Kitten bij poes zetten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
katinhetbakkie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2021 13:15

Kitten bij poes zetten

Bericht door katinhetbakkie »

Omdat Oedipus (1 jaar oude poes) zich verveelde heb ik besloten een speelmaatje voor haar aan te schaffen. Inmiddels heb ik die drie dagen in huis, katertje Cadmus van 9 weken oud.

Cadmus bevind zich momenteel in de afgesloten slaapkamer, aangezien dit niet een bekende plek van Oedipus was/is. Ik heb ze tot nu toe twee keer een uurtje bij elkaae gezet. Cadmus wil wel graag op onderzoek maar Oedipus vind de nieuweling nog wat indringerig. Oedipus loopt de hele tijd achter Cadmus aan om tikken uit te delen. Volgens mij zonder nagels, maar ze laten elkaar dus niet echt met rust. Mijn vraag is hoe nu verder? Ik kan ze inmiddels wel samen in een kamer laten eten zonder dat ze dan aandacht aan elkaar besteden.

Moet ik ze uit elkaar halen als ze blijven slaan? Of moet ik het gewoon een keer accepteren dat ze dit een halve dag doen ofzo? Dat er eentje wel moe wordt na een tijdje? Of moet ik ze wat vaker nog een uurtje bij elkaar doen in de hoop dat het op een gegeven moment beter gaat?

Op internet lees ik verder veel verschillende verhalen, maar niet echt wat je moet doen als ze naar elkaar meppen zonder nagels en zonder dat het heel erg uit de hand lijkt te lopen. Het lijkt ook niet echt op spelen nog, haha.

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kitten bij poes zetten

Bericht door Ani »

Hoi,
Zelf heb ik enige tijd terug ons tien weken jonge kitten bij onze bijna tien maanden oude poes gezet. Eerst ook in een aparte kamer, maar kreeg van forumleden het advies de twee bij elkaar te laten om te wennen. Dit is goed mogelijk, zeker als ik lees dat ze bij jou al samen eten.

Als je Camdus steeds maar even bij Oedipus laat zijn, moeten ze steeds opnieuw aan elkaar wennen. Blijf erbij als ze samen zijn, het is logisch dat Oedipus grenzen aangeeft. Dat kan gepaard gaan met slaan, grommen, blazen en stoeien. Zolang het niet uit de hand loopt, is dit de manier voor Oedipus om grenzen aan te geven. En als het goed gaat zal ze steeds rustiger gaan reageren, binnen enkele dagen.

Nodig de twee ook uit tot spelen, prijs ze als het goed gaat en praat op een geruststellende manier met ze! Heel veel succes en geniet van de twee!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
katinhetbakkie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2021 13:15

Re: Kitten bij poes zetten

Bericht door katinhetbakkie »

Nou het lijkt niet zo te zijn dat Oedipus de grenzen aan het aangeven is. Zodra Cadmus ook maar een stap zet val Oedipus hem aan. Nu is het inmiddels zo dat Cadmus begint te piepen zodra die wordt aangevallen. Oedipus weet echter niet van ophouden en blijft maar doorgaan. Oedipus gaat ook echt wel op Cadmus liggen de hele tijd en blijft dus maar doorgaan. Oedipus heeft ook nergens anders meer oog voor en haar blik is ook constant gefixeert op Cadmus. Cadmus piept dus constant tijdens het stoeien, blaast veel en heeft zijn oren ook de hele tijd naar beneden.

Oedipus: Vrouwtje, 1 jaar, 2,5 kilo
Cadmus: Mannetje, 9 weken, 300 gram
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten bij poes zetten

Bericht door Anne »

Kun je een filmpje plaatsen?
Spelen kan er ruig aan toe gaan en dan kan het makkelijk met aanvallen verward worden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten bij poes zetten

Bericht door Zotvanpoezen »

Volgens ik het begrepen heb gaat Oedipus toch te ver. En dan kan het zijn dat Cadmus een angstig katje kan worden die voortdurend op zijn hoede moet zijn. Hij is wel erg klein om continu "aangevallen" te worden. Hij heeft ook rust nodig. Kan je op zulke momenten Oedipus niet afleiden met spel?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie