inimi en cor zijn aangekomen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Birdsongsoul
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2021 20:46

inimi en cor zijn aangekomen

Bericht door Birdsongsoul »

Vanavond heb ik twee kittens (EKH) opgehaald. Ze zijn 7 weken en dat vind ik zelf best jong om te verhuizen maar het kon even niet anders. Het was een opvangsituatie en 5 kittens van 7 weken kan niet in elk huishouden goed blijven gaan dus we hebben besloten nu al te verhuizen.
Ik begrijp heel goed dat dat niet ideaal is maar het begon met een dakloze poes met een dikke buik en we doen ons best.

Inimi is een lapjespoes en Cor is een rood-witte kater. Heel gewoon maar daarom niet minder speciaal.
Ze zijn tevreden met hun kamer en hebben binnen uur al gegeten en de kattenbak gebruikt. Het gaat dus voorspoedig.

Ik heb doelen want zo werkt mijn hoofd maar ik heb ook eerder katten gehad en begrijp dat die soms lachen om de plannen die je maakt.

Toch wil ik ze graag een paar dingen bijbrengen:

-ik wil dat ze hun potentieel bereiken.
Genoeg uitdaging en aangeleerde skills. Ik hou van zelfredzame katten. Maar ook fysiek. Ik zou graag willen dat ze fit en gezond opgroeien.

- ik wil ze graag leren te komen voor voer.
Op die manier kunnen ze af en toe een middagje buiten lopen of zich even terugtrekken zonder meteen verdwenen te zijn.
Ik kan zorgen dat ze honger hebben en een geluid aan het voeren verbinden, toch?

- Ik wil graag dat ze de boel muisvrij houden.
Ik woon op een boerderij en ze mogen straks naar buiten. In hun ouderlijk huis liepen ze al in de tuin.
Moeder is een straatmadelief en vader was onbekend maar ongetwijfeld ook een wandelaar.
Ik wil Cor en Inimi ook laten genieten van het buitenleven maar ik wil ze niet bij het verkeer hebben.

Hebben jullie tips en trucs?

Ze hebben vooralsnog kittenmelk, brokjes en natvoer tot hun beschikking maar ik wil ze straks liever barf of prooi voeren.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: inimi en cor zijn aangekomen

Bericht door Anne »

Dat rauw voeren doen hier meerdere leden

Als je wilt dat ze komen voor het eten zou ik straks als ze wat groter zijn overgaan op 4 maaltijden per dag
Zo doe ik dat hier ook
Alleen het openen vd betreffende keukenkast maakt al dat de meute richting keuken komt maar met dit mooie warme weer blijven vooral de senioren liever in de tuin
Dat is dus geen garantie
Rammelen met eetbakjes werkt ook goed

Over het naar buiten laten daarmee zou ik wachten tot minstens 6 weken na castratie
Er van uitgaande dat je ze laat helpen
Ongecastreerde katers kunnen gaan rondtrekken met alle gevaren van dien (sexueel overdraagbare ziektes, rattenklemmen,vergif,verkeer ect)
Ook gaan ze vaak sproeien in huis

Is er een mogelijkheid om de tuin af te zetten zodat ze veilig naar buiten kunnen?

Hou er rekening mee mochten ze veel muizen eten op vermageren en wormen

Succes met de kleintjes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie