes. Welke zijn de typische gewoontes van jouw kat?

Bericht door castratenkoor »

Clarie gaat met haar kop scheef afwachtend naast de gootsteen zitten. Als je dan de kraan zacht laat lopen gaat ze in de gootsteen onder de straal zitten. Ze likt het water van haar schouders en is na afloop zeiknat. En dat doet ze meermalen per dag.

Als ze wil badderen en je gaat niet snel genoeg naar de keuken, dan mikt ze alles wat naast je staat van bijzettafeltje. Leesbril, afstandsbediening, drinken. Daarom drink ik dus altijd uit plastic fles en doe steeds de dop erop.

Aangezien ze ook alles van het aanrecht mikte staat daar nu een Ikea - kubus waar we eventuele gebruikte dingen in zetten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Iedere kat heeft zijn gewoontes. Welke zijn de typische gewoontes van jouw kat?

Bericht door Pikachu »

Gust schreef: 04 jul 2021 09:49
  • als ie gedaan heeft met eten, dan 'kuist' ie met zijn poten op om de geur weg te krijgen, zoals ie doet als ze haar behoefte heeft gedaan.

Bedoel je zo dat krabben/vegen naast de voerbak? Dat doen ze omdat ze de resten van hun voer zo willen begraven. Wat natuurlijk niet gaat, maar ze proberen toch :D beetje automatische beweging.

Wolf kwijlt als hij geaaid wordt.
Mae wil graag geaaid worden als ik uit de douche kom, ze vindt het leuk als ik natte handen heb.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Iedere kat heeft zijn gewoontes. Welke zijn de typische gewoontes van jouw kat?

Bericht door marloes501 »

Lily zet regelmatig een hoge rug op als ze wil spelen en kijkt mij dan uitdagend aan, om vervolgens hard weg te lopen naar haar tunnel.
En als Lily haar zin niet krijgt kan ze miauwen al een baby die hard huilt.
Als ik naar de keuken ga komt Lily aanrennen in de hoop dat ze even uit de kraan mag drinken.
En als ik ga tanden poetsen komt Lily altijd lekker bij mij zitten om geaaid te worden.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Iedere kat heeft zijn gewoontes. Welke zijn de typische gewoontes van jouw kat?

Bericht door Ani »

Khári zit graag met haar kontje in het water, bijvoorbeeld in de wasbak in de keuken. De toiletdeur beneden sluiten we tegenwoordig, want ze heeft al enkele keren in de toiletpot gezeten..

Winston zwiept in de ochtend standaard mijn leesbril van het nachtkastje op de grond. Van de week bij stofzuigen achter het bed (die we naar voren geschoven hadden) een leesbril gevonden die ik kwijt was.

Verstoppen achter de vitrage of een kussen op de bank wanneer we aan het spelen zijn en dan denken ze echt dat je ze niet ziet :lol:
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie