Vraag over gedrag van mijn poes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daminojo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2020 19:55

Vraag over gedrag van mijn poes

Bericht door Daminojo »

Hallo. Enkele dagen geleden heeft mijn poes(wij weten nu nog steeds niet hoe) een dode vogel in haar bekkie. Onze poes komt absoluut niet buiten. Ze komt op alle kamers en in het weekend mogen ze op zolder. Ik denk daarom dat het ook van zolder komt, al hebben wij dat het raampje op een klein kiertje. Dus een vogel kan niet naar binnen vliegen. Mijn man heeft die vogel afgepakt en weggegooid. Nu enkele dagen later zegt mijn man, dat de poes vreemd doet. Ze verstopt zich onder de stoel. Als we haar daar weg halen dan rent ze naar andere plek waar ze normaal ook nooit zit. Ze blaast naar... Uuh niets.. ze blaast naar de hond en slaat de hond. Dat deed ze bij de hond voorheen wel eens naar niet elke keer. Een ander vrouwtje zei mij, oh dat is jacht instinct. Maar bij jacht instinct lijkt mij dat ze dan ook op vliegjes jaagt. Zoals de jongste poes van ons.. die zit echt rond te zoeken naar vliegjes.

Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn. Natuurlijk houden wij haar nu scherp in de gaten of haar gedrag nog met veranderd

Alvast bedankt voor de reacties en tijd
kittentjes

Re: Vraag over gedrag van mijn poes

Bericht door kittentjes »

Heeft ze ook iets van de vogel gegeten? Misschien doet ze vreemd omdat ze ziek is wormen heeft oid.
Zit er op zolder misschien een vogelnestje?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Vraag over gedrag van mijn poes

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik zou er toch naar de da mee gaan. Misschien heeft die vogel gif gegeten en is je kat daardoor ziek...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag over gedrag van mijn poes

Bericht door castratenkoor »

Misschien is de poes erg geschrokken van het (in haar beleving ruw) afpakken van de vogel. Ze zal het ook niet begrijpen dat "haar" prooi werd afgenomen.

Als haar gedrag afwijkend blij zou ik haar voor de zekerheid even helemaal na laten kijken. Misschien pijn in haar bekkie?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vraag over gedrag van mijn poes

Bericht door Dinky »

Veranderd gedrag kan teken zijn van ziekte. Zeker omdat het gebeurd is nadat ze met de vogel aan is komen zetten zou ik wel even contact zoeken met de DA. Helemaal nu wilde vogels ook nog wel eens vogelgriep hebben en ik niet weet in hoeverre katten daar iets aan over kunnen houden wanneer ze zo'n vogel te pakken krijgen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie